Tankontluchtingsventiel

Gestart door Ludo, 24-02-2008 13:30:04

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

is het (hard) blijven tikken van het tankontluchtingsventiel op stationair toerental normaal. ???
en heeft er iemand een idee wat de verschillen zijn tussen een -95 en een 96- model?.
onderdeelnummer 9135102 (Boschnr 0280142302) is voor een -95er.
onderdeelnummer 9135444 (Bochnr 0280142300) voor een 96-er.

op de afbeeldingen lijken ze hetzelfde.
hebben ze dan een verschillende functie?.

Emiel

Tis net een klepstoter hé? Hoevaak heb ik de vraag niet gehad waarom mijn klepstoters zo tikken... :eusa_wall:
Hier nog 1 die behoorlijk aanwezig was. Ik heb er dik foam omheen gedaan, nu is ie nauwelijks hoorbaar.

Heb ze gezien die in een huisje verpakt zaten...

)()()sT

Haha inderdaad....
Het is eens begonnen toen ik de motor liet draaien toen ik ging pinnen. Kom terug hoorde ik 'm tikken dus ik dacht ook "het kunnen mijn kleppen toch niet zijn, zit al 3 kwartier in de auto"  ::)

Nadere inspectie wees idd. uit dat het dat ventiel was.

Kan het kwaad? Ik weet in ieder geval dat het geen kleppen zijn... Gelukkig :)

Jeroentjuh

Ja die dingen kunnen echt hard tikken, is een modificatie setje voor geweest, soort huis van schuim om ze in te pakken.....

Ludo

ik dacht altijd dat het tikken de statonair regelaar was, maar het blijkt idd het ontluchtingsventiel.
zou het niet kunnen dat het ventiel niet werkt, als die zo continu blijft tikken?.
dit is mijn 3é 850, en heb dit eerder nooit zo hard en lang gehoord.

Jeroentjuh

Als die een tijdje stationair staat te draaien gaat die werken/tikken....

pwassink

Citaat van: Ludo op 24-02-2008 13:41:34
ik dacht altijd dat het tikken de statonair regelaar was, maar het blijkt idd het ontluchtingsventiel.
zou het niet kunnen dat het ventiel niet werkt, als die zo continu blijft tikken?.
dit is mijn 3é 850, en heb dit eerder nooit zo hard en lang gehoord.

Had je die Foamshell wel op beide eerdere wagens en nu niet soms Ludo .. (dat ding dempt gelukkig enorm)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

nee het ventiel zat altijd gewoon in een rubber, net als nu.
en het ventiel tikt continu, niet pas wanneer je een tijdje stationair staat te draaien.

ik heb ook al sinds de aanschaf van deze auto een hoog en schommelend stationair toerental.
dat heeft aardig wat zoden aan de dijk gebracht om dat zo goed als stabiel te krijgen.  ::)
dit is nu het enige onderdeel dat overblijft in de zoektocht.

Jeroentjuh

Zou kunnen dat als hij lekt dat hij daar dus valse lucht aanzuigt. Maar als hij tikt wordt hij ook aangestuurd...... :eusa_think:

pwassink

Citaat van: Jeroentjuh op 24-02-2008 13:53:15
Zou kunnen dat als hij lekt dat hij daar dus valse lucht aanzuigt. Maar als hij tikt wordt hij ook aangestuurd...... :eusa_think:

Of hij maakt toch niet al te best contact, en zodra er wat current loopt valt hij weer af ,
zal een spoeltje inzitten die die klep opentrekt neem ik aan ?   :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

ik dacht al dat de klep niet opengaat omdat hij daardoor continu staat te tikken.

iemand nog een antwoord of idee wat de verschillen zijn (buiten de prijs  ;D )tussen de 2 verschillende ventielen?.

M.E. AMC

;D ;D ;D
waar zit dit gevalletje "tankontluchtingsventiel" heb ook iets tikkerigs onder de mkap zitten, nee geen boem of muis met een houten pootje :evil:
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

Ludo

onder de inlaatbuis, tegen de radiator.

Ludo

wat de verschillen zijn weet ik nog niet, zal vermoedelijk niet veel zijn.
maar weet nu wel dat ze niet uitwisselbaar zijn.
de stekkeraansluitingen zijn anders.

weer typisch Volvo.  :eusa_wall:

J a a p

De ene is ook veel duurder! De eerdere, tot 95 ofzo.
Wannabe C70 rijder.