Teleflex ingebouwd!!

Gestart door Raoul, 29-02-2008 17:18:18

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Ook ik kon er niet meer omheen, met 2000km woon-werkverkeer per maand! Ik wilde in ieder geval G3, en in mijn 2.5 20 v met Bosch computer (1997) was alleen Teleflex mogelijk (Dampgas-AG). Dit omdat sequentieel noodzakelijk is om G3 te krijgen, en de Volvo eigenlijk half(?) sequentieel is.
Jos van Ommeren in Haarlem had de eer, en ik moet zeggen, netjes ingebouwd! Ringtank geplaatst, ik meen 52 liter dus dat is niet zo groot helaas. Met rijden merk ik eigenlijk vrijwel geen verschil qua vermogen.
Vorige week distributieriem met waterpomp en alle rollen vervangen, dus voorlopig ga ik weer verder met genieten van de roffel!

Raoul

Nog een plaatje..

Snellebaksteen

??? Dampgas ??? Dit ziet er toch erg als gasinjectie uit?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

Citaat van: Snellebaksteen op 29-02-2008 18:23:33
??? Dampgas ??? Dit ziet er toch erg als gasinjectie uit?
Dit is nu dampgas-injectie !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

Ahhh, weer wat geleerd. En dat op de late vrijdag middag!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ludo

Citaat van: Raoul op 29-02-2008 17:18:18
..... omdat sequentieel noodzakelijk is om G3 te krijgen,...

mooi hé, die verkoopspraatjes.  ::)
:eusa_wall:

Enno

Met mijn 2.5 - 20V (MY 1995 LH Jetronics) ga ik ergens in april toch echt naar Mesman en wordt er een LPI installatie in gebouwd.

In mijn 2.5-20V (MY 97, motronics) zit al 11 jaar LPi ingebouwd. Beide auto's zullen toch echt wel G3 worden.

Liever LPi dan een damgas injectie systeem zo is mijn gevoel ondanks dat ik binnenkort een nieuwe LPi tank in de v70 ga laten plaatsen omdat de oude zijn beste tijd wel gehad heeft.

)()()sT

Mijn 855-20V (1997) heeft ??? (ik weet het even niet), maar dus ook gewoon LPi zoals bekend  ;D
Ik heb ook  liever een LPi systeem, ziet er voor mijn gevoel ook wat netter uit lijkt het wel...

In ieder geval wel lachen bij de pomp nu :)

jrkalf

Dat zal aardig wat kosten.

Ik weet niet of je het wilt vertellen, maar wat kost nu zo iets en wat is je terugverdien tijd?

Jelle.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

)()()sT

Ik heb net een week 3 LPi erin liggen... Kosten zijn normaal € 2275,-
Is een hoop geld en ja, je moet er een x-aantal km's in blijven sturen om het eruit te halen (Mehn heeft het in zijn T-5 toen uitgerekend en kwam ergens tussen de 30k-35k km uit).

Ik houd dat in mijn achterhoofd, maar het gaat me er vooral om dat ik nu lachend aan de pomp sta (vanmiddag ook eventjes de tank bijgevuld voor €13,88  ;D).
Het geld had ik ervoor over en is uitgegeven ervoor, en ik ga nu niet continu zitten tellen.

Misha

Citaat van: )()()sT op 29-02-2008 21:16:07
Het geld had ik ervoor over en is uitgegeven ervoor, en ik ga nu niet continu zitten tellen.

Precies.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

ach....120 KM rijden op benzine....20 EUR......350 KM rijden op autogas 20 EUR. Het prijsverschil is genoeg om de installatie in redelijk korte tijde terug te verdienen.

Prijs per KM qua brandstof scheelt dik 10 cent per km. In een 97-er 850 2.5-20V zit een motronics ga ik van uit. Kan zonder problemen op Lpi. Voor de LHjetronics versie schijnt nu een oplossing te zijn die er voor zorgt dat deze nu ook op LPi kunnen rijden. De meeste gasinbouwers zeggen dat het niet mogelijk is. En dan komt Teleflex, prins of Landi om de hoek kijken.

Zo ook bij de topic starter van dit topic " Teleflex ingebouwd"

Ludo

Citaat van: Enno op 29-02-2008 21:50:04
En dan komt Teleflex, prins of Landi om de hoek kijken.

Zo ook bij de topic starter van dit topic " Teleflex ingebouwd"

het gaat er niet om of het kan of niet, of dat je naar andere alternatieve systemen moet gaan.
lees mijn bericht hierboven, dáár ging mijn reactie om.

jrkalf

Ok, dus een ruw rekensommetje..

€ 20 per 120km = € 0,17 per kilometer voor benzine
€ 20 per 350km = € 0,06 per kilometer voor gas.

Kosten van de installatie liggen rond de € 2275,--
dus een simpel deelsommetje komt uit op ongeveer 21dKM voor het terugverdien moment van gas?

Dan heb ik er niet bij meegenomen dat je door je gas installatie niet meer in parkeergarages mag parkeren en vaak duurder moet parkeren aan de straatkant.  ... toch? Of praat ik nu poep?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

jrkalf

Kort maar krachtig, echter de vraag blijft welk gedeelte.... ;)

Kan je me misschien eens vertellen waar je het hebt laten doen? Toch eens informeren. Er zit een gereden kans in dat ik 21.000 komend jaar moet gaan rijden. Dan heeft het zeker zin om eens te informeren naar de mogelijkheden  ;D
shRek is verkocht!
---