Garage maakt motorkap-ontgrendeling stuk...

Gestart door AllardAX, 10-03-2008 18:15:15

Vorige topic - Volgende topic

DD

Tjongje jonge wat een gedoe hier zeg om een stukje plastic. Die dingen breken wel vaker en het kan net zo goed gebeurt zijn bij het dicht gooien van de klep. Dat stukje plastic is al heel wat jaartjes oud.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er bij de garage terug komen die van alles vergoed willen. Monteer je 2 nieuwe banden voor, komen ze terug dat je het slot van de achterdeur hebt gesloopt.
Hij had er ook van kunnen maken, krijg de motorkap niet open, hij kan niet gekeurd worden. Of de motorkap ging niet open en dat moest voor de apk dus we hebben nieuwe onderdelen moeten halen bij de volvo dealer en dat moeten monteren. Kosten 69 euro.

Ik heb de mijne gekocht met een tywrap er omheen en die zit er na 2 jaar nog steeds. voldoet prima misschien zelfs nog wel beter dan het stukje plastic.

wplas1

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 18-03-2008 12:38:03
Nee de garage dacht vast niet we gaan iets slopen.
Als je in het verkeer een aanrijding veroorzaakt denk je ook niet ik ga ff lekker de boel in de kreukels rijden :eusa_wall:
Gaat gewoon over aansprakelijkheid juridisch
Thats all
Maar goed ik haak maar af er zijn hier  blijkbaar roffelaars  aan wiens auto je mag rommelen zonder gevolgen
Immers is ie al 15 jaar oud...

Je moet wel de realiteit onder ogen blijven zien. Zeker als het om het juridische punt gaat. Hoe denk je voor een rechter ooit te kunnen bewijzen dag het onderdeel niet al op apengapen hing, zeker na een periode van 15 jaar. Kunststof slijt nu eenmaal zeker als het een gebruiksvoorwerp betreft als zo'n haakje wat in de loop der tijd toch vele malen gebruikt is en al een dikke 15 jaar in weer en wind alles opvangt (zit immers aan de voorkant van de auto). Je gaat toch ook Volvo niet aansprakelijk stellen omdat ze geen onverwoestbare onderdelen maken ?

-D©©©L-

Citaat van: wplas1 op 18-03-2008 13:02:48Je gaat toch ook Volvo niet aansprakelijk stellen omdat ze geen onverwoestbare onderdelen maken ?

Niet ?  ::)

wplas1

Citaat van: -D©©©L- op 18-03-2008 13:30:09
Citaat van: wplas1 op 18-03-2008 13:02:48Je gaat toch ook Volvo niet aansprakelijk stellen omdat ze geen onverwoestbare onderdelen maken ?

Niet ?  ::)

Sorry :)

bassie81

Er is ook nog zoiets als risico aanvaarding. Op het moment dat jij je wagen naar de garage brengt om er aan te laten werken dan kan het gebeuren dat er wat stuk gaat zoals bijvoorbeeld dit haakje. Er van uitgaande dat de monteur kundig is en de kap op een normale manier heeft proberen te openen waarbij het haakje het heeft begeven, komt dit naar mijn mening voor risico van de eigenaar. Jij vraagt immers de monteur om werkzaamheden te verrichten waarvoor de kap geopend moet worden.

Als jij kunt aantonen dat de monteur het heeft gesloopt is het een andere zaak.

Daarbuiten blijft het rot dat zoiets gebeurt en betwijfel ik of de opstelling van de garagist in deze zo handig is. Als ik in zijn positie was geweest had ik het probleem besproken en een oplossing voorgesteld. Waarschijnlijk iets in de richting van eigenaar betaald onderdeel, garage monteert kosteloos. Dat lijkt mij een redelijke oplossing. Als je over zo'n kleinigheid al problemen maakt wat staat je dan als klant te wachten als er echt iets mis gaat.... :eusa_think:

elianmars

Citaat van: DD op 18-03-2008 12:55:54
Tjongje jonge wat een gedoe hier zeg om een stukje plastic.

Ik snap 't ook niet echt. Haal zo'n ding bij de dealer, schroef 'm op de wagen en neem de "schade" van 15 euro voor lief....

wplas1

Beste mensen, laten we hier maar een punt onder zetten. We zijn het er allemaal over eens dat het gezever om niks is en AllardAX (als topic starter) hult zich in stilzwijgen.

GeertG

Ik ben het niet met je eens !

Gaat hier een beetje om principe. Wanneer dat ding kapot is gegaan tijdens het openen van de motorkap (en die kans is toch redelijk groot lijkt me of al eerder voorgekomen dat ze spontaan afbreken  ::)) is het op z'n minst een zaak van toegeven dat zoiets gebeurt tijdens werkzaamheden. Gaat nog niet eens zozeer om dat tientje al vind ik het gewoon zonde geld.
Er zijn tig andere dingen aan te geven die ook fout zouden kunnen gaan en wellicht wel opgelost zouden worden door een garage.

Het zou de garage sieren door het gewoon te vervangen.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

kyro

Citaat van: GeertG op 18-03-2008 14:37:19

Gaat hier een beetje om principe. Wanneer dat ding kapot is gegaan tijdens het openen van de motorkap (en die kans is toch redelijk groot lijkt me of al eerder voorgekomen dat ze spontaan afbreken  ::)) is het op z'n minst een zaak van toegeven dat zoiets gebeurt tijdens werkzaamheden. Gaat nog niet eens zozeer om dat tientje al vind ik het gewoon zonde geld.
Er zijn tig andere dingen aan te geven die ook fout zouden kunnen gaan en wellicht wel opgelost zouden worden door een garage.

kan me wel in je verhaal vinden Geert....

maar hoever moet je gaan (en dan puur in deze zaak)
't gaat zich om pakweg 10-15 euro
de garage heeft aangegeven, niet thuis te zijn
wat op zich al erg zielig is !

er zullen genoeg garages zijn, die je vertellen: joh, ik heb per ongeluk
dit of dat afgebroken......en heb er 'n nieuwe op gezet...... 't is goed zo

maar goed, in deze dus niet !
is 't bedrag 't dan wel waard om 't ver door te drijven

ik zou 't in deze laten fixen, en verder lekker links
laten liggen die garage

FGG

Gewoon de eer aan jezelf houden, zelf het ding vervangen en niet meer die garage bezoeken. En dan maar hopen dat 'mond-op-mond'-reclame z'n werk doet. :evil:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

GeertG

Citaat van: kyro op 18-03-2008 16:05:35
Citaat van: GeertG op 18-03-2008 14:37:19

kan me wel in je verhaal vinden Geert....

maar hoever moet je gaan (en dan puur in deze zaak)
't gaat zich om pakweg 10-15 euro
de garage heeft aangegeven, niet thuis te zijn
wat op zich al erg zielig is !

er zullen genoeg garages zijn, die je vertellen: joh, ik heb per ongeluk
dit of dat afgebroken......en heb er 'n nieuwe op gezet...... 't is goed zo

maar goed, in deze dus niet !
is 't bedrag 't dan wel waard om 't ver door te drijven

ik zou 't in deze laten fixen, en verder lekker links
laten liggen die garage

Juist

Citaat van: FGG op 18-03-2008 16:16:39
Gewoon de eer aan jezelf houden, zelf het ding vervangen en niet meer die garage bezoeken. En dan maar hopen dat 'mond-op-mond'-reclame z'n werk doet. :evil:

Juist
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

de boekhouder

Citaat van: wplas1 op 18-03-2008 13:02:48
Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 18-03-2008 12:38:03
Nee de garage dacht vast niet we gaan iets slopen.
Als je in het verkeer een aanrijding veroorzaakt denk je ook niet ik ga ff lekker de boel in de kreukels rijden :eusa_wall:
Gaat gewoon over aansprakelijkheid juridisch
Thats all
Maar goed ik haak maar af er zijn hier  blijkbaar roffelaars  aan wiens auto je mag rommelen zonder gevolgen
Immers is ie al 15 jaar oud...

Je moet wel de realiteit onder ogen blijven zien. Zeker als het om het juridische punt gaat. Hoe denk je voor een rechter ooit te kunnen bewijzen dag het onderdeel niet al op apengapen hing, zeker na een periode van 15 jaar. Kunststof slijt nu eenmaal zeker als het een gebruiksvoorwerp betreft als zo'n haakje wat in de loop der tijd toch vele malen gebruikt is en al een dikke 15 jaar in weer en wind alles opvangt (zit immers aan de voorkant van de auto). Je gaat toch ook Volvo niet aansprakelijk stellen omdat ze geen onverwoestbare onderdelen maken ?

Ik zou er werk van maken !

(al zou je kunnen aantonen dat de garage aansprakelijk is: de kantonrechter ziet je aankomen voor een tientje  ;D )
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

RRRRR_Ramon

Ik zeg: een slotje erop........

op dit topic dan  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

edenmartina

Ik keur gemiddeld 30 auto,s per dag,als je eens weet hoeveel gezeik en discussies ik heb over de kleinste dingetjes
Ja maar meneer net deed tie het nog,gisteren zat het nog vast,doet tie anders nooit ,ja maar u boog die remslang en nu zit er een scheur in.

Als ik alles zou moeten vergoeden wat ik en mijn collega volgens klanten stuk zouden hebben gemaakt liepen we nu in de bijstand. :evil:

Ik kan me de reactie van de garagehouder best wel voorstellen,maar hij had het wel iets slimmer aan kunnen pakken idd had dan het arbeidsloon bijv 15 euro meer gemaakt en er een nieuw haakje opgezet.
Had jij het nooit geweten en had het hem niets gekost :eusa_whistle:

Is misschien wel niet helemaal eerlijk maar zo voorkom je wel een hoop gezeur.

Ik zou gewoon weer terug gaan naar je garage en vragen of tie er een nieuwe op wil zetten en wie weet zegt tie wel laat maar zitten zoniet wat is nou 15 euro.

Maar om nou je garagehouder voor zo,n bedrag af te branden nee dat zou ik dus niet doen, het valt echt niet mee vandaag de dag.

AMEN :angel:

kyro

Citaat van: edenmartina op 18-03-2008 17:26:59

Als ik alles zou moeten vergoeden wat ik en mijn collega volgens klanten stuk zouden hebben gemaakt liepen we nu in de bijstand. :evil:

laat je nog ff weten waar dat is ?

kunnen we daar met 'n ruime boog omheen   ;D ;) ;D