3 keer knipperen....

Gestart door Eric, 03-03-2008 13:48:14

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Heren.. Veel nieuwe autos hebben bij het aantikken van de richtingaanwijzer dat de lampen 3 keer knipperen. Wie weet of dit simpel in het relais zit en dit dus aan te passen is bij onze Roffels?
Vind het namelijk wel erg handig...  :)
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Marc O.

Zo'n module is tekoop bij Conrad. Kost geloof ik iets van 30 euro ofzo. Persoonlijk vind ik het erg irritant dat ie 3x knippert als ik maar 1x wil knipperen. Ongewenste eigen initiatieven, daar houd ik niet zo van :evil:
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: Marc O. op 03-03-2008 13:54:17
Zo'n module is tekoop bij Conrad. Kost geloof ik iets van 30 euro ofzo. Persoonlijk vind ik het erg irritant dat ie 3x knippert als ik maar 1x wil knipperen. Ongewenste eigen initiatieven, daar houd ik niet zo van :evil:

Ik had die optie ook op de Skoda en heb 't als zeer prettig ervaren.

Noem een situatie waarin je maar 1x wilt knipperen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: FGG op 03-03-2008 13:58:05

Ik had die optie ook op de Skoda en heb 't als zeer prettig ervaren.

Noem een situatie waarin je maar 1x wilt knipperen?

Als ik bijvoorbeeld op kruissnelheid (iets harder dan 120 zeg maar) op de snelweg van rijbaan verander, dan is die beweging in het tijdsbestek van 1 knipper gebeurd. Dan hoeft ie niet nog eens 2x te knipperen terwijl ik al op de andere rijbaan rijd. Is allemaal geen drama, ik weet het. Maar als ik 3x wil knipperen dan kan ik dat zelf ook wel. Maar goed, wie weet verander ik gaandeweg dit topic wel van mening ;)

reneetje

Heb je daar een linkje van of bestelnummer oid? ???

Ik heb het ook op mijn caddy (is ook zo'n beetje het enige waarover is nagedacht bij deze wagen :-X) , en vind dit toch zeer makkelijk. :eusa_angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

FGG

Citaat van: Marc O. op 03-03-2008 14:18:09
Als ik bijvoorbeeld op kruissnelheid (iets harder dan 120 zeg maar) op de snelweg van rijbaan verander, dan is die beweging in het tijdsbestek van 1 knipper gebeurd. Dan hoeft ie niet nog eens 2x te knipperen terwijl ik al op de andere rijbaan rijd. Is allemaal geen drama, ik weet het. Maar als ik 3x wil knipperen dan kan ik dat zelf ook wel. Maar goed, wie weet verander ik gaandeweg dit topic wel van mening ;)

Het gaat er bij het knipperen om dat diegenen om je heen weten wat je van plan bent. Je moet knipperen als je van plan bent om van rijstrook te wisselen, niet als je 't al aan 't doen bent, dan is 't al te laat. Als ik dus 1x met m'n ogen knipper en daarbij jouw knipper mis heb dus geen idee wat jij van plan bent.
Dit is 1 van mijn grootste ergenissen in het verkeer

BartusKN

was het niet zo als je zon relais gebruikt dat je cruisecontrol niet meer werkt dit heb ik meen ik een hele tijd terug gelezen

Eric

Citaat van: BartusKN op 03-03-2008 15:19:07
was het niet zo als je zon relais gebruikt dat je cruisecontrol niet meer werkt dit heb ik meen ik een hele tijd terug gelezen

Mmm... das wel even belangrijk om te weten. Maar goed, als we een passende hebben dan probeer ik het gewoon.
Wie weet welk nummer relais het is dan en welk merk? Leg ik de vraag gewoon neer bij de fabrikant.

Bij Conrad op de site kan ik er niets van terug inden in elk geval...
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

ief

Is dit niet weer zo'n typische Volkswagen relais, net als no. 99 voor de variabele interval? ::)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Marc O.

Citaat van: FGG op 03-03-2008 14:38:43
Citaat van: Marc O. op 03-03-2008 14:18:09

Het gaat er bij het knipperen om dat diegenen om je heen weten wat je van plan bent. Je moet knipperen als je van plan bent om van rijstrook te wisselen, niet als je 't al aan 't doen bent, dan is 't al te laat. Als ik dus 1x met m'n ogen knipper en daarbij jouw knipper mis heb dus geen idee wat jij van plan bent.

Helemaal mee eens. Echter, op een bijna lege snelweg weet die ene auto die je net hebt ingehaald echt wel dat je weer naar rechts gaat en is richting aangeven eigenlijk überhaupt zinloos. 3x knipperen is dus 3x überhaupt zinloos ;)

Citaat van: E.Asbroek op 03-03-2008 15:51:37
Citaat van: BartusKN op 03-03-2008 15:19:07

Mmm... das wel even belangrijk om te weten. Maar goed, als we een passende hebben dan probeer ik het gewoon.
Wie weet welk nummer relais het is dan en welk merk? Leg ik de vraag gewoon neer bij de fabrikant.

Bij Conrad op de site kan ik er niets van terug inden in elk geval...

Is geen relais maar een "module". Zal vanavond eens kijken op hun site.

T5turbo

Conrad art. 852637-11    39,95 euro
http://www.conrad.nl/goto/?product=852637

Dit onderwerp is hier al eens voorbij gekomen. Dit omdat ik ook zo'n module heb en geen idee hoe deze aan te sluiten in onze roffel. Thuur wist me toen te vertellen dat het knipper relais achter het gevaren licht knopje zit. Verder heb ik nog niet gekeken vanwege tijd gebrek.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24001.msg473348#msg473348
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

cas

wel handig dat dit ding ook je knipperlicht gebruikt als je je CV open en of dicht doet..... is dat ook meteen weer opgelost. en ik heb ook mogen ervaren in een jaaja.... s40t5 hoe het is met dat 3 x knipperen.

dat is fijn ( wel ff wennen)....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

FGG

Citaat van: Marc O. op 03-03-2008 16:12:26
Helemaal mee eens. Echter, op een bijna lege snelweg weet die ene auto die je net hebt ingehaald echt wel dat je weer naar rechts gaat en is richting aangeven eigenlijk überhaupt zinloos. 3x knipperen is dus 3x überhaupt zinloos ;)

Dus met die module hoefde je dan maar 1 zinloze beweging te maken en nu 2 (heen en terug) of 1 maar dan iets langer.  :evil:

Marc O.

Citaat van: FGG op 03-03-2008 19:55:33
Citaat van: Marc O. op 03-03-2008 16:12:26

Dus met die module hoefde je dan maar 1 zinloze beweging te maken en nu 2 (heen en terug) of 1 maar dan iets langer.  :evil:

Nee, want in druk verkeer (waarin ik 90% van mijn kilometers rijd) is 3x knipperen juist weer te weinig en heb je dus feitelijk niks aan die module ;D

Maar goed, er zijn vast wel situaties waarin zo'n ding handig is ja ;)

FGG

Citaat van: Marc O. op 03-03-2008 20:08:03
Maar goed, er zijn vast wel situaties waarin zo'n ding handig is ja ;)

Laten we 't daar maar op houden... ;)