Velgsloten zinvol of zinloos ?

Gestart door -D©©©L-, 02-03-2008 01:32:29

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

T o m

je moet ook zorgen dat je van die imi's op je auto hebt die wil niemand.  ;)

Ludo

Laserblue

Citaat van: T o m op 02-03-2008 15:22:16

:eusa_wall:

roep maar wie ze kwijt wil, ik kom ze halen......
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Starbuck

Emiel

Morgen maar even met de Dremel aan de gang... 8)

V70geRwin

Gaat het boevengilde niet alsnog op zoek naar de sleutel die vaak in de auto ligt?

M.a.w. niet alleen velgen kwijt maar ook nog "zoekschade"....

elianmars

Citaat van: spekkie99 op 02-03-2008 20:24:59
Gaat het boevengilde niet alsnog op zoek naar de sleutel die vaak in de auto ligt?

M.a.w. niet alleen velgen kwijt maar ook nog "zoekschade"....

Daar is inderdaad kans op. Maar ja, het lijkt me toch wel makkelijk dat je zo'n sleutel bij je hebt, voor het geval je met een lekke band komt te staan.

Ik ga dat lompe ding niet in mijn zak steken  :eusa_snooty:

Ach, eerst gaat m'n alarm af als ze de wagen opkrikken en dan moeten ze de velgsloten zie te slopen, of uit de wagen zien te halen (alarm gaat opnieuw af).

En als ze dan voor elkaar hebben, bel ik de verzekering en ga ik maar weer nieuwe velgen bestellen  :eusa_shifty:

850 T5 Freak

bij ons op het werk zoek ik me vaak kapot naar slotdoppen  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: nergens te bekennen  :eusa_think: klant opbellen: ohja die heb ik hier in de schuur liggen  ;D lekker handig als je met een platte band ergens staat  8) maar zoals sommige zeggen dat velgen niet meer gehad worden  :eusa_hand: bij ons op de zaak vorig jaar nog, V70 used car stond achter hek maar volgende dag stond hij er nog maar dan wel op zijn schijven  :-\ geen idee overigens om wat voor wielen het ging....
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

JorritV70

Naam mijn idee zijn ze zinloos, je kan ze niet eens goed aandraaien wat dan breekt het sleuteltje bij het los draaien en zie je velgen dan nog maar eens zonder schade onder je auto uit te halen. dus je kan die bout minder vast aan draaien en de gemiddelde velgen dief pro of amateur weet dat ook, dus of het echt vertraging oplevert, ik denk minimaal, en als ze de zinnen op je velgen hebben gezet dan ben je ze gewoon kwijt met of zonder slotbout.

Ohja een uitzondering, als je buurman de zelfde velgen heeft in de zelfde staat, met de zelfde kwaliteit banden en geen slotbouten, anders is het naam min mening weggooid geld, en een ramp als je ze een keer te vast aan draaid (en dit gebeurd altjid als je onder weg bent, een lekke band krijgt en niet over het nodige gereedschap beschikt om hem op een andere manier los te krijgen).

GRoet Jorrit

R o b

Alles vertraagd, dus daarom heb ik ze eronder zitten!

Zo geldt het met alles, als de diefjes het echt op iets gemunt hebben krijgen ze alles of komen ze overal binnen!

Ik zeg doen, helpt het niet dan schaadt het niet!

M a r c

Citaat van: Marc O. op 02-03-2008 08:38:23
Ze zullen in een aantal gevallen best kunnen voorkomen dat je velgen gestolen worden, maar 100% garantie biedt het natuurlijk nooit.

Die dingen hebben me daarentegen een keer een behoorlijk benauwd moment bezorgd (bij mijn vorige auto, een VW Golf), toen ik er tijdens een lekke band achter kwam dat ik die adapter kwijt was ( :eusa_wall:) en ook de dealer zei dat ze die niet konden nabestellen. Uitslijpen was, volgens hen, de oplossing waarbij het nog maar de vraag was of velg en naaf het zouden overleven. Voldoende reden dus voor een serieuze zoektocht door het huis, waarbij ik dat ding uiteindelijk terugvond.

Dus heb je jezelf een benauwd moment bezorgt.... de sleutel kan er niks aan doen dat de eigenaar niet weet waar ie z'n spullen laat  ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Da's mooi!  Want dan rijdt er ook bijna niemand mee  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Zinloos. Ik doe ze er niet meer op. Was laatst de dop kwijt. De dealer heeft me uiteindelijk uit de brand moeten helpen. Ik begin er niet meer aan. Altijd dat ge-emmer. Als je ze nodig hebt draai je de dop stuk (het blijft zwak) of de dop is zoek.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

tijzio

Ik ben in de tussentijd al genezen van de slotbouten. Zie mijn ervaring ermee:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7387

Heb de slotbouten overigens wel vergoed gehad van KwikFit. Die dingen ingeruild bij de dealer voor weer wat andere Volvo spulletjes.