Project Charger - SDC

Gestart door Johann, 05-03-2008 10:42:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Johann

Wel handig dat voetbal op de Zaterdag avond...  :eusa_whistle:






Emiel

Zwevende steeksleutel FTW!

daytonawim

Je bedoelt de krukas keering aan de koppelingszijde ??,

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Mm, die is net aan 2 jaar en iets van 100.00 km oud.
tegelijk met de koppeling bij 4 ton vervangen.

Ludo

Citaat van: daytonawim op 22-06-2008 11:28:52
Mm, die is net aan 2 jaar en iets van 100.00 km oud.
tegelijk met de koppeling bij 4 ton vervangen.

dan valt dit nog onder garantie?.

;D

Johann

Zal Maandag even vragen...  ;D

R o b

 ;D we gaan dit topic weer eens goed volgen de komende dagen!?  :eusa_clap:

850 Ra$ing

Citaat van: R o b op 22-06-2008 15:45:42
;D we gaan dit topic weer eens goed volgen de komende dagen!?  :eusa_clap:

Dat gaan we zeker doen ja.
Dus als ik het goed begrijp houd je dit blok wel maar ga je er een hoop aanpassingen aan doen waardoor je dus veeeel pk's erbij krijgt?

Johann

Citaat van: 850 Ra$ing op 24-06-2008 21:02:18
Citaat van: R o b op 22-06-2008 15:45:42
;D we gaan dit topic weer eens goed volgen de komende dagen!?  :eusa_clap:

Dat gaan we zeker doen ja.
Dus als ik het goed begrijp houd je dit blok wel maar ga je er een hoop aanpassingen aan doen waardoor je dus veeeel pk's erbij krijgt?

Nee..

Ik wou eigenlijk terug naar turbo. De SC deed het echt heel erg leuk behalve de herrie bij stationair. Maar...
Ene E. uit N. heeft uren op me in zitten lullen om me er van te overtuigen dat SD-C SD-C moet blijven...  :eusa_doh:
Ik heb nog onderdelen in bestelling staan, o.a. koppeling, en er ligt nog een bak op modificatie te wachten. Het reserve blok hangt nog aan de bok dus ben rustig aan eens aan 't kijken of de SC er zo weer op kan.

Zitten alleen een paar maren aan. De herrie van de  SC bij stationair is misschien het gevolg van te weinig olie bij stationair. Bij de ~1300 toeren is het geluid weg maar dan is de druk ook net een tikje hoger De olie voorziening kwam bij de druksensor vandaan. Nu met het nieuwe turbo blok zit er een olie aansluting waar normaal de turbo op zit maar die zit aan de andere kant van het blok onder de uitlaat. Even kijken hoe we dat probleem moeten tackelen. Ook zal de olie retour weer op de carterpan moeten komen.

Op de foto kun je wel ongeveer zien hoe de boel er aan hangt,



Is dus ook goed de zweterij te zien langs 't peilstok rubber...  Ook onder het nokkenasdeksel waren er lekkages. Maar dat mag ook wel een beetje na 5 ton.. ;D

Andere maar is de druk t.o.v. de compressie van de motor. De GLT heeft een mechanische compressie van 10.7 en de T5 8.5. Nu had de GLT motor wel carter druk dus ik denk dat het met de compressie minder gesteld was, niet gemeten, maar er zal hier wel iets een verlies optreden. Dit kan ik een klein beetje terug winnen door een RN type krukas poelie te monteren die iets grotere diameter heeft waardoor het totale druk beeld iets omhoog gaat.  En dan nartuurlijk de uitlaat.. Deze is van voor tot achter nog helemaal standaard GLT en klonk vanaf 6 toeren plankgas als een snijbrander in de kofferbak, dus daar zal zeker nog iets te winnen zijn. Ik weet eerlijk niet wat er van te verwachten. Zit nog te dubben om om te bouwen op 5 bobines voor iets betere onsteking en verder denk ik dat het in grote lijnen meer van 't zelfde gaat worden en de turbo plannen maar vooruit te schuiven.


V70 classic

Ik volg het project een beetje langs de zijlijn en vindt het een gedurft project ( heb ik als eens eerder geschreven).
Zo als je al schrijft kun je nu 2 kanten op .
1 Turbo en 2 Verder met de compressor.
Allereerst een alg. opmerking het is voor mensen aan de zijlijn makkelijk om commentaar en tips te geven de uitvoerende moet de knip trekken ik heb zo een soort project met een kennis meegemaakt het betrof hier een standart tractor die binnen de gegeven richtlijnen moet worden opgevoerd.
Ik kan 1 ding zeggen het kost geld mogenlijk zelfs veel geld voordat je het goed hebt en alleen jij kunt in je knip kijken.

Toch zou het jammer zijn om de kennis die je nu hebt opgedaan met de sc weg te gooien (figuurlijk).
Ik denk overgens wel dat je de sc bij lage rpm zult blijven horen.
En zoals je zelf al zegt je motor werkt op drukverschil dus de uitlaatdruk moet zo laag mogenlijk zijn.

