Horendol wordt je er van

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 03-03-2008 15:02:59

Vorige topic - Volgende topic

ThomasGLT

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 03-03-2008 18:28:02
En weer staat ie stil...
Nu bij de AH kon ik met de kids naar huis lopen.
Tis mooi geweest de roffel gaat er uit!

Komt wel een nieuwe Roffel voor terug toch?

Estate 2.3 Turbo

Nee ik ben er echt klaar mee

Ludo

Marc O.

Laat nou eerst eens dat relais 103 en de nokkenassensor vervangen.......De auto in deze conditie verkopen gaat je waarschijnlijk meer kosten.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Estate 2.3 Turbo

Citaat van: Marc O. op 03-03-2008 18:36:30
Laat nou eerst eens dat relais 103 en de nokkenassensor vervangen.......De auto in deze conditie verkopen gaat je waarschijnlijk meer kosten.

Goed bedoeld hoor maar als ik alle mogenlijkheden die het zouden kunnen zijn moet vervangen kan ik ook al bijna een andere kopen.
niemand kan me garanderen dat het dan wel over is blijf aan de gang.
Ga weer terug naar wat moderners das ook niet alles maar het rijd wel en ik moet wel op de auto kunnen vertrouwen met kinderen.
Hiervoor had ik een Peugeot 307 uit 2001 dacht dat het wel leuk zou zijn in een auto met karakter te rijden maar de lol is er nu echt van af.
De eerste die 3500 biedt mag hem komen halen

FGG

Citaat van: Ludo op 03-03-2008 16:01:10
Citaat van: 855-Champagne op 03-03-2008 15:51:30
Heeft een vriend van mij ook gehad in zn 850, bij het verwisselen van de nokkenassensor heeft ie nooit meer last gehad, dus daar ga ik voor.

Suc6

mee eens
met de zoekfunctie kom je het ook vaker tegen.

Dan zou er toch een foutcode moeten komen bovendrijven?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Citaat van: FGG op 03-03-2008 18:49:04
Citaat van: Ludo op 03-03-2008 16:01:10
Citaat van: 855-Champagne op 03-03-2008 15:51:30
Heeft een vriend van mij ook gehad in zn 850, bij het verwisselen van de nokkenassensor heeft ie nooit meer last gehad, dus daar ga ik voor.

Suc6

mee eens
met de zoekfunctie kom je het ook vaker tegen.

Dan zou er toch een foutcode moeten komen bovendrijven?

tuurlijk, daarom dat ik net vraag of hij de codes heeft uitgelezen toen het zich weer voordeed.

Estate 2.3 Turbo

De OBD doet ut niet (zie ander post van me) en vanmorgen las de garage (officieel Volvo dealer) geen foutcodes

Ludo

ah je bedoeld deze? http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24926.0
waar is de foto zoals thuur daar vraagt?. (probleemoplossing begint bij jezelf  ;) )

Estate 2.3 Turbo

Als de garage al geen storingen uit kan lezen heeft het bij mij ook geen zin
Ze zaten er gewoon niet in zei de garage

Ludo

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 03-03-2008 19:01:46
je auto staat nu stil, als er nu een probleem is met de nokkenassensor (zoals we vermoeden) komt daar zeker een foutmelding uit.
jouw auto is niet anders dan de onze hoor.  ;)

ThomasGLT

Ik ben bang dat je een Roffel die niet rijd, zonder foutcode`s niet kwijt gaat raken voor 3500 euro.

Estate 2.3 Turbo

Citaat van: Ludo op 03-03-2008 19:04:04
Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 03-03-2008 19:01:46
je auto staat nu stil, als er nu een probleem is met de nokkenassensor (zoals we vermoeden) komt daar zeker een foutmelding uit.
jouw auto is niet anders dan de onze hoor.  ;)

Heb ik ook niet beweerd!
En nogmaals je hebt veel aan de input op dit forum maar aan alles komt een eind
Zo ook aan mijn geduld met de roffel
Benb er gewoon klaar mee om weer 150+ in iets te steken en dan maar hopen dat dat het is.
Ik neem aan dat een goede Volvo dealer ook wel verstand van de 850 heeft en me wel op de nokkenas sensor gewezen zou hebben

Ludo

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 03-03-2008 19:08:27
Ben er gewoon klaar mee om weer 150+ in iets te steken en dan maar hopen dat dat het is.
Ik neem aan dat een goede Volvo dealer ook wel verstand van de 850 heeft en me wel op de nokkenas sensor gewezen zou hebben

als er geen codes kunnen uitgelezen worden omdat het probleem zich op dat moment niet voordoet, zal geen enkele dealer een exact advies kunnen geven.

maar ik kan wel begrijpen dat je het beu word.
anderzijds, er woont toch wel een forumlid in je buurt?.
wissel de sensors even uit, dan kan je het uitsluiten zonder kosten te maken, kost enkel een beetje moeite dan.

M a r c

doe eens rustig man  :eusa_wall:

jezus.... ik kan me je frustratie wel voorstellen, maar je had ook al eens eerder kunnen proberen om de storing op te lossen toen het nog niet zo vaak voorkwam, dan had je nu niet steeds vaker en langer stilgestaan.

Het is hoogstwaarschijnlijk gewoon een sensor die niet werkt. En een dealer die alleen foutcodes uitleest en je dan weer wegstuurt moest zich ook schamen, ze kunnen toch wel even verder kijken dan hun neus lang is?

1.  hij gooit 'm wel rond?
2.  ruik je benzine of niet?
3.  check of ie vonkt

Geef daar eerst eens antwoord op a.u.b.  Kan nooit iets ernstigs zijn.  Maar als je niks probeert en op voorhand de handdoek al in de ring gooit zal het nooit meer iets worden natuurlijk...  En altijd wisselen met onderdelen waarvan je 100% zeker weet dat ze werken! Rommel ook eens met de ecu op het moment dat ie niet wil starten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl