LPG en parkeergarage

Gestart door )()()sT, 12-03-2008 11:12:26

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ik was deze morgen even snel in het centrum van Maastricht om wat foto's te schieten.
Gewoonte-getrouw heb ik de auto even geparkeerd in een 3-laagse ondergrondse parkeergarage op de -2...

Ik bedacht met erna eigenlijk pas: "mag dat wel als je LPG hebt??"  :eusa_think:

;)

FGG

In Duitsland zijn ze er behoorlijk streng op, in Nederland heb ik 't nog niet gezien dat 't niet mocht/mag.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Vroeger nooit. Tegenwoordig mag dat bijna overal.
Als het niet mag staat er een mededeling bij de ingang van de parkeergarage. Heb ik pas 1x gezien en toen ben ik gewoon naar binnen gereden  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Gewoon voor het inrijden even overschakelen op benzine.
Mijn Duits is ineens erg gebrekkig als het er op aankomt.  :eusa_whistle:

De angst voor LPG in Duitsland was in het verleden wel terecht; tot voor kort waren daar nauwelijks tot geen inbouweisen. Dat is nu gelukkig anders. De duitse brandweer durft een nederlandse wagen met LPG wel te benaderen, bij de oude Duitse lijken met ongekeurde inbouw nam men liever gewoon een beetje afstand (100 meter ofzo).

elmarconi

Citaat van: FGG op 12-03-2008 11:14:16
In Duitsland zijn ze er behoorlijk streng op, in Nederland heb ik 't nog niet gezien dat 't niet mocht/mag.

Echt wel! Eibergen, de parkeerkelder.
Laats in Brussel mocht ik er ook niet in. Omdat de LPG-tank net leeg was heb ik dat toen "gemist"...

--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: elmarconi op 12-03-2008 11:32:45

Laats in Brussel mocht ik er ook niet in. Omdat de LPG-tank net leeg was heb ik dat toen "gemist"...

::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Owee als je 200 over de NLse snelweg rijdt, maar een verbodsbord negeren.. Hebben we het niet over dezelfde veiligheid? (Instanties/omwonenden/etc). Het bord staat er tenslotte niet voor niets. Er staat niet 'Verboden tenzij eigen inzicht'..

Gr :eusa_think:

Ludo

in welke landen bestaat er een wettelijke regelgeving over dit onderwerp?.

in Belgie is die er anders (nog) niet.
daar beslist de parkeergaragehouder of je er in mag, of niet. ;D
dat is meestal op veiligheidsvoorschriften van de brandweer.

Enno

Citaat van: elmarconi op 12-03-2008 11:32:45

Daar noem je ook een kelder. Als ik me niet vergis is dat een kelder die gebruikt kan worden als ATOOM schuilkelder................dateert uit de jaren begin jaren 80?.....

TTT242

In B ligt al 5 (of is het meer) jaar een wetsvoorstel op tafel om LPG auto's ook ondergronds te laten parkeren. Met die moderne installaties door een vakman geplaatst, kan er niet veel mislopen. Ik trek er mij trouwens ook niets van aan. Een jaar of 10 geleden werkte ik voor een bepaalde gemeente en die hadden en ondergrondse garage waar de dienstauto's en privewagens konden geparkeerd worden. Er stond een zeeer groot "verboden voor LPG" bord aan de ingang en ik had de eerste werkdagen m'n 480 op LPG maar bovengronds geparkeerd, maar daar was moeilijk een parkeerplaats te vinden. Toen ik de daarop volgende dagen in de kelder een dienstwagen ging halen zag ik dat enkele agenten van de politie die daar ook hun privé voertuigen stalden, gewoon met LPG installatie en grote groene sticker ondergronds parkeerden.....nou ik ook dan  ;D
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Enno

Citaat van: TTT242 op 12-03-2008 19:44:38
In B ligt al 5 (of is het meer) jaar een wetsvoorstel op tafel om LPG auto's ook ondergronds te laten parkeren. Met die moderne installaties door een vakman geplaatst, kan er niet veel mislopen.

Nooit last gehad van een lekkende vulopening?......dan ontsnapt er heus wel wat LPG en het was ook te ruiken ook nog....

TTT242

Nope, en dat al sinds de derde gasauto en ik gok, bijna een 400Dkm op LPG.
Ik denk dat het woordje vakman er voor iets tusen zit, al kan er altijd wel uitzonderlijk iets mislopen en daar hou ik ook rekening mee.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

paul-r

Er zijn meer landen waar het niet mag. Portugal bv. Maar alle Portugese auto's die op gas rijden moeten een duidelijke sticker "GPL" hebben. Tja, nu komen wij natuurlijk uit Nederland en missen die sticker. Prima parkeren daar in parkeergarages  ;D ;D.
Overigens is in dat land LPG tanken ook een bijzondere bezigheid: tankstations hebben bijna nergens LPG, vaak moet je (met gids op schoot) naar een of andere achteraf plek aan de rand van een stad en daar staat dan een aftans LPG-tankstation. Tegenwoordig kun je al wel beter langs de snelwegen terecht bij de moderne benzinestations. Daar hebben ze ook steeds vaker LPG.

Paul

Scooby Doo

Ik dacht dat dat verbodsbord in gesloten parkeergarages meer te maken had met de uitlaatgassen zelf, en niet met het bommetje in de koffer. :eusa_think:
Correct me if I'm wrong.

Ik heb veeeeeel meer vertrouwen in een gastank die in een vuur ligt, dan in een benzinetank 2 meter van dat vuur verwijderd.
:P
Puppy Power!!!

thuur

Citaat van: Scooby Doo op 15-03-2008 23:50:15
Ik dacht dat dat verbodsbord in gesloten parkeergarages meer te maken had met de uitlaatgassen zelf, en niet met het bommetje in de koffer. :eusa_think:
Correct me if I'm wrong.

Volgens mij is dat omdat LPG gassen zwaarder zijn dan lucht en dus blijven hangen, vooral in parkeerkelders.

Gr :eusa_think: