Project Charger - SDC

Gestart door Johann, 05-03-2008 10:42:46

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: Johann op 08-01-2009 23:24:30
Dat wil allemaal niet zomaar, bak past er dan niet achter  omdat de tunnel te klein is. Ook zal het subframe dan anders gemaakt moeten worden.

Andere optie is alles overzetten in een 960 ofzo..  ::)

die had je nog niet.......toch?  :eusa_shifty: ;D

ff zoeken met z'n allen?  :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

matRRR

maar dan wel een witte 240.
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

Update,

Inmiddels alweer enkele honderden kilometers onderweg met de "GT850-RS" en het gaat er steeds meer op lijken.
Helaas gelijk na installatie van de GT30 turbo een fikse tegenvaller.. Tijdens het inregelen de boel net een beetje op stoom vloog de vrijwel nieuwe SPEC stage 3+ er uit, weg aandrijving.  :-\

Eenmaal de bak er achterweg bleek het probleem bij de spline in de koppelingsplaat te zitten of beter niet meer want de spline was helemaal weg.

Ook was de prise as aan gort. Prise as had ik gelukkig nog een van liggen en de bak was vrij snel weer klaar maar de voor de plaat was nog wel wat onderhandeling nodig voor garantie. In aanvang wou SPEC niets doen maar na het verstrekken van meer details, ook van de opzet zoals die in mijn S60 zit, bleek dat de plaat niet voor een Volvo was, wel 't zelfde aantal tanden en diameter maar een andere pitch op de tanden. Eenmaal duidelijk kreeg ik binnen twee dagen een nieuwe plaat van de firma SPEC en eenmaal binnen dezelfde avond de bak er weer achter gezet.

De GT3071 doet 't lekker en staat nu op ongeveer een bar druk te blazen. Het plan voor AWD/RWD heb ik laten varen omdat de auto het nu heel leuk doet en omdat er simpel weg geen ruimte meer is voor een haakse overbrenging. Het eerste deel van de downpipe met de externe wastegate en dikke "P2" flex neemt giga veel ruimte in en zit ook al bijna tegen de stabi aan en tegen de schutbord isolatie. Dit laatste was er de reden van dat de auto op een morgen tijdens een bakje koffie bij de dealer ineens hevig begon te roken..  ??? De GLT isolatie was gaan smeulen..  ;D Martijn had mij al een waarschuwing gegeven en het stond nog op het "te doen" lijstje maar dat het zo snel zou gaan smeulen had ik niet verwacht. Inmiddels is de isolatie er uit en is er een Alu plakplaat voor de in de plaats gekomen en ook dit probleem lijkt verholpen.

Op dit moment heeft de auto nog blauwe injecteurs en een standaard brandstofpomp. Hij zit bij 1 bar turbodruk ruim in de brandstof maar met deze "ruime" setting is er niet veel over. Ook zit er nog een standaard S70 T5 uitlaat onder maar er ligt al een Ferrita te wachten op installatie. Zit er wel aan te denken om eventueel gelijk volledig 3" te gaan.

Afgelopen weekeinde de bestuurderstoel vervangen door een Sparco kuip uit de SD2. Stoel staat op een verstelbaar frame van een Volvo stoel en daarmee enkele centimeters hoger dan dat ie in de SD2 zat. Zou misschien nog een cm of anderhalf omlaag kunnen. Ik zit liever zo laag mogelijk in de auto zoals bij de SDM. Komende week ook de bijrijderkant vervangen door een Sparco.

Binnenkort is het weer tijd voor de APK. Handrem doet 't niet meer en de wielen lopen aan bij volledig insturen maar ik voel er weinig voor om alleen voor de APK de auto hoger op de poten te zetten. Maar even kijken hoe we dit kunnen oplossen.

fearless

Auto ziet er erg stoer uit.   :eusa_dance:

Citaat van: Johann op 16-03-2009 10:13:03
Binnenkort is het weer tijd voor de APK. Handrem doet 't niet meer en de wielen lopen aan bij volledig insturen maar ik voel er weinig voor om alleen voor de APK de auto hoger op de poten te zetten. Maar even kijken hoe we dit kunnen oplossen. 

Voor de APK ff een setje hele dikke uitslagbegrenzers er tussen.  ::)

Johann

Citaat van: fearless op 16-03-2009 19:37:46

Heb je een nummer?

fearless

Citaat van: Johann op 16-03-2009 19:40:51

Heb je een nummer?

Nu niet, morgen wel.  :eusa_whistle:

Bij mij loopt het met C70 begrenzers niet tot bijna niet aan.  ;D

Black Magic

Citaat van: fearless op 16-03-2009 19:42:26
Citaat van: Johann op 16-03-2009 19:40:51

Heb je een nummer?

Nu niet, morgen wel.  :eusa_whistle:

Bij mij loopt het met C70 begrenzers niet tot bijna niet aan.  ;D

en drempels icm insturen  ::)

Emiel

Citaat van: Johann op 16-03-2009 10:13:03
de blahblah lopen aan bij volledig blahblahen maar ik blah er weinig voor om alleen voor de APK de auto hoger op de poten te zetten. Maar even kijken hoe we dit kunnen blahblahen. 

Andere dealer zoeken...ik ken er nog wel 1 waar ze niet zo moeilijk doen.

fearless

8614258  9,04 eurotjes per stuk

Johann

Citaat van: fearless op 17-03-2009 18:29:43

Oei daar ben je wel duur mee..  ;D  ;)

fearless

Citaat van: Johann op 17-03-2009 18:38:42

Is verkoop advies prijs.  ::)

Johann

Citaat van: fearless op 17-03-2009 19:33:04
Citaat van: Johann op 17-03-2009 18:38:42

Is verkoop advies prijs.  ::)

Oh ja .. .. Heb alu draagarmpjes..  :eusa_wall:

Johann

En weer een jaartje APK!  :eusa_dance:

Vertigo

Citaat van: Johann op 10-04-2009 16:23:47
En weer een jaartje APK!  :eusa_dance:

:eusa_dance:

Weer een jaar langer hele snelle kauwgom op de weg!