Chippen tdi

Gestart door Gert, 24-01-2003 08:51:38

Vorige topic - Volgende topic

MICHEL306

elianmars

MICHEL306

Citaat van: Topsport180 op 25-04-2009 14:22:58
Citaat van: MICHEL306 op 25-04-2009 13:28:09
verbruik is ongeveer 0.5l/km gestegen al naar gelang het gewicht van je voet, maar doe gemiddeld 1 op 16 a 17  heel netjes dus.

Meet de volgende keer eens "aan de pomp"  ;) Wanneer er dan nog steeds 1 op 16 of zelfs 17 uit de hoge hoed komt dan zijn er twee opties: 1. je rijdt als een opa van 85 met max 90 km/h op de snelweg of 2. van chippen wordt je auto ECHT aanmerkelijk zuiniger  :laugh:

Bij het gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer mag je rustig 10% optellen hoor  ;)

50 liter op 800 a 850 km   ....zal het donderdag nog een keer doen en de bon scannen....kan er echt niks anders van maken  gewoon normaal rijden 110 op de heenweg ivm druk verkeer en 120 130 op de terug weg, elke dag 300km...

MICHEL306

nope  geen nivo verandering in het expansievat en geen witte drab aan de vuldop of peilstok, maar wit lijkt me beter dan zwart, lees te veel diesel ...dus ik denk zelf dat ie iets te krap loopt bij 4000 toeren want dan wordt de wolk echt grijs/ wit.
Als ik vanaf 1500 toeren vol gas geef is het een dikke donkere wolk, dus een beetje te veel........denk ik....maar morgen naar fasttech ff checken daar..

knoopie

vorige week langs fasttech geweest, marco had ruimte en effe wat software upgrading gedaan.
uiterste uit de kan moet je niet hebben dus bij mij ook niet.

behoorlijk verschil marco was verbaasd dat hij niet pluimde snapte er helemaal niks van.....
software iets aangepast beetje pluimen nu rijd als een yecco.....

marco bedankt!

richard  ;)

Hans Duiven

Volgende week woensdag laat ik de TDI chippen bij OBD Tuning in Sint Jansklooster. Da's bij mij, zo goed als, om de hoek.
Kosten €399,00.

Ben benieuwd en laat nog even weten hoe het is verlopen.

Hans

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 24-09-2009 12:54:23
Volgende week woensdag laat ik de TDI chippen bij OBD Tuning in Sint Jansklooster. Da's bij mij, zo goed als, om de hoek.
Kosten €399,00.

Hans

Op hun site wordt over € 499 gesproken  :eusa_shifty:

knoopie

veel plezier hans ben benieuwd,
laat je hem ook op de rollenband te keer gaan.....

gr.richard  ;)

knoopie

CiteerOp hun site wordt over € 499 gesproken 

scheelt wel veel met fasttech......
voor die 150,- euries wil ik wel effe rijden......

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 24-09-2009 13:15:38
Citaat van: Hans Duiven op 24-09-2009 12:54:23
Kosten €399,00.

Hans

Op hun site wordt over € 499 gesproken  :eusa_shifty:

Tja, Dat las ik ook. Toch maar even langs gegaan en onschuldig een prijsopgave gevraagd.
Scheelt dus blijkbaar toch maar liefst even €100,00  :) Nu het reslutaat afwachten.

Uiteindelijk ben ik vanochtend naar OBD Tuning gereden, zijn er 2 chips verwisseld om vervolgens een proefrit te maken.
Hij trekt nu echt als een speer (subjectief natuurlijk zonder waarden). Qua acceleratie vergelijkbaar met mijn vorige T AWD met RICA chip.
De TDI begon bij vollast behoorlijk te walmen. Inspuiting kan nog aangepast worden, maar eerst ga ik de EGR klep afdichten en dan gaan we weer verder kijken.
(Ik had geen blockingplate geplaatst, maar een strap om de vacuümknie). Wordt alsnog aangepast en dus vervolgd.

Totaal aan kosten €350,00 ( i.p.v. de op hun website gepubliceerde €499 en de later toegezegde €399,00).

Wordt dus vervolgd.

Hans

Hiker

Hallo,

Ben bijna in het bezit van een '99-er 2.5D, die ik wil tunen.....Waar is een beetje de vraag....de prijzen lopen uiteen van € 299 als actieprijs bij de Chipmeister tot € 500,- bij Rica......Er zit € 150 verschil tussne Rica en Fasttech dus waarom die extra investering?

