Chippen tdi

Gestart door Gert, 24-01-2003 08:51:38

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Citaat van: elianmars op 02-04-2010 21:10:41
Citaat van: Vertigo op 02-04-2010 21:06:44
Citaat van: binsbergen op 21-05-2009 21:25:37
Chippen van de bekende diesel is een aanrader, echter..........

Vergeet niet dat Volvo in al haar wijsheid dual-mass vliegwielen plaatst en deze nogal eens problemen opleveren met meer vermogen dan standaard.
En deze vliegwielen zijn schofterig duur en het kost een bak met werk!

Helaas zelf al 2 keer tegen dat probleem aangelopen. Mijn oude V70 TDI ging nog extremer als de brandweer na tuning maar moest helaas terug naar origineel omdat het vliegwiel alle kanten op klapperde tijdens optrekken.(ook tussen de 120 en 200)
En ja hoor, nu mijn S60 D5 gechipt is komt het probleem weer voor. Gelukkig in mindere mate, maar toch tussen 80 en 180!

Hierna voor mij geen chiptuning in een Volvo meer, maar een auto met enkele massavliegwiel of een originele Volvo en dan maar achteraan aansluiten (al is dat wat overdreven met een D5)

Een ieder die chiptuning overweegt is gewaarschuwd. (Al blijft het natuurlijk fantastisch om met een V70 TDI uit 97 een Audi A6 2.7 TDI op te duwen tot 200..... )

Waar had je je diesels laten chippen?

Fasttech heeft me van te voren gewaarschuwd dat het dubbele vliegwiel problemen zou gaan geven, als er het uiterste uit de tuning gepeurd zou worden.
Daarom is het binnen de perken gehouden. Met succes, want het resultaat is een fantastisch rijdende diesel.

FastTech verhaal is overbekend bij mij. Ben juist ook nieuwsgierig welke tuner dit soort 'resultaten' afleverd.... Daar wil ik dan dus niet heen over een aantal maanden.

Henk855

Citaat van: Vertigo op 02-04-2010 21:14:11
Citaat van: elianmars op 02-04-2010 21:10:41
Citaat van: Vertigo op 02-04-2010 21:06:44
Citaat van: binsbergen op 21-05-2009 21:25:37
Chippen van de bekende diesel is een aanrader, echter..........

Vergeet niet dat Volvo in al haar wijsheid dual-mass vliegwielen plaatst en deze nogal eens problemen opleveren met meer vermogen dan standaard.
En deze vliegwielen zijn schofterig duur en het kost een bak met werk!

Helaas zelf al 2 keer tegen dat probleem aangelopen. Mijn oude V70 TDI ging nog extremer als de brandweer na tuning maar moest helaas terug naar origineel omdat het vliegwiel alle kanten op klapperde tijdens optrekken.(ook tussen de 120 en 200)
En ja hoor, nu mijn S60 D5 gechipt is komt het probleem weer voor. Gelukkig in mindere mate, maar toch tussen 80 en 180!

Hierna voor mij geen chiptuning in een Volvo meer, maar een auto met enkele massavliegwiel of een originele Volvo en dan maar achteraan aansluiten (al is dat wat overdreven met een D5)

Een ieder die chiptuning overweegt is gewaarschuwd. (Al blijft het natuurlijk fantastisch om met een V70 TDI uit 97 een Audi A6 2.7 TDI op te duwen tot 200..... )

Waar had je je diesels laten chippen?

Fasttech heeft me van te voren gewaarschuwd dat het dubbele vliegwiel problemen zou gaan geven, als er het uiterste uit de tuning gepeurd zou worden.
Daarom is het binnen de perken gehouden. Met succes, want het resultaat is een fantastisch rijdende diesel.

FastTech verhaal is overbekend bij mij. Ben juist ook nieuwsgierig welke tuner dit soort 'resultaten' afleverd.... Daar wil ik dan dus niet heen over een aantal maanden.

Als FastTech overbekend is waarom dan nog op zoek naar een andere tuner?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Arjenj

Ik heb mijn TDI V70 bij FastTech laten chippen een paar weken terug en ik ben er erg blij mee. Volgens boordcomputer is gemiddeld verbruik van 6.2 naar 5.7 per 100 km gegaan en hij trekt echt als een dolle, tot op heden zonder problemen met vliegwielen.

