Vialle LPI: spruitstuk opwarmen en de pompen

Gestart door -D©©©L-, 01-03-2008 10:02:10

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Raoul op 01-03-2008 07:59:43Het spruitstuk moet immers worden opgewarmd.

Die kende ik nog niet. Wel creatief bedacht trouwens.  :eusa_clap:

Ludo

het ging er niet om welke installatie er in zit.
je hebt de keuze gemaakt om er een teleflex in te zetten, als je daar tevreden mee bent, is dat mooi, en veel plezier ermee.

maar het ging om deze zin:
Citaat van: Raoul op 29-02-2008 17:18:18
..... omdat sequentieel noodzakelijk is om G3 te krijgen,...
als je gasboer dat op deze manier verteld heeft, is het niks meer dan een verkoopspraatje want dat klopt niet.
de G3 norm heeft niets met een sequentele installatie te maken.

Enno

Citaat van: Ludo op 01-03-2008 10:48:54
Citaat van: Raoul op 29-02-2008 17:18:18
..... omdat sequentieel noodzakelijk is om G3 te krijgen,...
als je gasboer dat op deze manier verteld heeft, is het niks meer dan een verkoopspraatje want dat klopt niet.
de G3 norm heeft niets met een sequentele installatie te maken.

Tenzij hij bedoelt, het enige mogelijke type G3 installatie dat hij kent dat ingebouwd kan worden is een Dampgas systeem. Goedkoper kan wel en zal wel kunnen maar is geen G3 installatie. Het fabeltje over pompen en lekkende injectoren vwb LPi valt ook wel mee. bij 420.000 KM had ik 2 lekkende injectoren / houders die niet meer goed vast zaten. Ik ga er van uit dat bij overige systemen hetzelfde probleem zich voordoen na verloop van tijd.

tackle

mijn vialle zit er nu 3 jaar in ( 90.000 km) en helemaal geen centje pijn. Al ben je met een ringtank wel vaak bij de pomp, maar da's weer goed voor je sociale contacten.

Raoul

Citaat van: -D©©©L- op 01-03-2008 10:02:10
Citaat van: Raoul op 01-03-2008 07:59:43Het spruitstuk moet immers worden opgewarmd.

Omdat bij LPI het gas in vloeistofvorm wordt ingespoten en dus ijskoud is moet het spruitstuk worden opgewarmd. Anders zou zich ijsafzetting in het spruitstuk vormen, en de gasinjectoren bevriezen. Vandaar daar op Vialle LPI langer op benzine wordt gereden na de koude start.

Ludo

Citaat van: Raoul op 01-03-2008 18:58:41

Omdat bij LPI het gas in vloeistofvorm wordt ingespoten en dus ijskoud is moet het spruitstuk worden opgewarmd. Anders zou zich ijsafzetting in het spruitstuk vormen, en de gasinjectoren bevriezen. Vandaar daar op Vialle LPI langer op benzine wordt gereden na de koude start.

nee hoor, heeft niks met het spruitstuk of bevriezen te maken.
de overschakeling met LPi is afhankelijk van lambdsignaal en omgevingstemperatuur.
hoe kom je hier trouwens aan?.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Ludo

elmarconi

Citaat van: Ludo op 01-03-2008 23:47:20
Citaat van: elmarconi op 01-03-2008 23:16:40
Citaat van: Ludo op 01-03-2008 23:10:45
De overschakeling met LPi is afhankelijk van lambdsignaal en omgevingstemperatuur.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23174.msg450252#msg450252

je kan dat natuurlijk ook nog wat manipuleren.  :eusa_whistle:

Vertel, vertel, desnoods leggen we geld bij...
--
Autogas Inside . . .

Ludo

ik rij zonder katalysator, na max 400m schakelt ie al over, en dan moet het al rond het vriespunt zijn.

hpkevertje

Citaat van: Ludo op 02-03-2008 00:04:39
ik rij zonder katalysator, na max 400m schakelt ie al over, en dan moet het al rond het vriespunt zijn.

Komt dat uitsluitend door het verwijderen van de katalysator?

Ludo

Citaat van: hpkevertje op 02-03-2008 00:33:04
Citaat van: Ludo op 02-03-2008 00:04:39

Komt dat uitsluitend door het verwijderen van de katalysator?

met katalysator duurde het alleszins langer.
ook een nieuwe lambdasonde had nog eens resultaat.
bij een buitentemperatuur zoals nu, +-10 graden gaat ie na een 200tal meter over.

de lambdasonde word eigenlijk gebruikt als sensor voor controle van de uitlaatgassamenstelling.
dat is voor iedere auto zo, het is een terugkoppeling van uitlaatgassen naar de ecu, men noemt dat closed loop, en is een (snel) wisselend signaal.
de LPE registreerd dat signaal ook, en als dat snel opvolgend is, is dat het teken voor overschakeling naar lpg.
als de LPE dat signaal niet of niet voldoende snel registreerd, word er een vaste overschakeltijd aangenomen, zoals in Marco zijn link staat.

Raoul

Citaat van: Ludo op 01-03-2008 23:10:45
Citaat van: Raoul op 01-03-2008 18:58:41
nee hoor, heeft niks met het spruitstuk of bevriezen te maken.
de overschakeling met LPi is afhankelijk van lambdsignaal en omgevingstemperatuur.
hoe kom je hier trouwens aan?.

Draai maar s een leiding open van je gastank....het ijs zal zich meteen vormen.
Dit werd/wordt ondervangen door het eerst te verwarmen middels een verdamper, en zo om te zetten naar gas-vorm. Bij Lpi gebeurt dit niet, en zal het inlaatspruitstuk dus voldoende warm moeten zijn om problemen te voorkomen. Ik heb diverse cursussen gevolgd, ook van Vialle LPI, Teleflex en Prins.(beroepsmatig). Draai de vraag maar om, waarom zou Lpi anders zo lang op benzine moeten lopen? En Gfi (Teleflex) veel korter?

Tip: Wanneer bij een LPI het benzinesysteem stuk is en de buitentemperatuur voldoende warm, kun je die 2-3 minuten benzine faken door de auto zolang te slepen in zn versnelling. Ook kan dit met startspray, als je spuitbus vol genoeg is. Na die tijd zal het timertje van de LPI omschakelen naar gas. Dit truukje kun je doen als bijvoorbeeld de benzinepomp defect is.

-D©©©L-

Laat ik de vraag dan eens omdraaien;
Hoe wordt het spruitstuk opgewarmd ? Ook het injecteren van benzine onttrekt immers warmte aan de omgeving.

Misha

Mijne is toch altijd we binnen een km over naar gas hoor.
en als het onder het vriespunt is duurt dat 500 meter meer.

Volgens mij heeft het ook geen hol te maken met de temperatuur van het spruitstuk. Het wordt redelijk gericht geinjecteerd op een inlaatklep, en die is na een paar slagen al wel warm vermoed ik.

En waar hebben we het dan eigenlijk over ? Is het argument kostenbesparing vanwege het dagelijks gebruik van een paar cc benzine extra ?
Lijkt me erg overdreven om op die grond LPi af te wijzen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het