Chippen tdi

Gestart door Gert, 24-01-2003 08:51:38

Vorige topic - Volgende topic

WhizzMan

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-03-2015 11:49:24
Ja, het was een best heftige trilling, alsof je over markering lijnen rijdt op de weg. Bij gas los meteen weg.
Ik heb vorig jaar de ecu eens open gemaakt en daar was niks te zien. Volgens mij kan een 15.7 alleen ge-piggybacked worden en dat is altijd zichtbaar.

De auto is aan mij verkocht als gechipped en ik heb dat ook vijf jaar gedacht, maar zoals gezegd, dat moet zichtbaar zijn.

Ik zie op de diverse tuningsforums toch mensen die de MSA 15.7 in de V70 tunen, dus niet met een box. Vraag anders eens aan Gunnar of hij je kan helpen? Als iemand  hier op het forum veel weet van diesel chiptuning is hij het wel denk ik.

Ewout Schalkwijk

Ik weet alleen niet wie Gunnar is. Daarbij woon ik waarschijnlijk net te ver weg.

Tunen zonder de Ecu fysiek aan te passen. Ik wist niet dat dat mogelijk was. Ik heb nog een andere liggen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

leons850

Ik heb ook wel eens gehoord dat je een mechanische pomp met aansturing op de brandstofpomp kan zetten met een andere gaspedaal en een gaskabel er op, kabel aan de mechanische pomp, dan kun je toch wel flink vermogen kan maken.
200pk moet binnen bereik zijn.

Klinkt logisch vond/vind ik.

Verder niet bijzonder verstand van maar het staat vast ergens geschreven, mogelijk dat een aantal het hier wel weten.

Edit: foutje gemaakt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

WhizzMan

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-03-2015 13:18:44
Ik weet alleen niet wie Gunnar is. Daarbij woon ik waarschijnlijk net te ver weg.

Tunen zonder de Ecu fysiek aan te passen. Ik wist niet dat dat mogelijk was. Ik heb nog een andere liggen.

Ik weet niet of het kan zonder de een chip los te solderen, maar hij is zeker aan te passen zonder box ofzo. Iemand die echt netjes soldeert (met een reflux oven) kan dat doen zonder dat jij kan zien dat er aan gesoldeerd is. Meestal zal de chip toch op een voetje worden gezet omdat je wilt kunnen wisselen zonder al dat solderen.

Jurijn R

Het kan niet anders dan een chip te SOLDEREN. ( Ja met een powerbox, maar dat gaat er bij mij in de bovenkamer niet in)
OBD is niet mogelijk.

Soldeerwerk + chip kost natuurlijk wat centjes

elianmars

350 euro. Inclusief wegschrijven van de EGR.

Lunadust

Citaat van: devonius op 01-03-2015 18:35:08
Is het mogelijk de conditie van het vliegwiel te beoordelen zonder de hele boel uit elkaar te halen? Kan me voorstellen dat dit na 17 jaar ook een keer aan vervanging toe is.

Ja, dat kan bij een 2 massa vliegwiel.

Motorkap openen, raam of deur openen.
Versnellingsbak in zijn vrij zetten.
Koppeling los,  motor starten, het liefst koude start.
Blijft vliegwiel stil dan is ie goed hoor je tijdens starten een hoop geklapper
Dan is er grote kans dat het vliegwiel overleden is.
Techneut, geen dichter.

Jurijn R

Citaat van: Lunadust op 10-03-2015 19:50:47
Is het mogelijk de conditie van het vliegwiel te beoordelen zonder de hele boel uit elkaar te halen? Kan me voorstellen dat dit na 17 jaar ook een keer aan vervanging toe is.

Of de vacuumpomp staat te tikken? just asking

Lunadust

Citaat van: Jurijn R op 10-03-2015 22:35:21

Dit gaat puur alleen om het moment dat de startmotor het blok rond draaid.
Niet het om het stationair draaien.
Over vacuumpompen is een eigen topic.
Techneut, geen dichter.

Jurijn R

Citaat van: Lunadust op 11-03-2015 07:43:29
Citaat van: Jurijn R op 10-03-2015 22:35:21

Dit gaat puur alleen om het moment dat de startmotor het blok rond draaid.
Niet het om het stationair draaien.
Over vacuumpompen is een eigen topic.

Oke omdat ik er ook wel last van heb, en nog niet 100% aan uit ben wat het is.

Thx, zal topic opzoeken.

yordikoning

Citaat van: WhizzMan op 08-03-2015 10:19:00
Ja, het was een best heftige trilling, alsof je over markering lijnen rijdt op de weg. Bij gas los meteen weg.
Ik heb vorig jaar de ecu eens open gemaakt en daar was niks te zien. Volgens mij kan een 15.7 alleen ge-piggybacked worden en dat is altijd zichtbaar.

De auto is aan mij verkocht als gechipped en ik heb dat ook vijf jaar gedacht, maar zoals gezegd, dat moet zichtbaar zijn.

Ik zie op de diverse tuningsforums toch mensen die de MSA 15.7 in de V70 tunen, dus niet met een box. Vraag anders eens aan Gunnar of hij je kan helpen? Als iemand  hier op het forum veel weet van diesel chiptuning is hij het wel denk ik.

Ik vraag het me ook af, ben hier ook al een tijdje naar op zoek geweest. Proline Tuning heeft een handig overzicht van alle auto's die ze tunen en dat is best compleet zo te zien. Toch komt de V70 van voor de 3e generatie (2007) niet voor in de lijst. Ik weet niet of dat wil zeggen dat het helemaal niet kan, maar ik overweeg zo onderhand zelf  toch een box.

cornelis-b

Citaat van: yordikoning op 15-04-2016 16:00:30
Citaat van: WhizzMan op 08-03-2015 10:19:00

Ik vraag het me ook af, ben hier ook al een tijdje naar op zoek geweest. Proline Tuning heeft een handig overzicht van alle auto's die ze tunen en dat is best compleet zo te zien. Toch komt de V70 van voor de 3e generatie (2007) niet voor in de lijst. Ik weet niet of dat wil zeggen dat het helemaal niet kan, maar ik overweeg zo onderhand zelf  toch een box.

Zal mij niets verbazen dat Fasttech hier wel een oplossing voor heeft.

http://www.fasttech.nl/chiptuning/chiptuning/detail.html?tx_commerce_pi1
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

diego

hallo ik zoek een gechipte ecu voor een v70 tdi 140 pk
wie heeft er nog wat liggen?
weet niet hoe ik een advertentie moet plaatsen bij onderdelen tekoop gevraagd
dus vandaar op deze wijse