Horendol wordt je er van

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 03-03-2008 15:02:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Estate 2.3 Turbo

Al enige tijd wordt mijn roffel plezier verpest doordat mijn roffel regelmatig niet start.
En dat NIET starten gebeurd zeer onregelmatig er is geen pijl op te trekken.
En als ie niet start kan het zo gebeuren dat ie 30 minuten later weer feilloos is.
Dus bij de garage heb je niet veel te vertellen.
Inmiddels van alles al aan gedaan; startonderbreker verwijderd,nieuwe accu .
Dieptepunt was dit weekend...
Het verhaal:
Door trieste familie omstandigheden moest is zaterdag ochtend hals over kop naar Apeldoorn (woon in Purmerend)
Bij het wegrijden starten lopen op de snelweg lichte wel het motermanagment lampje op maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend en die gaat ook weer vanzelf uit na een tijdje.
Zaterdagavond bij het wegrijden starten lopen even langs bij een vriend ook starten lopen.
Vlak voordat ik de snelweg opdraai nog even tanken voor de rit naar huis.
Na het tanken NIET STARTEN....
Kwartiertje zelf geklooid door steeds met tussen posen een startpoging te doen niets.
Zwager met beetje technische kennis gebeld kreeg hem ook niet aan de gang wel geconstateerd dat de verdeler kap en rotor aan vervanging toe waren.
Omdat de auto ergens bij een pomp stond de auto maar naar mijn moeder gesleept om de volgende dag bij daglicht nog maar eens op het gemak te kijken en wellicht springt ie dan toch aan en kan ik naar huis.
Dus de volgende dag nog steeds  NIET starten en omdat ik op zondag geen garage wil bellen omdat je de hoofdprijs betaald in het weekend maar gewacht op maandag.
Maandag Wegenwacht erbij omdat ik hoopte dat ze hem aan de praat kregen zodat ik zelf naar de garage kon rijden bij mij in de buurt.
Wegenwacht krijgt hem ook niet aan de praat en vermoed dat het de startmodule is omdat er ook geen vonk is.
Auto laten slepen naar de Volvo garage in Apeldoorn.
Daar het hele verhaal verteld en ze zullen kijken.
Stapt de monteur in en...
STARTEN ,LOPEN !!!
Ze konden geen foutcodes vinden en verder was het natuurlijk starten lopen dus ze raden me af om zomaar de startmodule te vervangen omdat ik dan ook geen garantie heb dat het probleem is verholpen.
Wel de verdelerkap en rotor maar laten vervangen want dat is nooit verkeerd maar ik baal hier wel van want ik weet nu nog niks.
Op de terug weg geen motermanagment lampje gehad en de roffel reed voorbeeldig.
Kan nog wel de module en eventueel de bobine vervangenmaar dan nog heb ik geen zekerheid over de oplossing.
Zelfs tanken wordt nu spannend omdat je nooit weet of ie wel aanslaat....
Op de terug weg 2x gestopt en gestart zonder probleem.
Wat moet ik doen???
:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:


mehn

Is ter info voor de rest die je gaan helpen met de oplossing ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

R o b

Mehn is schrijven over niet goed functionerende AT's meer dan zat  ;D
(zijn eigen AT is roeren in een bak yoghurt, of inmiddels niet meer?)

thuur

Hoor je wel de startmotor draaien als ie niet start? Of hoor je alleen 'klik', of zelfs dat ook niet?

Als de motor wel aanslaat nadat ie 'niet startte', loopt de motor dan direct mooi, of sputtert ie?

Tijdens het niet starten, heeft ie wel de neiging om aan te slaan?

Wat je iig eens kunt doen is het relais +bekabeling van de ECU nakijken (zit naast koelfan relais boven de radiator) en 103 overbruggen.


Gr ;)

855-Champagne

Heeft een vriend van mij ook gehad in zn 850, bij het verwisselen van de nokkenassensor heeft ie nooit meer last gehad, dus daar ga ik voor.

Suc6

Ludo

Citaat van: 855-Champagne op 03-03-2008 15:51:30
Heeft een vriend van mij ook gehad in zn 850, bij het verwisselen van de nokkenassensor heeft ie nooit meer last gehad, dus daar ga ik voor.

Suc6

mee eens
met de zoekfunctie kom je het ook vaker tegen.

Estate 2.3 Turbo

Citaat van: thuur op 03-03-2008 15:41:58
Hoor je wel de startmotor draaien als ie niet start? Of hoor je alleen 'klik', of zelfs dat ook niet?

Als de motor wel aanslaat nadat ie 'niet startte', loopt de motor dan direct mooi, of sputtert ie?

Tijdens het niet starten, heeft ie wel de neiging om aan te slaan?

Wat je iig eens kunt doen is het relais +bekabeling van de ECU nakijken (zit naast koelfan relais boven de radiator) en 103 overbruggen.


Gr ;)


Start moter loopt gewoon rond en als ie wle start loopt ie meteen mooi.
Als ie niet start  "herken" je dat meteen dan "weet" je die gaat niet starten.

Estate 2.3 Turbo

#9
Citaat van: 855-Champagne op 03-03-2008 15:51:30
Heeft een vriend van mij ook gehad in zn 850, bij het verwisselen van de nokkenassensor heeft ie nooit meer last gehad, dus daar ga ik voor.

Suc6

Ja dat is de "ellende" kan zoveel oorzaken hebben als je zoekt.
Enige oplossing is vrees ik alles met tussen posen vervangen en dan wachten tot het opgelost is voor je met de volgende "fase" begint
Eerst was het dacht ik de startonderbreker na verwijdering daarvan ging het een week goed.
Toen de accu dat duurde 2 weken
Zo blijf je doorgaan nu weer de verdeelkap en roter vervangen
Straks mischien de nokkenas sensor
Weet niet of ik er dat allemaal nog voor over heb de lol is wel van de roffel af inmiddels
Vrouw lief weigert inmiddels nog met de roffel op pad te gaan en ik kan het haar niet eens kwalijk nemen als je ook nog twee kids achterin hebt zitten en je moet elke keer zweten of ie wel starten wil

Ludo

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 03-03-2008 16:05:42
Ja dat is de "ellende" kan zoveel oorzaken hebben als je zoekt.

Zo blijf je doorgaan...

daar moet je ook iets doen met de gegeven adviezen.
o.a.
er zijn ook wel topics waar feedback op is gekomen.

Estate 2.3 Turbo

Dat doe ik nu juist ook!
Zoek me een ongeluk op het forum en heb er ook al enorm veel aan gehad en gedaan
Alleen het beeld  van de mogelijke oorzaken is niet éénduidig
Ieders ervaring is anders
Bij de een was het de roter en verdeelkap bij de ander de nokkenassensor enz.
Dat maakt het ook lastig met een blanco cheque kan ik de garage alles laten vervangen wat voorbij is gekomen maar er zijn grenzen aan wat ik kan en wil uitgeven aan de roffel.

ThomasGLT

Ik zie nog geen antwoord op de vraag handbak of automaat? In geval van automaat: storing in de keuzeschakelaarsensor (of hoe dat ding ook mag heten)..

Hoe lijkt het verder met de benzinepomp? (Denk niet dat het daar mis is, omdat je aangeeft dat je verschil kan horen tussen wel of niet starten) Maar dan heb je in ieder geval weer een mogelijke oorzaak uitgesloten.

Snellebaksteen

Is handbak. Dat probeerde Mehn nou juist duidelijk te maken...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Estate 2.3 Turbo

En weer staat ie stil...
Nu bij de AH kon ik met de kids naar huis lopen.
Tis mooi geweest de roffel gaat er uit!