niet starten

Gestart door PeterM, 12-03-2008 11:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterM

Mijn 850 2.5 10V met G2 gasinstallatie is er mee gestopt en is niet meer van plan weer aan te slaan. Ik heb 'm nu ongeveer 4 jaar en ik moet zeggen dat ie nooit meteen in 1 keer aansloeg, maar dat duurde altijd een paar seconden en hij sloeg aan. Nu wil die dus helemaal niet meer. Een week geleden begon die de 1e verschijnselen te vertonen. Het duurde ongeveer 10 seconden en na veel horten en stoten sloeg die aan, en dan eerst op 3 of 4 cylinders (incl. een bijna ondraagelijke stank) en na een paar keer flink gas geven was het goed. Zoals gezegd wil die nu niet meer. Ik heb op het forum gezocht en heb volgens mij het meeste wel uitgesloten, tw.: benzinepomp werkt goed, nieuwe bougies, verdeler, rotor en kabels gemonteerd, ECU computer vervangen, brandstofregelaar gecheckt, nokkenas sensor vervangen, vliegwielsensor vervangen, compressie opgemeten (die was nog redelijk goed)
Als ik er een bougie uitdraai, blijft ie droog. Dit hoort niet zo en wat zou hier de oorzaak van zijn?

Ik was van plan de motor al te vervangen, maar wil wel eerst dit probleem oplossen. ???

Wie heeft er een tip of wijze raad?

Alvast bedankt,

Peter

-D©©©L-

Heb je wel een vonk ?

PeterM

Ik heb ook de bobine vervangen en de vonk is goed

reneetje

Relais 103 nakijken
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

PeterM

waar dient die precies voor?

-D©©©L-

Sturing van de brandstof pomp. Hoor je die ook lopen ?

PeterM

ja, die hoor je lopen en als je de leiding losmaakt, spuit de benzine eruit, dus volgens mij is dat oke

reneetje

Citaat van: PeterM op 12-03-2008 12:24:35
ja, die hoor je lopen en als je de leiding losmaakt, spuit de benzine eruit, dus volgens mij is dat oke

Als je het ventieltje aan het eind van de brandstofrail indrukt , spuit daar dan de peut ook uit?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Verstopte of lekke injector zou ook nog kunnen.


Gr ;)

PeterM

Als er 1 injector verstopt zit, blokkeert die dan de toevoer naar de andere ook? Want als dat niet zo is zou die toch moeten aanslaan op de andere 4. Hij maakt nl. helemaal geen slag.

thuur

Nee de toevoer wordt niet geblokkeerd. Auto's die bijna altijd op gas rijden krijgen vroeg of laat een 'verwaarloosd' benzinesysteem. Als je zegt dat een bougie droog blijft dan is er blijkbaar geen peut. Als je zegt dat ie niet van harte tot leven komt met de nodige stank er bij dan is de kans groot dat er voor de niet-meelopende cilinders een te rijk mengsel aanwezig is, veroorzaakt door een lekke injector.


Gr 8)

PeterM

ik heb 1 willekeurige bougie bekeken of die ook nat was en die was dus droog, dan zou het dus toevallig zijn dat die net droog is. Stel dat ze allemaal droog zijn, is er dus een hapering bij de injectoren, of kan dat niet bij alle 5 tegelijk?

PeterM

Ik ben gisteravond weer verder gegaan met mijn speurtocht nasat de oorzaak van de startproblemen. Ik heb zoals Thuur aangaf de injectoren gecheckt. Eeerst heb ik het ventiel op de brandstofrail gecontroleerd. Auto op contact gezet en het ventiel ingedrukt. Er kwam helemaak niks uit. Toen de auto startmotor rondgedraaid en toen weer het ventiel ingedrukt en vervolgens spoot de benzine eruit. Volgens mij hoort de benzine er uit te spuiten als die alleen op het contact staat. Vervolgens heb ik de injectierail eruit gehaald om te kijken of er wel brandstof uit de injectoren kwam. Op contact gezet en er kwam niks, startmotor rondgedraaid en er kwam uit 4 van de 5 injectotoren benzine. Degene waar niks uit kwam vervangen en toen gebeurde er iets zeer merkwaardigs ???, de motor liep (dus met de losse injectierail in handen, er spoot benzine in de injectiegaten). Ik in de veronderstelling dat het probleem was opgelost  :)alles weer in elkaar gezet en starten, en je voelt het al aankomen, weer niks.  >:(
Het zit hem dus in de aansturing van de brandstof. Kan dit de bekende relais 103 zijn of de benzinedrukregelaar?

Iemand die het snapt??>>

Peter

paarse850

Peter,

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Ik hoor de benzinepomp wel lopen wanneer ik hem op contact zet, maar pas na lang proberen slaat hij pas aan... Relais eruit gehaald, lijkt niets mee aan de hand. Ik heb er niet heel erg veel verstand van, maar heb het idee dat de benzinepomp pas na luttele keren aan/uit zetten (contact aan/uit) de leiding oid volkrijgt. Wanneer hij dan overspringt op gas loopt hij zonder problemen. Wanneer ik tijdens het rijden over probeer te schakelen op benzine gaat hij direct weer uit... Volgens de vorige eigenaar had hij de benzinepomp net vervangen (zo'n 30K geleden.)

Zoals ik al zei ga ik maandag maar even naar de garage om het te laten checken/repareren. Wanneer de injectie niet goed is lijkt me dat hij ook niet op LPG loopt.

PeterM

Ik heb vandaag de draad maar weer es opgepakt, maar weer niks. Relais 103 vervangen en de relais die de injectoren aanstuurt. Ook geen resultaat. Ik heb nu bijna alles vervangen wat volgens mij maar enigszins met dit probleem te maken zou hebben, maar niks helpt. Ik hoop dat jij meer resultaat bij de garage hebt. Hopelijk hetzelde euvel als bij mij, want ik zou het niet meer weten.

Peter