Wie kan een goed advies geven? Er zijn er zoveel, wie moet ik mijn euro's geven.....

Goret,
Haiko
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Dieselross

Ik ga dit ook even volgen, OBD Tuning is bij mij in de buurt, misschien moet ik daar ook eens heen...

Henk855

Ik ben met mijn V70 2.5D een wagen van 2000 bij Fasttech geweest en dat is een super resultaat. Ik werd betrokken in het hele proces en dat vond ik eigenlijk wel erg goed, niks in een achterkamer werk maar gewoon programeren waar je bij staat en natuurlijk snappen wij daar geen reet van maar het wordt je wel uitgelegd zodat je weet wat er gedaan wordt. Aan wie jij je geld moet geven weet ik niet maar als ik weer een andere auto zo hebben ging mijn geld weer naar Fasttech. Man wat een verschil met standaard en de opbouw van het vernogen gaat super met mijn AT.

Sjors

Citaat van: Hiker op 15-12-2009 17:43:05
Hallo,

Ben bijna in het bezit van een '99-er 2.5D, die ik wil tunen.....Waar is een beetje de vraag....de prijzen lopen uiteen van € 299 als actieprijs bij de Chipmeister tot € 500,- bij Rica......Er zit € 150 verschil tussne Rica en Fasttech dus waarom die extra investering?

Wie kan een goed advies geven? Er zijn er zoveel, wie moet ik mijn euro's geven.....

Goret,
Haiko
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Vertigo

Citaat van: binsbergen op 21-05-2009 21:25:37
Chippen van de bekende diesel is een aanrader, echter..........

Vergeet niet dat Volvo in al haar wijsheid dual-mass vliegwielen plaatst en deze nogal eens problemen opleveren met meer vermogen dan standaard.
En deze vliegwielen zijn schofterig duur en het kost een bak met werk!

Helaas zelf al 2 keer tegen dat probleem aangelopen. Mijn oude V70 TDI ging nog extremer als de brandweer na tuning maar moest helaas terug naar origineel omdat het vliegwiel alle kanten op klapperde tijdens optrekken.(ook tussen de 120 en 200)
En ja hoor, nu mijn S60 D5 gechipt is komt het probleem weer voor. Gelukkig in mindere mate, maar toch tussen 80 en 180!

Hierna voor mij geen chiptuning in een Volvo meer, maar een auto met enkele massavliegwiel of een originele Volvo en dan maar achteraan aansluiten (al is dat wat overdreven met een D5)

Een ieder die chiptuning overweegt is gewaarschuwd. (Al blijft het natuurlijk fantastisch om met een V70 TDI uit 97 een Audi A6 2.7 TDI op te duwen tot 200..... )

Waar had je je diesels laten chippen?

elianmars

Citaat van: Vertigo op 02-04-2010 21:06:44
Citaat van: binsbergen op 21-05-2009 21:25:37
Chippen van de bekende diesel is een aanrader, echter..........

Vergeet niet dat Volvo in al haar wijsheid dual-mass vliegwielen plaatst en deze nogal eens problemen opleveren met meer vermogen dan standaard.
En deze vliegwielen zijn schofterig duur en het kost een bak met werk!

Helaas zelf al 2 keer tegen dat probleem aangelopen. Mijn oude V70 TDI ging nog extremer als de brandweer na tuning maar moest helaas terug naar origineel omdat het vliegwiel alle kanten op klapperde tijdens optrekken.(ook tussen de 120 en 200)
En ja hoor, nu mijn S60 D5 gechipt is komt het probleem weer voor. Gelukkig in mindere mate, maar toch tussen 80 en 180!

Hierna voor mij geen chiptuning in een Volvo meer, maar een auto met enkele massavliegwiel of een originele Volvo en dan maar achteraan aansluiten (al is dat wat overdreven met een D5)

Een ieder die chiptuning overweegt is gewaarschuwd. (Al blijft het natuurlijk fantastisch om met een V70 TDI uit 97 een Audi A6 2.7 TDI op te duwen tot 200..... )

Waar had je je diesels laten chippen?

Fasttech heeft me van te voren gewaarschuwd dat het dubbele vliegwiel problemen zou gaan geven, als er het uiterste uit de tuning gepeurd zou worden.
Daarom is het binnen de perken gehouden. Met succes, want het resultaat is een fantastisch rijdende diesel.