Vaag probleem met verlichting na rijden met aanhangwagen

Gestart door A3GLT, 26-02-2008 17:27:12

Vorige topic - Volgende topic

A3GLT

Vanmorgen heb ik met een aanhangwagen gereden. Na een paar minuten rijden ging het waarschuwingslampje voor defecte verlichting branden. Ik ontdekte dat mijn binnenste 2 achterlichten niet meer branden en het parkeerlicht rechtsvoor er ook mee gestopt was. Van de aanhanger brandden de achterlichten ook niet meer.
Eenmaal thuis wilde ik de lampen vervangen, maar ontdekte dat ze niet stuk waren. Ik heb het forum wat doorzocht en vermoedde dat de bekabeling van trekhaak de boosdoener zou zijn. Ik heb deze los gehaald door de aansluiting bij het zekeringblok bij het linkerachterlicht er van tussen te halen, maar dit bracht echter geen verandering.
Wie heeft een idee in welke richting ik de oplossing van het probleem moet zoeken?

Misha

Citaat van: A3GLT op 26-02-2008 17:27:12
Vanmorgen heb ik met een aanhangwagen gereden. Na een paar minuten rijden ging het waarschuwingslampje voor defecte verlichting branden. Ik ontdekte dat mijn binnenste 2 achterlichten niet meer branden en het parkeerlicht rechtsvoor er ook mee gestopt was. Van de aanhanger brandden de achterlichten ook niet meer.
Eenmaal thuis wilde ik de lampen vervangen, maar ontdekte dat ze niet stuk waren. Ik heb het forum wat doorzocht en vermoedde dat de bekabeling van trekhaak de boosdoener zou zijn. Ik heb deze los gehaald door de aansluiting bij het zekeringblok bij het linkerachterlicht er van tussen te halen, maar dit bracht echter geen verandering.
Wie heeft een idee in welke richting ik de oplossing van het probleem moet zoeken?

Toch wel in de stekker van de trekhaak, ja.
Alles echt helemaal los gehad ?

En nu zal ik wel weer neergeknuppeld worden, maar mijn ervaring is dat een spuit WD-40 (niet te zuinig) in de stekkerdoos ook wonderen kan doen, verdrijft het vocht.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Zekeringen ook al nagekeken?

Citaat van: Misha op 26-02-2008 17:36:46
En nu zal ik wel weer neergeknuppeld worden, maar mijn ervaring is dat een spuit WD-40 (niet te zuinig) in de stekkerdoos ook wonderen kan doen, verdrijft het vocht.

WD40 reinigt vooral. Werkt prima, maar is geen lange termijnoplossing ;)

Gr 8)

A3GLT

Heb volgens mij alles goed losgehaald.

Zekeringen zal ik straks nog even naar kijken.

tnx

V70 classic

Als het probleem zich alleen voordoet als je met een aanhanfger rijdt zou ik het daar zoeken.
bij aanhangwagens heb je vaak vocht in de verdeelkast of stekker (links /rechts).
Of een massa-sluiting.
Ik zou zeggen alle lampjes bij de aanhanger verwijderen en met een mulimeter kijken of er geen kortsluiting is.
zo niet en het probleem blijft.
verlichting aanhanger bij de achterlichten afknippen en alles vervangen is dan vaak de kortste pijn.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

A3GLT

Het bleek dat er toch een zekering stuk was (nr24). Bedankt voor de winnende tip Thuur ;) Had er zelf niet meteen aan gedacht, omdat volgens het boekje de parkeerlichten links en rechts verschillend gezekerd zijn en linksvoor het nog wel deed. Blijkt maar weer dat niet alles volgens het boekje werkt...  :eusa_naughty:
Ik denk dat er inderdaad sluiting zat in de aanhanger. Het was een huurbak, dus hoef er zelf lekker niets aan te doen, ik zal een mailtje sturen naar de Bo-Rent. 

Bedankt voor het meedenken

gr A3