Horendol wordt je er van

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 03-03-2008 15:02:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EVV

Citaat van: FGG op 03-03-2008 19:53:21
Citaat van: martinint op 03-03-2008 19:51:44
Heren,
Ik heb het hele verhaal eens gelezen en het klinkt mij heeeeel bekend in de oren.
Af en toe wel lopen, dan weer niet, tijdens het rijden een hikje en een opflitsend lambda lampje.
En op laatst als bijna alles vervangen is totaal niet aanslaan tijdens starten.
Op het moment dat ie niet aanslaat "weet "je ook inderdaat dat ie het niet gaat doen.

Waarschijnlijk heb je op het moment dat hij niets doet ook geen vonk en kun je de obd niet uitlezen.
Als je op het knopje drukt gaat het rode lampje aan maar er volgt geen foutcode.

De reden is dat de ECU geen spanninkje krijgt dat zegt dat het ding kan aanslaan.
Van de accu lopen twee kabels, een dikke naar de startmotor en een dunnere naar de kabelboom.
Deze kabel vertakt zich net als vanaf je pols naar je vingers in 5 dunnere waarvan er een paar naar verschillende contacten op de ecu gaan.
op een van deze kontakten heb je waarschijnlijk wegens draadbreuk geen spanning.
In mijn geval was het 30+.
Oplossing: draadje getrokken vanaf het begin van de kabel naar de aansluiting op de ECU waar de spanning miste.
Gevolg lopen als een t....

Gr Martin



Plausibel... :eusa_think:
mee eens, ik heb een keer (niet lachen!) een golf 4 SDI moeten rijden (huurauto in afwachting van de lease auto), die had de nare eigenschap om er spontaan af te slaan. Bleek het hoofdrelais van de ECU te zijn. De ECO had ook geen storingscodes opgeslagen, maar deed echt helemaal niets meer. Natuurlijk logisch, als die geen spanning krijgt kan hij de foutcodes moeilijk opslaan.
Wel starten, maar niet aan slaan. Wat wel anders is tov dit probleem is dat de golf ook midden op de snelweg ermee op hield.
Succes ermee, niets is zo vervelend als een auto die niet betrouwbaar is!

Estate 2.3 Turbo

UPDATE:
Volgens mijn eigen garage moet het de nokkenaspositie sensor zijn die geeft geen signaal.
Kost me 169,- ex.
Accooord voor gegeven hopenlijk is de ellende dan hiermee over.
Is echt de laatste kans die ik mijn roffel geef.

Flipjes 850 R

Ik help 't je hopen !!! :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Fingers crossed......
855 R Automaat Dark Olive Pearl

elmarconi

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 04-03-2008 14:11:18
UPDATE:
Volgens mijn eigen garage moet het de nokkenaspositie sensor zijn die geeft geen signaal. Kost me 169,- ex. Accooord voor gegeven hopenlijk is de ellende dan hiermee over. Is echt de laatste kans die ik mijn roffel geef.

?? http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=25096.msg495251#msg495251

--
Autogas Inside . . .

martinint

Ik woon ongeveer op 3/4 van je ritten van Purmerend naar Apeldoorn en er zit hier vlakbij iemand die gespecialiseerd is in dit soort ongein met bedrading.
Hij werkt zelfs voor dealers in de omgeving.
Als je dealer er niet uitkomt, deze man zeer zeker.
Als je gegevens nodig hebt, stuur maar pb.

855-Champagne

Ik heb er vertrouwen in.

Estate 2.3 Turbo

#51
Citaat van: elmarconi op 04-03-2008 15:51:23
Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 04-03-2008 14:11:18
UPDATE:
Volgens mijn eigen garage moet het de nokkenaspositie sensor zijn die geeft geen signaal. Kost me 169,- ex. Accooord voor gegeven hopenlijk is de ellende dan hiermee over. Is echt de laatste kans die ik mijn roffel geef.


?? http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=25096.msg495251#msg495251




Het schijnt als die sensor geen of een fout signaal geeft de boel ook niet start dan "keurt" ie het niet goed zeg maar dat je wil starten
De sensor "kijkt" naar de positie van de nokkenassen ofzoiets...

martinint

ik gok toch op een draadje, veel bijzonders kan het echt niet zijn.
Loopt je toerenteller op tijdens het starten?????

EVV

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 04-03-2008 16:57:54
Citaat van: elmarconi op 04-03-2008 15:51:23
Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 04-03-2008 14:11:18
UPDATE:
Volgens mijn eigen garage moet het de nokkenaspositie sensor zijn die geeft geen signaal. Kost me 169,- ex. Accooord voor gegeven hopenlijk is de ellende dan hiermee over. Is echt de laatste kans die ik mijn roffel geef.

?? http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=25096.msg495251#msg495251


Het schijnt als die sensor geen of een fout signaal geeft de boel ook niet start dan "keurt" ie het niet goed zeg maar dat je wil starten
De sensor "kijkt" naar de positie van de nokkenassen ofzoiets...
Maar dan zou je toch op z'n minst een fout code in het geheugen verwachten, je zou dan toch mogen verwachten dat je storings lampje aan gaat. En benzine komt er wel uit als hij niet wil starten? Je zou dan verwachten dat dat dan ook niet gebeurd, onverbrande benzine is immers niet goed voor de kat en het mileu.

FGG

Ik zou toch ook het verhaal van Martin laten checken voordat ze er een nieuwe sensor a 169,- in hangen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

EVV

Of proberen om bij een vergelijkbare auto met draaiende motor de sensor los te halen, kijken of het effect hetzelfde is als wat jij met je auto hebt, wel gewoon door blijven lopen zonder foutmelding, maar daarna niet meer willen starten. Als die wel gewoon start, of foutcodes geeft lijkt het me sterk dat het de sensor is.

martinint

Ernst,

Als je geen spanning hebt op een deel van de ECU houdt hij geen foutcode vast, er komt zelfs helemaal geen code.
En bij mij injecteerde hij ook geen benzine door de storing, dus geen stank.

Berry,

als je een sensor wil proberen heb ik er een liggen, ook voor J.L gekocht.

EVV

Precies, daarom denk ik (ook) dat het niet de sensor is maar iets met de voeding naar de ECU. Misschien zakt de spanning door het starten wel zoveel in dat de ECU niet meer werkt? Wil de auto wel starten als die aangesleept wordt?

855-Champagne

Die nokkenassensor kan op een of andere manier de ene keer wel een signal genereren, en de andere keer niet en daarbij geeft ie geen foutcode, probeer hem maar om te ruilen met iemand anders.
De kans dat er een draadbreuk in zit is erg klein, van alle gevallen van niet starten is dat pas 1x voorgekomen hier op het forum, voor zo ver ik weet.

Black Magic

#59
Ik weet dat als je de bovenste motorsteun verwijderd dat je daar voorzichtig mee moet omgaan omdat de stekkers ( BDP vliegwielsensor en nokkenas sensor) op de steun bevestigd zijn en als dat een beetje lomp gaat je de stekkers of de bekabeling beschadigd.