_Wim_

even een kritische aantekening hierbij, je kan dmv chiptuning je verbruiksmeter ook voor de gek houden. Dus je laat de computer denken dat je weinig inspuit maar in werkelijkheid spuit je meer in.
Dit gebeurt door de dieselpompspanninsmap aan te passen. het gevolg is dat de computer denkt dat hij gewoon inspuit terwijl in werkelijkheid de pompspanning omhoog is gezet en dus voor meer vermogen/verbruik zorgt.

kortom, verbruiksmeter zegt niet alles, ik zou liever op de km/tank letten.

Spawater

Na het vervangen van de distributieriem, spanrollen en waterpomp is timing van de brandstofpomp iets verlopen (minder tandjes op de waterpomp). Nu ben ik bij de Volvo dealer in Arnhem geweest, hier werd mij verteld dat dynamisch afstellen van de brandstofpomp niet ging werken doordat hij buiten het bereik viel. Blijkbaar is de algehele timing van de motor in de loop der tijd af gaan wijken. Ik merk het met starten, zowel een warme als een koude start gaat niet heel soepel.
Bij de dealer adviseren ze een volledige timing afstelronde..á 300 euro..
Nou komt de vraag: wanneer ik de auto laat chippen (dat stond ergens op mijn verlanglijstje) wordt dan de motortiming ook meegenomen? (zo ja, bij Fasttech, ET of Rica?)

850estatetdi

Citaat van: Spawater op 29-10-2010 11:38:42
Na het vervangen van de distributieriem, spanrollen en waterpomp is timing van de brandstofpomp iets verlopen (minder tandjes op de waterpomp). Nu ben ik bij de Volvo dealer in Arnhem geweest, hier werd mij verteld dat dynamisch afstellen van de brandstofpomp niet ging werken doordat hij buiten het bereik viel. Blijkbaar is de algehele timing van de motor in de loop der tijd af gaan wijken. Ik merk het met starten, zowel een warme als een koude start gaat niet heel soepel.
Bij de dealer adviseren ze een volledige timing afstelronde..á 300 euro..
Nou komt de vraag: wanneer ik de auto laat chippen (dat stond ergens op mijn verlanglijstje) wordt dan de motortiming ook meegenomen? (zo ja, bij Fasttech, ET of Rica?)

ik zou voor het chippen eerst ff naar pul rijden in urk die stelt alles af voor 50 euro en je auto loopt weer goed

Spawater

Helaas ligt Urk 100 km van me af en kom ik echt nooit in die hoek, dat moet makkelijker kunnen, ik wil er best een stuk voor rijden, maar dan wel in combinatie met chippen..

850estatetdi

Citaat van: Spawater op 29-10-2010 11:56:12
Helaas ligt Urk 100 km van me af en kom ik echt nooit in die hoek, dat moet makkelijker kunnen, ik wil er best een stuk voor rijden, maar dan wel in combinatie met chippen..

als ik me niet vergis maar dan zou je ff moeten bellen doet pul ook chippen

Spawater

Kent iemand een goede motor afsteller die wat dichterbij zit dan Urk? (Op de lijn Arnhem-Amsterdam)

)()()sT

Citaat van: Spawater op 29-10-2010 11:56:12

Nou nou een beetje moeite doen hè, je rijdt notabene diesel :D

UserID6342

Citaat van: Spawater op 08-11-2010 08:11:58
Kent iemand een goede motor afsteller die wat dichterbij zit dan Urk? (Op de lijn Arnhem-Amsterdam)
In Nijmegen, de Gebroeders Holl.  Zijn erg goed is tevens ook een Boschdienst.  Volvo dealer Scholten brengt zelf zijn 'probleemauto's' hier na toe.

Spawater

@ joost, moeite doen is niet zo'n probleem, tijd wel momenteel (net vader geworden..)

bassie81

stukje voorbij Meppel is dan zeker ook te ver???

Spawater

Als het een combi afstellen/chippen is dan is het een overweging waard, kan ik gelijk een minimeeting met Pennyfield houden.

M a r c

Met een VAG zou ik naar Fasttech gaan....  Is tevens forumsponsor.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl