Thuis ingebroken !

Gestart door GeertG, 09-03-2008 22:06:25

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Zoals de titel al verklaard is er gisteren op klaarlichte dag bij ons ingebroken  >:(

Tijdens een ommetje met het gezin kwamen we op de terugweg naar huis, weliswaar aan de andere kant van de brede weg, 2 mannen tegen, duidelijk niet geheel nuchter van wat dan ook, waarvan er eentje een radio op zijn schouder droeg. Ik zei nog tegen Nancy dat ie op wel een beetje leek op de radio/CD-speler die in de garage staat. We liepen de laatste 200m naar huis en een van mijn zonen klom al in de achtertuin over een hek om via dak van garage en boomhut naar tuin en binnen te gaan. Toen wij voorom kwamen maakte hij de voordeur al open. We keken verbaasd omdat ik zelf de achterdeur (van de schuur) had afgesloten. Bleek dat de openslaande deuren van de woonkamer die zelden opengaan maar 's ochtends wel open waren geweest, vergeten waren dicht te doen  :eusa_wall:

Ik zag daarna direct dat de laptop (van het werk!) die op de bank stond voordat we gingen weg was en dacht eerst dat Nancy 'm had weggezet, maar helaas. Gelijk paniek alom toen die niet in huis was en direct door naar garage en juist ja, radio/CD speler ook weg  >:(
En direct de link naar de twee, zal ze nu voor het gemak junks noemen, die 10 minuten eerder aan de andere kant van de weg naar ons huis liepen. Balen, balen en nog eens balen hoe we konden vergeten die deur dicht te doen. En frustratie ook omdat op die laptop net alle foto's van Juul (van 3,5 maand) opstonden en nergens anders meer. :-[

Ontzettend razend en opgefokt in de auto gesprongen  :evil: en door de aangrenzende wijk gereden richting het centrum van Schaesberg (onderdeel van Landgraaf) maar niets te zien. Vervolgens rondjes gaan rijden en ook diverse malen naar het station. Na een kleine drie kwartier zonder succes te hebben gereden naar een vriend gegaan die in de buurt woont. Zij waren net thuis maar geen 2 junks met radio op de schouders gezien. Vriend van me nog mee ingestapt en weer door wijken gaan rijden (voor bekenenden: ook de wegen naar Heerlen).

In de tussentijd had Nancy al de politie gebeld om aangifte te doen. Ze zouden terugbellen of zelfs langskomen......

Weer een uur verder gezocht zonder succes vervolgens de vriend thuis afgezet en langzaam richting huis gereden. Ik was vooral gefrustreerd vanwege de privezaken op de laptop en daarnaast dat ie van het werk was met allerlei gegevens.
Ik wilde nog 1 keer door de aangrenzende wijk rijden toen ik 2 man enigzins waggelend zag lopen. Weliswaar zonder radio maar toch maar even naar huis gebeld om te vragen hoe ze er ook alweer uitzagen  :eusa_think:
Niet echt met zekerheid toch omgedraaid en die 2 mannen even in de gaten gaan houden. Toen ik vervolgens in een zijstraat van een grotere weg stond (de Hoofdstraat) zag ik terwijl ze naderden dat een van de twee een laptop onder zijn arm meedroeg !!!! :o
En toen wist ik het zeker: dat waren ze !!!! :evil:

Gelijk weer met huis gebeld en gezegd maar zsm de politie te bellen aangezien ik ze had, nou ja, had gezien dan. Volop gaan twijfelen wat te doen: er op afgaan, ze voor hun harsens slaan en laptop mee te nemen of wat dan ook. Duizenden gedachten door mijn hoofd op dat moment, maar vooral woede !!!

Toch voorgenomen om ze rustig te blijven volgens en nog eens naar huis gebeld. Nancy had de politie gebeld dus het was een kwestie van tijd.......

Niet dus !

Ik reed weer een stukje verder (zo snel waggelden ze niet) en parkeerde aan de andere kant van de weg. Opeens stopte een bestelbusje aan de overkant en de twee junks gingen erop af. Bang dat ze evt de laptop zouden verkopen sprong ik uit de auto en ging erop af !
Ze boden de laptop (die zeker van mij was gezien de bedrijfscode) aan maar de bestuurder van de bestelbus
snapte er niets van en ik haakte er gelijk op in door te vragen af ze een laptoppie te koop hadden, tevens de gemoedstoestand van de junks peilend. Nou aardig beschonken dus (eentje nog met blikje bier in de hand). Weer overwogen om de laptop uit de hand te grissen en weg te gaan of ze te confronteren of ze gewoon voor hun harsens te slaan (durfde dat wel aan op dat moment!!!!  :evil:)
Toch weer rustig gebleven en vooral geinteresseerd gaan doen en veel vragen gesteld. Wat een geneuzel er uit kwam bleek gelijk dat eentje 150 euro vroeg en tegelijkertijd de ander 75 euro. Ze hadden hem van een vriend (ja ja) maar er zat geen accu bij ("we hebben alles erzo uitgetrokken"). In tussentijd weer Nancy gebeld die dacht dat ik op de Hofstraat ipv Hoofdstraat stond (door alle consternatie). Ze kon de onderhandelingen dus een tijdje volgen en belde met de mobiele telefoon weer met de politie om juiste straat door te geven. Ik meldde de junks dat ik geen geld had ("oh, we weten wel een pinautomaat, hier wat verder") en vertelde dat mijn vrouw met een vriend belde of het wel een beetje kwaliteit was  :eusa_whistle:

Ik stond dus al de hele tijd met nota bene mijn eigen laptop in de hand en kon eigenlijk zo wegrennen, maar toch rustig blijven staan. Toen ik zei dat ik wilde kijken of hij het deed wisten ze zelfs te melden dat er soms codes opzaten die ikzelf wel kon veranderen  ::) Aangezien we in de zon stonden stelde ik voor om naar overkant te gaan waar schaduw was (en mijn auto stond). Beide junks staken over en ik stond er nog. En weer de gedachten om gewoon te gaan maar toch overgestoken.
Na weer een wat geleuter heen en weer (ja, dat gaat me best makkelijk af  ;D) hoorde ik dan eindelijk de sirenes  :police:.  Een stapje terug en zwaaiend met de laptop kwamen 1 motor en 3 politiewagens met loeiende sirenes aan. De gehele drukke straat werd afgezet en alom bekijks hoe de junks werden ingerekend :eusa_dance:

Vervolgens werd ik nog verzocht om naar bureau te gaan voor aangifte wat heel relaxt allemaal ging (waren in afwachting wat met de acties van vandaag zou gebeuren). Junks werden naar cellen in Heerlen gebracht waarbij bleek dat een van de twee al 357 !  :o keer in de boeken stond (hoezo veelpleger  :eusa_doh:).
In totaal hebben me 5 agenten bedankt voor de prima samenwerking  :D. Waarschijnlijk waren de junks zo slim om te zeggen dat een derde heeft ingebroken dus dat kunnen ze niet echt bewijzen maar heling was overduidelijk  ;)
Radio/CD speler is spoorloos en via verzekering zal wellicht moeilijk gaan maar belangrijkste is terug!

Voldaan vervolgens met laptop huiswaarts gekeerd waar vooral de kids onder de indruk waren van verhaal en hele gang van zaken  ;D

En zo eindigde een middagje wat er eigenlijk iets anders gepland was................
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

-D©©©L-

zodan. Da's slecht voor je hart. :o

....en nu eerst ....als de wiedeweerga een Backup maken !  :eusa_pray:

Emiel

elianmars

Wat een verhaal, man!!

Ik zou echt stikzenuwachtig zijn als mij dit zou gebeuren. Echt knap van je, hoor!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Gelukkig heb je de laptop weer terug. Da's toch wel belangrijker dan een cd-speler.

BenC70ES

Spannend om te lezen!  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Thys

Mijn hemel, Geert, wat een verhaal! Knap van je dat het volgehouden hebt om zo rustig te blijven, en dat het allemaal relatief goed is afgelopen! Succes met de verdere afhandeling. En nu een borrel ;D

GeertG

Zenuwachtig was ik zeker, maar zelfs de agente gaven toe dat dat bij hen ook gewoon gebeurt.....

En was in real life absoluut spannend dus !

En borrel heb gisterenavond echt gehad !
(wijlen NBP V70R LPi)

elianmars

Het is trouwens geen inbraak geweest, maar insluiping (wat het uiteraard niet minder erg maakt.....)  ;)

GeertG

Citaat van: elianmars op 09-03-2008 22:16:04
Het is trouwens geen inbraak geweest, maar insluiping (wat het uiteraard niet minder erg maakt.....)  ;)

:eusa_naughty: Volgens  :police: niet.
Ze zijn over een omheining geklommen die perceel omsluit  ;)
Maar inderdaad de lichtste vorm van inbraak (zonder braakschade dus)
(wijlen NBP V70R LPi)

Starbuck

Zo zie je maar, jij hebt een rustige zaterdag maar iemand anders maakt een heus avontuur mee!
Ongelofelijk dat je zo koelbloedig bent gebleven Geert, gelukkig is het voor jullie zonder kleerscheuren afgelopen en heb je het belangrijkste terug.
Wel raar dat je ome :police: hebt moeten uitleggen hoe het moest :eusa_think:

elianmars

Citaat van: GeertG op 09-03-2008 22:17:41
Citaat van: elianmars op 09-03-2008 22:16:04

:eusa_naughty: Volgens  :police: niet.
Ze zijn over een omheining geklommen die perceel omsluit  ;)
Maar inderdaad de lichtste vorm van inbraak (zonder braakschade dus)

Ok. Dat van de omheining was me ontgaan  :eusa_whistle:

GeertG

Citaat van: Claudia op 09-03-2008 22:18:37
Tjeemig.
Hoezo koelbloedig!

En omdat het goed afgelopen is, heb je wel de rest van je leven een verhaal, dat het op verjaardagen en partijen altijd goed doet! ;)

Dat zei de politie ook al !  ;D
(maar ik heb ook nog een aardig verhaal over aankoop huis, ongeluk zoon in Frankrijk en een BOOM  ;D ;D)
(wijlen NBP V70R LPi)

MJH

Spannend! Goed dat je zo rustig met ze in gesprek kunt blijven, terwijl ze je net bestolen hebben!
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

RRRRR_Ramon

Nou inderdaad Geert, sjonge wat een verhaal........  :eusa_think: Ook spannend inderdaad die verhalen van Geert_CSI of Geert_undercover_nederland.

Blij dat het goed afgelopen is!  :eusa_clap:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

GeertG

Citaat van: MJH op 09-03-2008 22:22:16
Spannend! Goed dat je zo rustig met ze in gesprek kunt blijven, terwijl ze je net bestolen hebben!

Verbaasd me ook nog het meest. Inwendig kookte ik !
Een van de twee snauwde me nog 'rat' toe toen hij werd ingerekend en ik kon alleen maar op dat moment reageren dat 'ie uit mijn huis moest blijven' !
(wijlen NBP V70R LPi)