Voor de olieleidingen raad ik je aan hydrauliekleiding te gebruiken.
Je kunt die (met behulp van een buigtang) makkelijk in alle vormen buigen.
ook kun je hiervoor alle mogenlijke koppelingen krijgen voor de aansluiting op blok en sc .
Ik weet niet wat voor achtergrond je hebt en in wat voor omgeving je woont,maar vaak kun je bij b.v. een speciaalzaak loon of carroseriebedrijf wel wat krijgen (evt. tegen een gereduceerde prijs) als je vertelt waarvoor het is.
Bij het loonbedrijf waar ik werkte was dit soort spul op vooraad om direct te kunnen repareren aan de oogstmachines.
Vaak heb je dan ook mensen die graag aan dat soort projecten meewerken.

sterkte met het project.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

thuur

Citaat van: Johann op 24-06-2008 21:24:06
.. Dit kan ik een klein beetje terug winnen door een RN type krukas poelie te monteren die iets grotere diameter heeft waardoor het totale druk beeld iets omhoog gaat. ..

Ok, die moet je even uitleggen als je wilt..

Een grotere poelie met als doel dat de oliepomp harder gaat draaien neem ik aan? Maar het aantal tandjes moet gelijk blijven als je alleen de krukaspoelie wisselt anders gaat het direct na het starten al mis ;D Doordat je over hetzelfde aantal tandjes praat kan de poelie maar marginaal groter zijn, is dat effect wel merk- cq. meetbaar?

Daarbij, de oliepomp zit toch op de as (die net zo snel draait..)?


Gr :eusa_shifty:

Daf46

#192
Citaat van: thuur op 25-06-2008 13:51:52
Citaat van: Johann op 24-06-2008 21:24:06
.. Dit kan ik een klein beetje terug winnen door een RN type krukas poelie te monteren die iets grotere diameter heeft waardoor het totale druk beeld iets omhoog gaat. ..

Ok, die moet je even uitleggen als je wilt..

Een grotere poelie met als doel dat de oliepomp harder gaat draaien neem ik aan? Maar het aantal tandjes moet gelijk blijven als je alleen de krukaspoelie wisselt anders gaat het direct na het starten al mis ;D Doordat je over hetzelfde aantal tandjes praat kan de poelie maar marginaal groter zijn, is dat effect wel merk- cq. meetbaar?

Daarbij, de oliepomp zit toch op de as (die net zo snel draait..)?


Gr :eusa_shifty:
Euhm dit gaat toch over de poelie voor de multi-riem en niet de distributieriem, bijgevolg geeft een grotere poelie toch meer toeren aan de SC (denk dus dat Johann meer laaddruk bedoelt)?

Wout309t

Citaat van: Daf46 op 25-06-2008 14:32:51
Citaat van: thuur op 25-06-2008 13:51:52
Citaat van: Johann op 24-06-2008 21:24:06
.. Dit kan ik een klein beetje terug winnen door een RN type krukas poelie te monteren die iets grotere diameter heeft waardoor het totale druk beeld iets omhoog gaat. ..

Ok, die moet je even uitleggen als je wilt..

Een grotere poelie met als doel dat de oliepomp harder gaat draaien neem ik aan? Maar het aantal tandjes moet gelijk blijven als je alleen de krukaspoelie wisselt anders gaat het direct na het starten al mis ;D Doordat je over hetzelfde aantal tandjes praat kan de poelie maar marginaal groter zijn, is dat effect wel merk- cq. meetbaar?

Daarbij, de oliepomp zit toch op de as (die net zo snel draait..)?


Gr :eusa_shifty:
Euhm dit gaat toch over de poelie voor de multi-riem en niet de distributieriem, bijgevolg geeft een grotere poelie toch meer toeren aan de SC (denk dus dat Johann meer laaddruk bedoelt)?

Ook dat is niet de hoofdreden denk ik. Als de SC meer toeren draait stationair, hoor je dat gejank niet meer omdat dat alleen bij lage toeren is.
Omdat Johann zich daaraan ergerde... Correct me if.... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

V70 classic

Citaat van: Wout309t op 25-06-2008 14:51:51
Citaat van: Daf46 op 25-06-2008 14:32:51
Citaat van: thuur op 25-06-2008 13:51:52
Citaat van: Johann op 24-06-2008 21:24:06
.. Dit kan ik een klein beetje terug winnen door een RN type krukas poelie te monteren die iets grotere diameter heeft waardoor het totale druk beeld iets omhoog gaat. ..

Ok, die moet je even uitleggen als je wilt..

Een grotere poelie met als doel dat de oliepomp harder gaat draaien neem ik aan? Maar het aantal tandjes moet gelijk blijven als je alleen de krukaspoelie wisselt anders gaat het direct na het starten al mis ;D Doordat je over hetzelfde aantal tandjes praat kan de poelie maar marginaal groter zijn, is dat effect wel merk- cq. meetbaar?

Daarbij, de oliepomp zit toch op de as (die net zo snel draait..)?


Gr :eusa_shifty:
Euhm dit gaat toch over de poelie voor de multi-riem en niet de distributieriem, bijgevolg geeft een grotere poelie toch meer toeren aan de SC (denk dus dat Johann meer laaddruk bedoelt)?

Ook dat is niet de hoofdreden denk ik. Als de SC meer toeren draait stationair, hoor je dat gejank niet meer omdat dat alleen bij lage toeren is.
Omdat Johann zich daaraan ergerde... Correct me if.... ;)

En dan natuurlijk draait de sc over de gehele linie een stukje harder.
Had bij een G60 ook een positief effect op het vermogen  :eusa_dance: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.