Garage maakt motorkap-ontgrendeling stuk...

Gestart door AllardAX, 10-03-2008 18:15:15

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: wplas1 op 17-03-2008 11:54:30
Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 16-03-2008 19:33:54
Wat is het nou van onzin dat een onderdeel weinig kost en toch wel stuk zou gaan!
Dus er is blijkbaar een grens dat een garage mag slopen?
Onder de 25,- mogen ze hun gang gaan ... jaja
Als ie is afgebroken door de garage hebben ze het maar te vervangen.
Gewoon pech dat het bij hen gebeurd voor ze maar als ze een beetje service gevoel hebben vervangen ze het zonder discussie.
Feit: het was niet stuk toen ie hem achterliet
Feit: het was stuk toen ie hem kwam halen
Conclusie: Het is stuk gegaan toen de roffel in beheer was bij de garage dus garage aansprakelijk
Vind het nogal makkelijk van sommige reageerders dat hij zich niet zo druk moet maken en het maar moet pikken.
Ben wel benieuwd hoe die  zelfde types reageren als het bij hen zelf gebeurd....

Dit is wel een beetje erg kort door de bocht. De auto kwam voor de apk bij de garage. Dus vanaf het moment dat je hem afgegeven had was de verantwoordelijkheid volgens jou voor de garage. Van te voren weet je niet (precies) wat er stuk is aan je auto, dus volgens jouw antwoord moet alles voor de apk ook door de garage voldaan worden omdat de auto daar in beheer was. Als de gedupeerde bij de apk was gebleven en zelf de motorkap had geopend was de kans groot geweest op dezelfde "schade". Die dingen gebeuren nu eenmaal zelfs ook bij een Volvo van 15 jaar oud. De garage zal echt niet gedacht hebben, hahah dat gaan we nu eens lekker slopen.

Kleine kanttekening: het openen van de kap van een 850 vereist wat kunde. De allereerste keer dat bij ons de kap open moest is Ira uiteindelijk onder de auto gekropen met een looplamp (nogn geen draadloze toen) en heeft ze van onderuit de kap ontgrendeld. Dus het is de vraag wat de monteur heeft gedaan...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

wplas1

Kleine kanttekening: het openen van de kap van een 850 vereist wat kunde. De allereerste keer dat bij ons de kap open moest is Ira uiteindelijk onder de auto gekropen met een looplamp (nogn geen draadloze toen) en heeft ze van onderuit de kap ontgrendeld. Dus het is de vraag wat de monteur heeft gedaan..

Deze begrijp ik niet helemaal Florian. Ik ben zo technisch dat ik benzine kan tanken, diverse vloeistoffen bij kan vullen en daar houd het mee op. Motorkap openen behoort ook tot mijn mogelijkheden. Ontgrendeling binnen lostrekken en bij de motorkap aan het plastic lipje trekken. Waar zit de moeilijkheid dan in waarvoor wat kunde is vereist ?

FGG

Citaat van: wplas1 op 17-03-2008 12:36:14
Kleine kanttekening: het openen van de kap van een 850 vereist wat kunde. De allereerste keer dat bij ons de kap open moest is Ira uiteindelijk onder de auto gekropen met een looplamp (nogn geen draadloze toen) en heeft ze van onderuit de kap ontgrendeld. Dus het is de vraag wat de monteur heeft gedaan..

Deze begrijp ik niet helemaal Florian. Ik ben zo technisch dat ik benzine kan tanken, diverse vloeistoffen bij kan vullen en daar houd het mee op. Motorkap openen behoort ook tot mijn mogelijkheden. Ontgrendeling binnen lostrekken en bij de motorkap aan het plastic lipje trekken. Waar zit de moeilijkheid dan in waarvoor wat kunde is vereist ?

Bij ons moet je de kap iets indrukken terwijl je de haak iets indrukt, dan de kap iets lichten waardoor de haak verder naar voren schiet en vervolgens de haak uittrekken en de kap openen.

Da's niet helemaal standaard.

de boekhouder

komt een auto met een losse motorkap die alleen met een touwtje vast zit door de APK ?

Veilige gedachte............... ik zie de motorkap al omhoog komen op de autobaan !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

wplas1

Citaat van: FGG op 17-03-2008 13:29:30
Citaat van: wplas1 op 17-03-2008 12:36:14

Bij ons moet je de kap iets indrukken terwijl je de haak iets indrukt, dan de kap iets lichten waardoor de haak verder naar voren schiet en vervolgens de haak uittrekken en de kap openen.

Da's niet helemaal standaard.

Wat een gedoe zeg. Bewonderings waardig dat je het uit hebt kunnen vinden.

de boekhouder

Ik heb een idee: we gaan onderling matten voor een haakje van een 10-tje  ;)

(lees de ondertoon !)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

wplas1

We kunnen ook een collecte opzetten voor de "gedupeerde". Moeten met z'n allen toch wel een tientje bij elkaar kunnen brengen ?   ;D
Of Radar inschakelen voor de koude douche !

Manga

Citaat van: wplas1 op 17-03-2008 14:03:23
We kunnen ook een collecte opzetten voor de "gedupeerde". Moeten met z'n allen toch wel een tientje bij elkaar kunnen brengen ?   ;D
Of Radar inschakelen voor de koude douche !

Ik wil wel een euro doneren.
850R 2.0 DOP

wplas1

Ik ook, dat zijn er al 2. Misschien wil topic starter even zijn bankrekening nummer vermelden dan kunnen we gaan overmaken. Alles wat teveel is moeten we dan maar schenken aan de Stichting Hoogvliegers (zie openings topic bij meetings)

elianmars

Citaat van: de boekhouder op 17-03-2008 13:56:03
Ik heb een idee: we gaan onderling matten voor een haakje van een 10-tje  ;)

(lees de ondertoon !)

;D ;D

Manga

Kom op zijn er niet meer mensen die 1 eurotje kunnen missen voor onze kappote haak?
850R 2.0 DOP

FGG

Citaat van: Manga op 18-03-2008 09:04:34
Kom op zijn er niet meer mensen die 1 eurotje kunnen missen voor onze kappote haak?

Misschien de garagehouder? :evil:

wplas1

Citaat van: FGG op 18-03-2008 09:05:10
Citaat van: Manga op 18-03-2008 09:04:34

Misschien de garagehouder? :evil:

Die leest dit forum waarschijnlijk niet

Estate 2.3 Turbo

Nee de garage dacht vast niet we gaan iets slopen.
Als je in het verkeer een aanrijding veroorzaakt denk je ook niet ik ga ff lekker de boel in de kreukels rijden :eusa_wall:
Gaat gewoon over aansprakelijkheid juridisch
Thats all
Maar goed ik haak maar af er zijn hier  blijkbaar roffelaars  aan wiens auto je mag rommelen zonder gevolgen
Immers is ie al 15 jaar oud...