LPG en parkeergarage

Gestart door )()()sT, 12-03-2008 11:12:26

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Ik weet niet of jullie je dat filmpje nog herinneren van die 206 waar die bom in was ontploft op de afrit bij Delft??
Daar was alles aan verrot, behalve de gastank. Die zag je dan ook constant ontluchten tijdens de brand daarna. Dus zo onveilig is het echt niet... :)
2011 V70 2.0T R-Design MT

marcelV70R

Citaat van: robbie409 op 17-03-2008 10:40:08
In Frankrijk mag je er meestal niet in.

Waarom... waarschijnlijk is de wet- en regelgeving nog 20 jaar achter, net als in Nederland.
Je mag hier 24x7 benzine tanken, maar gas tanken mag alleen tijdens kantooruren. En vaak moet er nog bemensing op een tankstation zijn ook als er gas geleverd wordt.
Ik denk dat ik ben de benzineslang gevaarlijker ben dan met de gasslang.

bij de Tinq op de biltseweg hier bij Soest
mag je tegenwoordig ook 24/7 gas tanken op onbemand station ;)

Marcel

Ludo

Citaat van: Wout309t op 02-06-2008 12:14:13
Ik weet niet of jullie je dat filmpje nog herinneren van die 206 waar die bom in was ontploft op de afrit bij Delft??
Daar was alles aan verrot, behalve de gastank. Die zag je dan ook constant ontluchten tijdens de brand daarna. Dus zo onveilig is het echt niet... :)

hier nog een test filmpje van de ADAC.

Rogers XC 70 2000

Dat de moderne LPG-installaties, geplaatst door erkende bedrijven, nog altijd -met name buiten Nederland- als een stiefkindje behandeld worden is volledig onterecht.
Een vriend van me is directeur geweest bij Vialle Italiƫ, en hij heeft me laten zien wat er aan veiligheidseisen gesteld worden aan een LPG-installaties.
Zoals meerderen hier reeds vermeld hebben.... een lekkende benzine- of dieselauto is gevaarlijker dan een lekkende LPG-installatie. Bij een LPG ontsnapt de overdruk uit de tank en kan een steekvlam veroorzaken. Bij een lekkende diesel/benzine ontploft gewoon de hele auto.

MJH

Ik lees dit topic, maar er staat nergens waarom het niet mag.
Heeft het niet iets te maken met temperatuurverschillen tussen binnen en buiten, waardoor de druk ineens enorm kan variƫren, met eventueel wat vervelende gevolgen? Met name voor die grappenmakers die de maximum vuldruk handmatig bijstellen...
Ik ben in Frankrijk ook wel eens zo'n bordje tegengekomen, zag het bij het uitrijden :) .
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

alfredgeel

zoals al eerder in dit topic gemeld is LPG zwaarder dan lucht.

mocht er een lek zijn dan blijft LPG laag boven de grond hangen. In geval van een brand is dat voor brandweerlui gevaarlijker.

vandaar dat parkeergarages die LPg toelaten ofwel open moeten zijn ofwel uitgerust met een gasdetectie.
En zeg nu zelf wat is het goedkoopst ? een bordje met verboden LPG of enkele gasdetectoren ?

Rogers XC 70 2000

Dan kun net zo goed gewoon geen auto's toelaten in een parkeergarage..... Er zal altijd een ontploffingsgevaar zijn.
Auto's (ongeacht de brandstofsoort) die aan alle technische eisen voldoen (o.a. de jaarlijkse keuring, plaatsingsattesten voor LPG, en dergelijke meer) zouden naar mijn bescheiden mening niet geweigerd mogen worden in een garage.
Of ben ik nu kort door de bocht?

Ludo

goed nieuws, binnenkort krijgen we onze eigen parkeerplek.

;D

Lampje

Amsterdam, Mercatorplein, daar mag je volgens het bord ook niet met LPG de garage in. Gelukkig heb ik LPi en mag het wel :eusa_dance:

Ronbroek

Citaat van: Lampje op 19-10-2008 19:57:30
Amsterdam, Mercatorplein, daar mag je volgens het bord ook niet met LPG de garage in. Gelukkig heb ik LPi en mag het wel :eusa_dance:

He, daar hangen mijn camera's  :evil:

Aan het eind van Ludo z'n filmpje is idd mooi te zien dat als de auto in de fik staat het overdrukventiel de LPG rustig laat ontsnappen, en zodoende gecontroleerd verbrand.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter