LPG en parkeergarage

Gestart door )()()sT, 12-03-2008 11:12:26

Vorige topic - Volgende topic

robbie409

In Frankrijk mag je er meestal niet in.

Waarom... waarschijnlijk is de wet- en regelgeving nog 20 jaar achter, net als in Nederland.
Je mag hier 24x7 benzine tanken, maar gas tanken mag alleen tijdens kantooruren. En vaak moet er nog bemensing op een tankstation zijn ook als er gas geleverd wordt.
Ik denk dat ik ben de benzineslang gevaarlijker ben dan met de gasslang.

pooh

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pooh

Citaat van: mehn op 17-03-2008 23:21:04
Citaat van: pooh op 17-03-2008 23:19:39
in de Qpark garages is LPG niet toegestaan ;)
http://www.q-park.nl/web/qparknl.nsf/pages/AMSM_6DUBLX

Nou hier wel hoor ;)

http://www.q-park.nl/web/qparknl.nsf/pages/AMSM_6E2CYR?opendocument

haha! Goh, het is dat ik het nu te laat vind, anders ging ik ze allemaal bekijken en dan vragen aan Qpark waarom ze geen eenduidig beleid hanteren ;D

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

mehn

Citaat van: pooh op 17-03-2008 23:22:42
en dan vragen aan Qpark waarom ze geen eenduidig beleid hanteren ;D

Zal met de ventilatie te maken hebben.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

TTT242

Net iets interessant gevonden;
Stand van zaken LPG en ondergronds parkeren in België
http://brandveilig.be/wp-content/dossier-wagens-op-lpg-in-ondergrondse-parkeergarages.pdf
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

alfredgeel

ik dacht dat dit probleem enkel belgisch was.

Persoonlijk zoek ik eerst een bovengronds alternatief om te parkeren, maar als er speciale parkings zijn voor vrouwen en minder validen, waarom dan geen speciale parkeerplaatsen voor LPG auto's ?

Het grooste probleem is niet dat onze LPG auto's zouden lekken, maar dat als een of andere auto in brand zou schieten het voor de brandweer een gevaarlijke klus is om te blussen als er een LPG auto naast staat.
We mogen onze hulpverleners ook niet zo maar in gevaar brengen.

Soulfly

Citaat van: pooh op 17-03-2008 23:22:42

haha! Goh, het is dat ik het nu te laat vind, anders ging ik ze allemaal bekijken en dan vragen aan Qpark waarom ze geen eenduidig beleid hanteren ;D

Zal ik die laatste vraag voor jou beantwoorden;

In de garages moet in iedergeval een Co detectiesysteem aanwezig zijn. LPG is niet verplicht. Zodra je LPG auto's wilt toelaten moet je de garage van LPG "snuffelaars" voorzien. In dit geval heeft 't Bassin dit dus niet. De reden kan verschillend zijn, die weet ik zo 1,2,3 ook niet.

Deze Co en LPG snuffelaars kunnen, wanneer ze boven een bepaalde grens detecteren de ventilatie in een garage "opschroeven". Blijft de concentratie te hoog, dan kan dit systeem de garage "sluiten".

thuur

Citaat van: alfredgeel op 01-06-2008 09:11:57
.. maar als er speciale parkings zijn voor vrouwen en minder validen, waarom dan geen speciale parkeerplaatsen voor LPG auto's ?

Minder valide zijn is een handicap en het komt helaas voor dat vrouwen lastig gevallen worden in parkeergarages vandaar de (extra grote ;D) vakken dicht bij de deur.

In het kader van je vergelijk, wat is het nadeel van LPG rijden dan?

Of doen we eerlijk en ga je extra betalen voor je eigen plek?

Gr :eusa_think:

Soulfly

Citaat van: alfredgeel op 01-06-2008 09:11:57
ik dacht dat dit probleem enkel belgisch was.

Persoonlijk zoek ik eerst een bovengronds alternatief om te parkeren, maar als er speciale parkings zijn voor vrouwen en minder validen, waarom dan geen speciale parkeerplaatsen voor LPG auto's ?
Waarom zouden er speciale parkeerplaatsen voor moeten zijn?

Citeer
Het grooste probleem is niet dat onze LPG auto's zouden lekken, maar dat als een of andere auto in brand zou schieten het voor de brandweer een gevaarlijke klus is om te blussen als er een LPG auto naast staat.
We mogen onze hulpverleners ook niet zo maar in gevaar brengen.

Het grootste gevaar in combinatie met LPG zit 'm tussen de oren. Voordat een LPG tank daadwerkelijk BOEM zegt, moet er wel ontzettend veel hitte vrijkomen. In eerste instantie zal het systeem de overdruk laten gaan.

De grootste gevaren met auto's en parkeergarages zijn een slechte ventilatie, vochtige lucht en veel auto's die stationair draaien.
Benzine, diesel of LPG is dan compleet niet interessant.

alfredgeel

ik wou eigenlijk alleen maar zeggen dat we hier in Belgie al heel stiefmoederlijk behandeld worden als het gaat over LPG rijden.

We betalen een extra rijtaks omdat je op LPG rijdt en omdat we een LPG auto hebben mogen we niet parkeren in een ondergrondse parking.
Ik stelde dan eigenlijk voor om een gedeelte van zo een parking vrij te houden voor LPG rijders, desnoods met extra ventilatie en gasdetectoren.

LPG een nadeel ? mij zal je het niet horen zeggen, ik ken eigenlijk geen alternatief..... :eusa_whistle:

thuur

Citaat van: alfredgeel op 01-06-2008 19:51:13

LPG een nadeel ? mij zal je het niet horen zeggen, ik ken eigenlijk geen alternatief..... :eusa_whistle:

Niet?

Gr :eusa_think:

Soulfly

Dat is in Nederland anders weinig anders.
Rijd je G3, dan valt het belastingtechnisch nog redelijk mee. Maar G1/2 betaal je de volle mep (kleine €325,00 per kwartaal voor mij dus).

Net even gekeken naar onze garages in Belgie. Toch eens polsen waarom er eigenlijk zoveel garages bij zitten waar LPG niet mag.
Aangezien zo goed als al onze garages in Nederland een LPG auto gewoon toegestaan is.

Ook even de garages in Duitsland & Engeland, beide landen (de garages die ik even snel bekeken heb), geen problemen met LPG.

alfredgeel

@thuur,

daar zal ik je dan in september weer meer over kunnen zeggen.

Dan meet ik een Sxxb door op bio-ethanol.

wel kan ik zeggen dat al dat bio gedoe toch niet zo heilzaam is.

Maar dat is dan voor een ander topic.

Simplicity

Officieel moet ik ook een LPG stikker op m'n auto hebben maar zolang ze er bij de keuring niks van zeggen komt er niet zo lelijk groen ding op en hij gaat gewoon ook in de parkeergarages, lekken doet ie niet dus zou niet weten waar ik me zorgen over zou moeten maken.
Ze kunnen toch niet zien dat ie op LPG loopt... :eusa_shifty: