Pirelli PZero 205/45/17, interessante aanbieding ?

Gestart door Chris S.D., 16-02-2008 16:08:38

Vorige topic - Volgende topic

Chris S.D.

Onlangs 4 Comet 7,5 J velgen onder de 850 laten zetten waar nieuw rubber op moet. Gisteren was ik bij de bandenboer en vroeg daar op aanraden v.e. deskundig forumlid wat hij had in maat 205/45/17. Prijzen voor de merken die mij bekend in de oren klonken schommelden tussen de euro 120,-- en euro 175,-- inclusief balanceren en montage.

Tot zover niets schokkends, maar vervolgens kwam hij met een vrijblijvend aanbod waarvan ik moeilijk kan beoordelen of dat verstandig is; hij heeft nog liggen 4 Pirelli PZero banden in 205/45/17, nieuw, maar in zoverre "nieuw" dat ze al enkele jaren op voorraad liggen. Hoe lang wist hij niet precies, zou zomaar 5 jaar kunnen zijn, "wel altijd binnen" voegde hij er aan toe. Mag ze voor euro 400,-- alle 4 hebben inclusief montage.  Ik lees wisselende reacties over de ervaringen met dit merk / type band, heb hiervoor Michelin Exalto PE2 in 215/45/17 gereden en daarover was ik tevreden qua grip, comfort, geluid (mag zelfs nog wel iets minder, maar al beter dan die Koreaanse troep die hiervoor d'r op zat).

Daarom de volgende vragen:

- zijn er mensen die beide merken d'r onder hebben gehad en welke verschillen werden ervaren ?

- banden die al enige jaren in een magazijn liggen, in hoeverre is het verstandig (behalve voor de portemonnee  ::)) deze over te nemen ?

Hoor graag uw mening in deze  :).

Laserblue

Ik zou geen banden nemen die al 5 jaar op de plank liggen te verdrogen  :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jeroentjuh

Als hij ff naar de DOT code kijkt kan hij zo kijken hoe oud de banden zijn.

Maar welke P-Zero is het? Asimetrico? Nero? Corsa? ;D
Asimetrico vind ik geen fijne band, te hard....

Chris S.D.

Citaat van: Jeroentjuh op 16-02-2008 16:22:36
Als hij ff naar de DOT code kijkt kan hij zo kijken hoe oud de banden zijn.

Maar welke P-Zero is het? Asimetrico? Nero? Corsa? ;D
Asimetrico vind ik geen fijne band, te hard....
DOT code: ga ik maandag vragen, wat is in jouw beleving acceptabel hoe oud de banden maximaal mogen zijn ?

P-Zero, meer weet ik niet :-[ , welke geeft het meeste comfort van die 3 ?

ed

Asymetrico zou ik zeker afraden. Net zoals jeroentje zegt veels te hard en je blijft balanceren.
Ook zou ik banden die al een poosje liggen vermijden. Het rubber droogt uit, en het mooie is er vanaf.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

fearless

Denk dat het om een Asimetrico gaat, volgens mij zijn die andere 2 niet geleverd in die maat.

FelixB

Ik heb wel 40.000 KM met (1 set) asymetrico's gereden en was er heel tevreden mee.
'deze band is speciaal gemaakt voor de 850R' was de teneur in 1996.

Voor € 400,- incl. opleggen en balanceren zou ik het altijd doen.

Wellicht minder grip dan een snel slijtende band, maar als redelijk rustige R-rijder was ik er heel tevreden mee, nu rijdt PurePower er mee.
855R & C70 T5 cabrio automaat

innocenti

Ik rij nu met Pirelli Pzero Nero 205/45/17. €99 per band betaald 5mnd geleden bij autobandenmarkt zonder montage. ( zijn nu €106,50 ex montage) Vindt ze erg fijn rijden. 10000km en nog 7mm profiel over. Rij nu op winterbanden.

Auto gekocht met T-5r wielen met Pirelli 205/45/17 assymetrico banden. Qua grip iets minder dan bovenstaande. Heb er echter maar 5000km mee gereden dus over het balanceren kan ik niks toevoegen of vermelden.

Als ik de keuze zo maken zou ik voor PZero Nero kiezen.

Kijk eventueel ook naar 215/40/17 of 215/45/17

michiel

De meeste dingen die een paar jaar op een schap niets liggen te doen worden daar niet beter van. Wijn is een (mogelijke) uitzondering, banden zeer zeker niet. Maw: ik zou het niet doen, banden zijn zo rete-belangrijk! Die paar 4kante centimeter rubber is je enige contact met de weg.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Manga

Heb zelf ook de a-sym... gehad en dit is niet een band die heel erg comfortabel is.  Echt een sportband, met naar mij mening erg veel grip!

Vind het zelf een fijne band...
850R 2.0 DOP

Chris S.D.

Bedankt voor de reacties zover, Pirelli's heb ik laten staan, dit is er (weer) opgekomen:

4 x Michelin Pilot Exalto PE 2, 215/45/17   :)

thuur

Citaat van: Chris S.D. op 20-02-2008 21:21:18
Bedankt voor de reacties zover, Pirelli's heb ik laten staan, dit is er (weer) opgekomen:

4 x Michelin Pilot Exalto PE 2, 215/45/17   :)

Gefeliciteerd ;D

400 euro voor overjarige banden is ook wel wat gortig...

Gr ;)

Emiel

Absoluut 215/45 nemen op een 7.5J velg.

Zullen wel Pirelli Asmetrico zijn, lamalekkerliggen. Zijn niet van die fantastische banden.

Ben zelf heel erg te spreken over de KU31 van Kumho.

Manga

Citaat van: Emiel op 20-02-2008 22:18:51

Zullen wel Pirelli Asmetrico zijn, lamalekkerliggen. Zijn niet van die fantastische banden.

Ligt er dus aan hoe je rijd.... en wat je smaak is.... over smaak valt niet te twisten..
850R 2.0 DOP

-D©©©L-

Citaat van: Manga op 21-02-2008 08:46:29
Citaat van: Emiel op 20-02-2008 22:18:51

Ligt er dus aan hoe je rijd.... en wat je smaak is.... over smaak valt niet te twisten..
Over het verschil in smaak des te meer.  ;D