Vialle LPI: spruitstuk opwarmen en de pompen

Gestart door -D©©©L-, 01-03-2008 10:02:10

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Raoul op 04-03-2008 18:22:37
http://img246.imageshack.us/img246/1763/olietl2.jpg

Citeer: Om beschadiging van de pomp door gebrek aan smering te voorkomen mag de pomp tijdens montage of opslag niet op de kop gedraaid worden.....Of is dat ook onzin? En waar die olie heenlekt? Ik vermoed inwendig in de pomp

in de eerste zin staat dat het een eigen gesloten smeersysteem is, omdat lpg geen smerende eigenschap heeft.
maar ik zie nog steeds nergens staan dat er olie kan uitlopen door de pomp op z'n kop te houden.
het zal wel zijn reden hebben dat ze daardoor stukgaan, maar hoe of wat is nergens aangegeven.
je vermoeden kan misschien correct zijn dat de olie terecht komt op plaatsen waar het niet hoort, maar om dan maar verhaaltjes de wereld in te sturen over olie uitlopen...  ::)

Citaat van: Raoul op 04-03-2008 18:32:35
Toen eenmaal bekend was dat menig magazijnmeester zn voorraad fout stapelde, en er al tijdens transport tanks op zn kant ed vervoerd werden is er natuurlijk gereageerd door Vialle.

een nul operatie dus?.
want ik neem aan dat ze op hun beurt die claims ook kunnen terughalen bij de transporteur.
net zoals met de kabelbomen, die fabriceren ze ook niet zelf, bedrijven zijn verzekerd voor zulk soort dingen.

Raoul

Tja.........Ik werk niet bij Vialle, en vertel je wat mij werd verteld tijdens de training.
Ook dat die 2 factoren (olie en bedrading) sterk hebben bijgedragen aan het faillisement destijds (of bijna faillisement)

ovlov 058

Als je de transporteur niet uitlegd hoe je moet vervoeren, kun je dan een schadeclaim indienen :eusa_think:

Of was het wel geweten ???

Ludo

geen idee.
moet je Marc even vragen, die heeft jarenlange ervaringen (gehad) met dit soort dingen.   ;D

het fijne er van zullen we wellicht ook nooit weten.
is trouwens ook helemaal niet belangrijk.

Raoul

Hee, Ludo?????????? Kun je dit ns uitleggen, een verwarmd spruitstuk is toch niet nodig???? Of toch een beetje??

Re: 6e LPi injector, waar is ie bij jou auto ingebouwd ?
« Antwoord #2 Gepost op: 30-01-2008 20:24:40 »   

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat van: TTT242 op 30-01-2008 20:03:52
Ludo zal wel een fotootje plaatsen.

waarom ik, waarom... 

waar mijn 6é injector zit weet Marco.
maar ik heb ook ijsvorming op de buis rondom de injector.
dat is op zich vreemd, in m'n vorige 850 had ik dat niet, en de buis is met alle andere componenten gewoon overgeplaatst.

Ludo

dit heeft niks met het spruitstuk te doen, de 6é injector zit daar trouwens ook niet.

dit is een niet standaard injector, maar een experiment.  ;)
en zoals op een van de vorige pagina's al geschreven, de uitstroompijpjes moeten helemaal correct zijn afgesteld.
;)

Raoul

gerardgrobben

Citaat van: Raoul op 04-03-2008 19:09:11
Hee, Ludo?????????? Kun je dit ns uitleggen, een verwarmd spruitstuk is toch niet nodig???? Of toch een beetje??

voorala NIET naar mijn foto's kijken, of misschien vragen stellen bij de calibatie van de meter
tuba or not tuba, that's the question

Raoul

De meningen zijn nogal verdeeld ,vooral over de oorzaak van de Vialle pompen en de soms korte levensduur.

Naar mijn mening is in het verleden menig pomp die nieuw gemonteerd werd tijdens opslag en/of transport al leeggelopen, waardoor deze stuk ging. Dit kwam doordat ze niet recht vervoerd of opgeslagen werden.
Omdat ook Vialle zelfs nu niet weet waardoor de olie soms verdwijnt, is dit voor mij toch een punt van discussie. Er zijn veel tevreden LPI-rijders, maar ook veel met problemen.

Zoals hieronder:Garageforum
AMT
Functie:
Lid sinds 06-11-2007
0 Bijdragen  schakelaars doen wel eens vreemd maakt de pomp ook meer geluid als normaal?als deze vervangen moet worden moet de hele gastank verv worden je moet de tank ook nooit scheef houden dan loopt de olie uit de pomp en saat dez droog te pompen waardoor deze stuk gaat 

Graag jullie mening hierover........

Enno

Citaat van: Raoul op 29-02-2008 17:18:18
http://img134.imageshack.us/img134/4826/volvogasinbouw001lj5.jpg

Ook ik kon er niet meer omheen, met 2000km woon-werkverkeer per maand! Ik wilde in ieder geval G3, en in mijn 2.5 20 v met Bosch computer (1997) was alleen Teleflex mogelijk (Dampgas-AG). Dit omdat sequentieel noodzakelijk is om G3 te krijgen, en de Volvo eigenlijk half(?) sequentieel is.
Jos van Ommeren in Haarlem had de eer, en ik moet zeggen, netjes ingebouwd! Ringtank geplaatst, ik meen 52 liter dus dat is niet zo groot helaas. Met rijden merk ik eigenlijk vrijwel geen verschil qua vermogen.
Vorige week distributieriem met waterpomp en alle rollen vervangen, dus voorlopig ga ik weer verder met genieten van de roffel!

Toch wel heel bijzonder dat ik al sinds augustus 97 in mijn V70 2.5-20V een LPi installatie heb zitten en dat op de GASFX site gewoon een installatie voor deze auto beschikbaar is.

Volgens mij zit er in deze auto een Motronics 4.4 motormanagement die gewoon op LPi draaiend te krijgen is. Het is gewoon een instalateur die niets met VIALLE wil doen en dus hetzelfde verhaal verteld als de meeste LPG inbouwers voor de 850 20V-jes doen...dat de motor niet op LPi kan draaien.

Raoul

Zou kunnen Enno, hij wilde aanvankelijk wel LPI inbouwen en vroeg me voor de zekerheid ff te kijken bij de ECU of er wel een Denso inzat. Ik gekeken (kl..te breekboutje over t deksel), maar ik heb een Bosch ECU. Teruggebeld, en Jos van Ommeren weer informeren bij Vialle. Toen bleek dat niet (meer?) leverbaar, en stelde hij Teleflex voor om G3 te verkrijgen. Nou wist ik dat de werking ongeveer overeenkomt met Prins, en dat bij Vialle mn de pomp en de injectoren soms problemen geven. Op zich maakt het me niet zoveel uit, en vandaag getankt na 435 km (reed nog steeds op gas), 49 liter. Dat is dus 1 op 8.9, niet verkeerd dacht ik. Wanneer je dit qua geld omrekent rijd ik 1 op 22 (benzine).

Jos van Ommeren staat hier heel goed aangeschreven
www.ommeren-autogas.nl

De inbouwkosten waren 2095 euro

Vandaag ook mn kenteken terug van de RDW, op G3.
Gewicht is nu 1512 kg, Dus per kwartaal 252 euro i.p.v. 171 euro.

thuur