Off topic stelling: De 440 is een Volvo

Gestart door MJH, 09-03-2008 22:27:16

Vorige topic - Volgende topic

MJH

Eerder vanavond ergens gelezen dat een 440 een Volvo is.

Nou heb ik er zelf een gehad (2.0i) die heerlijk reed, maar als ik onderdelen zocht, moest ik op de sloop op zoek naar Renaults...

Dus, roept u maar:

[ ] Echt Volvo!
  • Echt niet!

Oh, en de 460 en 480 dan?
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Johann

Er staat Volvo op dus het is een Volvo.

Deze had toevallig een paar onderdelen van Renault, anderen van Audi/VW en Ford..

Simplicity

Echt Volvo... gewoon iets minder stevig als z'n grotere broers maar met de 2.0 of de 1.7turbo een lekker scheurijzer :eusa_dance:

Starbuck

De vraag is eerder: welk type volvo heeft alleen volvo-onderdelen?
En is bijgevolg geen neven-product maar een échte volvo?
Ik beperk me alleen maar tot de 850, en zover ik weet is dat een échte volvo...

MJH

Citaat van: Simplicity op 09-03-2008 22:59:16
Echt Volvo... gewoon iets minder stevig als z'n grotere broers maar met de 2.0 of de 1.7turbo een lekker scheurijzer :eusa_dance:

Ja, die 2 liter had echt serieus power, dat was wel fijn. Maar alles ging me stuk aan het kreng, van ontsteking tot stuurhuis... Heeft me echt klauwen met geld gekost.
[tr][td]

Topsport180

Ik heb naast de C70 ook een 440 TD en ben ook daarover zwaar tevreden (nu 32.000 mee gereden). Heerlijk pittig en niet beneden de 1 op 17 te krijgen ! En tsja, is het een echte Volvo ... voor mij wel  8)

P.S. Ik woon op een steenworp afstand van NedCar, mijn schoonbroer heeft een tweeliter 440 en een full options 480 turbo en mijn schoonpa werkt als ingenieur bij NedCar en heeft een V40. Helemaal "into Volvo" dus !
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Starbuck

:eusa_think:
440,460 en 480, werden die niet in Nederland gemaakt? En de productie-lijn ernaast onder hetzelfde dak was dat niet een zekere Mitsubishi?

RRRRR_Ramon

De S- en V40 werden tussen de Mitsubishi Carisma gemaakt bij NedCar. 1 productielijn dus.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Starbuck

Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-03-2008 23:31:30
De S- en V40 werden tussen de Mitsubishi Carisma gemaakt bij NedCar. 1 productielijn dus.

Dus de 440, 460 en 480 niet?
Ik neem aan dat deze dus echte volvo-producten zijn?

MJH

Misschien heb ik wel bijzonder veel pech gehad met die van mij, maar na die 440 had ik het wel ff gehad met Volvo.
Maar ja, 't bloed kruipt...

Verder geldt volgens mij voor de meeste auto's dat ze gemaakt worden van allerlei merken onderdelen. Zo werd de Rover 75 op een onderstel van de Ford Mondeo gezet.
[tr][td]

jberg

ik zeg, roest aan de spatbordranden, in de kofferbak, uigescheurde deurvangers, kapotte zuigerveren (diesel)

nee dus

RRRRR_Ramon

Citaat van: jberg op 09-03-2008 23:45:40
ik zeg, roest aan de spatbordranden, in de kofferbak, uigescheurde deurvangers, kapotte zuigerveren (diesel)

nee dus

Op de zuigerveren ná dan praat eens met Wepster  :eusa_wall:. Roest is Volvo's echt niet vreemd hoor. Ook "onze" auto's. Strip onder achterraam om er maar eens 1 te noemen.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

jberg

in een zweedse test was de v70 t best beschermt tegen roest, (mercedes e kasse t slechtst trouwens)

thuur

Ik ben 2x in de fabriek geweest. Plaatstaal: Volvo, ontwerp: Volvo, de 2 liter motor+bak: Volvo.

De rest: :-X

Gr :eusa_snooty:

cas

Citaat van: Starbuck op 09-03-2008 23:07:00
De vraag is eerder: welk type volvo heeft alleen volvo-onderdelen?
En is bijgevolg geen neven-product maar een échte volvo?
Ik beperk me alleen maar tot de 850, en zover ik weet is dat een échte volvo...

renault heeft wel dan weer dezelfde motor meen ik..... van wie is deze dan?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....