Mijn 855 T-5D

Gestart door Bouma206, 18-02-2008 19:54:30

Vorige topic - Volgende topic

Bouma206

De zwarte volvo 855 TDI

Ik open hier ook maar eens even een BLOG. Vandaag ben ik bezig geweest om de auto klaar te maken om naar de garage en spuiter te kunnen.
De expert heeft een mooi bedrag berekend waardoor ik wat extra dingen mee kan laten spuiten.
De garage verzorgt de demontage en montage van beide beschadigde deuren. Zie foto hieronder voor detail.
Ik zorg ervoor dat de te spuiten onderdelen gedemonteerd zijn zodat de spuiter ze alleen maar hoeft te plamuren en te spuiten.
Het dan om de volgende onderdelen:
-Beide spiegelkappen Bestuurderskant beschadigd door 2 spiegelbotsingen en de 
andere vertoont wat steenslag.
-Achterklepspoiler was nog steeds verflooskunststof
-Achterklepslotplaat boven de nummerplaat
Na de zoekfunctie te hebben gebruikt ben ik met een plamuurmes achterin de kofferbak gaan zitten om zo eerst het eerste stuk kunststof te verwijderen. Helaas 1 lipje afgebroken maar goed hij werkt nog steeds.
Vervolgens onderin voorzichtig de 4 bevestigingspunten los gewrikt. 2 kapot 2 mooi heel. Toen voorzichtig van onderen het geheel naar boven duwen. Wip...Klaar. Niks kapot  ;)
Daarna alles inspecteren om te kijken wat er allemaal los moet om bij alle 4 schroeven te komen. Complete ruitenwisser systeem. Bouten los, ruitenwisserblad er af en hup eruit.
Toen alle bouten los en trekken maar..... Helaas 2 stangetjes vast die ervoor zorgden dat er nog niet veel gebeurde. 1 van de stangetjes bleek geheel los te hangen. Dit bleek na wat sneupwerk de stang te zijn van de CV om vanaf de achterklep te bedienen. Deze deed het nooit ....... nu wel ! ;D
Toen alles los was voorzichtig de achterplaat verwijderd. Nu alleen weer vastgezet met 2 boutjes voor de nacht. Ik zit er sterk over te denken om de bekleding van de achterklep met 2 vretten ofzo vast te zetten. Dat werkt makkelijk en scheelt weer euro's.
Na deze operatie de spoiler even los gedraaid. Deze zat met 4 torksen vast en wat dubbelzijdig tape. Dit tape moet even vervangen.
Toen nog de spiegels uit elkaar draaien. Dit bleek ook een fluitje van een cent. Nu staat er een "kale" auto voor de deur.
Ben benieuwd hoe alles er aan het einde van de week uitziet. Heb nu al zin om het weer allemaal te mogen monteren  ;D.

Fryslân boppe!!!!

BartusKN

ziet er erg strak uit. Heb je misschien nog een foto van zijkant of in iedergeval een bij daglicht waar je de velgen op ziet. OMG wat zien die er strak uit. Veel succes met verwerken van de schade maar dat moet wel lukken lijkt mij zo.

groeten Bartus.

Bouma206

Deze velgen waren black-chroom maar zijn afgelopen winter gestraald en daarna gepoedercoat. Sindsdien nog geen stoepje geraakt  ;D
Ze zijn donker grijs maar op de foto hieronder lijken ze wel zilver. Komt door de zon.
Foto eronder is er eentje met de telefoon gemaakt vorig jaar. Het zijn geen volvo velgen sterker nog ze worden ook wel onder een o.e. gebruikt. Maar nu ze niet meer black-chroom zijn herkent niemand ze als dusdanig terug. Ik moest toen nieuwe banden. Die zaten hier omheen maar helaas zaten er al flink wat krassen op de velgen.

Fryslân boppe!!!!

BartusKN

staat erg netjes en toch ontzettend sportief! :eusa_clap:

Bouma206

Heb de naam ook maar even aangepast.
Fryslân boppe!!!!

D-J

Ziet er goed uit!!

....T-5D...:)
V70 T-5D

Bouma206

Schade is hersteld (net voor mijn vakantie). Ik zal kijken of ik er vandaag nog een paar foto´s van kan maken.
Net voor de vakantie nog tot de ontdekking gekomen dat het dak lekte  >:(

Dit kwam door de schroeven van de dakrailsen aldus de garage waar ik altijd kom. Beetje kit er bij in draaien dan zou het goed moeten zijn. Die vrijdagmiddag gelijk nog even gedaan en geen lekkerij meer gehad  ;D.
Gister de auto gewassen en nog steeds helemaal droog. Opgelost dus.
Goh dat er bij 6 van die hele kleine schroefjes zoveel water langs kon komen.

Verder is alles goed gelukt. Spiegels weer als nieuw en de spoiler lekker in de kleur samen met het bovenplaatje boven de nummerplaat achterop. Net als bij een R.
Mooi strak allemaal. Het demonteren van de achterklep ging goed. Slechst 3 klemmen kapot. Alles vast geklikt en nergens last van. Moet alleen nog eens met wat tape of iets dergelijks bezig om alle plastic delen piep vrij te krijgen.

Fryslân boppe!!!!

Bouma206

Nieuwe foto's en dan wel deuk vrij met wat extra gespoten optie's  ;D

Het verslijtende setje xenon.... >:(
Fryslân boppe!!!!

Bouma206

Wat ik mij ook nog afvroeg zijn er hier diesels met een mooie dubbele uitlaat?
Dat vind ik erg mooi staan.
Sorrie dat ie wat smerig is.
Nog iemand suggesties voor de grill?
Fryslân boppe!!!!

)()()sT

Mooie auto  8)
Zou je dan een dubbele uitlaat richting de grond willen? (à la Audi A6 TDI?)
Twee rechte lijkt me niet echt bevorderlijk voor de achterkant van je auto  ;D

elianmars

Dubbele uitlaat onder een diesel heb ik hier nog niet gezien.

Zelf heb ik een ovaal uitlaatstuk onder m'n diesel liggen:

Wat betreft de grill, is zoiets als dit wat?

(M'n vorige karretje.....)

@Joost: bij mijn wagen valt het echt reuze mee met het vies worden van de achterkant met dit sierstuk.

)()()sT

Wel een mooie bumper Mars, waar zit die automaat-olievlek?  :evil:

elianmars

Citaat van: )()()sT op 06-03-2008 21:36:42
Wel een mooie bumper Mars, waar zit die automaat-olievlek?  :evil:

;D ;D

Die olie heeft er niet lang op gelegen, hoor  :eusa_shhh:

Bouma206

Nette grill!!!

Tja staat wel appart 2 van die dikke pijpen haaks om naar de grond!!

Is zo'n bumper met dubbele pijpen orgineel of kan ik de huidige gewoon aanpassen?
Fryslân boppe!!!!

elianmars

Citaat van: Bouma206 op 06-03-2008 21:39:58
Nette grill!!!

Tja staat wel appart 2 van die dikke pijpen haaks om naar de grond!!

Is zo'n bumper met dubbele pijpen orgineel of kan ik de huidige gewoon aanpassen?

Gewoon je huidige bumper netjes uitzagen.