Klein defect met grote gevolgen

Gestart door Snellebaksteen, 25-02-2008 00:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Nog beter, gewoon regelmatig peilen ........
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Snellebaksteen

@ Taranis: Jaja, alle achterliggende deeltjes worden uiteraard vervangen! Zodra hij weer rijdt zal ik je wel leren hoe je op drie wielen een bocht door moet  ;D

@ Misha: Zit er al in......( ik kon het niet laten om te kijken of het lampje nu echt stuk was of dat het aan de sensor lag)

@ Turbogeek: Ik weet niet hoe jij rijdt, maar normaal gesproken stop ik niet tussendoor op een stukkie van 100km of minder om mijn olie te peilen hoor.....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 21:46:53
Zodra hij weer rijdt zal ik je wel leren hoe je op drie wielen een bocht door moet  ;D

Ben benieuwd of dat met die R ook lukt ;D  Met de GLT kon het wel :eusa_whistle:

Trouwens nog geprobeerd om je oude blok aan de praat te krijgen met wat olie erin of de hoop maar opgegeven?

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 26-02-2008 21:44:51
Nog beter, gewoon regelmatig peilen ........

Zoals je (had kunnen) kunt lezen hierboven was het niveau niet het probleem..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

Ik dacht nog een volle jerrycan te hebben, maar er zat niet meer dan een litertje in. Dit heb ik er in gemikt en even gestart; het blok loopt prima stationair zonder bijgeluiden. Erg hoopvol. Tot je gas geeft; je krijgt nog net geen drijfstang naar je oren geslingerd maar het scheelt niet veel. Wat een rotgeluid!

Misha

Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 22:07:29
Ik dacht nog een volle jerrycan te hebben, maar er zat niet meer dan een litertje in. Dit heb ik er in gemikt en even gestart; het blok loopt prima stationair zonder bijgeluiden. Erg hoopvol. Tot je gas geeft; je krijgt nog net geen drijfstang naar je oren geslingerd maar het scheelt niet veel. Wat een rotgeluid!

Terrashaard van maken ?
Ik weet al een leuke plaats voor een braadpen ..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Freakybaby

Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 21:46:53
@ Taranis: Jaja, alle achterliggende deeltjes worden uiteraard vervangen! Zodra hij weer rijdt zal ik je wel leren hoe je op drie wielen een bocht door moet  ;D

Mini meeting in de phillip morris bocht?

Ben blij dat je een goed blok hebt kunnen scoren. Dus toch ervoor gekozen om zelf geen vuile handen te krijgen. Ben benieuwd wanneer ie weer loopt.

Groeten Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Citaat van: Misha op 26-02-2008 22:08:30
Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 22:07:29

Terrashaard van maken ?
Ik weet al een leuke plaats voor een braadpen ..

Nee joh, gewoon lanceer platform.. Kan 5 vuurpijlen tegelijk insteken
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Turbo-Geek

Het probleem is dat dit niet de eerste keer is dat een Volvo GEEN melding geeft omtrent een extreem laag oliepeil en vaak doet dan het lampje het wel gewoon maar de sensor ofzo komt er niet in (of te laat).
Ik heb het al eerder gezegt, wat olie betreft is dit de meest wazige auto die ik ooit gezien heb. Kijk maar eens naar alleen de discussie omtrent het peil, het onverklaarbare verbruik en de sensor die vrijwel NOOIT op tijd een melding geeft. Het is en blijft gewoon een hekelpunt.
  The things you own end up Owning you !

EVV

Het lampje is een olie druk lampje, geen olie peil! De pomp kan misschien nog wel net genoeg druk op bouwen om het lampje uit te laten, terwijl er niet meer genoeg is om alles van olie te voorzien. Bij mijn Fiat heb ik ook wel eens gehad dat de olie druk gewoon goed was maar het peil toch ver beneden minimus ston.

En ik weet uit eigen ervaring dat als je auto nooit olie verbruikt je laks gaat worden met peilen. Gelukkig gaf in mijn geval mijn 480 optijd aan dat er iets mis was met het peil, die ging van geen olie verbuik naar 1 liter per 500 km, lekke olie leiding naar de turbo.

thuur

Ik vind dat juist bij Volvo passen. Niet van die panieklampjes... Er hoeft maar olie in, alles boven de 4,5 liter is prima voor normaal gebruik 8)

Gr ;D

Vulk

"Nieuwe" kopen lijkt mij ook de beste keuze.

Uw 850 kan je eventueel nog in onderdelen wegdoen?

hathü

Citaat van: Misha op 26-02-2008 21:43:23
Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 21:39:45
Het besluit is genomen:

De roffel krijgt een nieuw hart! :eusa_dance:

Ik heb een blok met slechts 180 op de teller weten te scoren. Met garantie. Mijn dorpsgarage heeft aangeboden het in te bouwen voor 700 a 800 euro afhankelijk van wat hij nog verder tegenkomt. Alles bij elkaar rijdt de ouwe, vieze,  trouwe kliko weer voor minder dan 1500. En dan kan hij er weer vele tonnen tegen.

Ondertussen houden we onze ogen open en proberen we net die ene V70 te vinden die voldoet aan al onze eisen voor een niet al te gekke prijs. Zo hoeven we niks te overhaasten en hebben we langer de tijd om te vinden wat we zoeken.

Jullie zijn dus nog lang niet van me af  :evil: :evil:
Gelukkig maar...

Voor je met de motor begint: wel eerst het lampje in je dash vervangen dan he ? :evil:
Als het weer rijd af en toe de peilstok er uit trekken. Net nog gedaan bij mijn TDI, peil wil maar niet zakken.

Snellebaksteen

:eusa_dance: Volgende week maandag gaat het nieuwe blok er in  :eusa_dance:

Ik zal wel even een fotootje maken als ik het "nieuwe" blok achterin de Visa heb liggen voor transport......Wel een uniek modelletje: Visa 7 cilinder 3.2 Liter. ;D

Snellebaksteen

Ik heb zoals gezegd vandaag het "nieuwe" blok voor de Kliko opgehaald en ik ben blij dat ik vanochtend toch nog even de aanhanger achter de Visa heb gehangen. Wat een lomp stuk staal is zo'n blok zeg! En zo onhandig hoog!

Iets minder blij werd ik van de overgebleven topsnelheid van de Visa met aanhanger, blok en windkracht 7 tegen op de A9 van Alkmaar tot aan Schiphol in de 3e versnelling plankgas (net 75..) :eusa_whistle:

Toen ik het blok kwam afleveren bij de durpsgarage hadden ze alvast het oude blok er uit getrokken dus aan het einde van de week draait alles weer.

Ze hadden geen zin om de Kliko naar binnen te duwen dus ze dachten:" Ach, we starten hem even en rijden hem laag in toeren wel even naar binnen". :eusa_snooty:

Ik zal de foto van de drijfstang maken die kiekeboe doet onder de carter ventilatie......... :eusa_shifty: