verbeteren onderstel

Gestart door nickk., 15-03-2008 13:27:36

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Hmm, vandaag even naar de staat van mn veerzittingen gekeken; ik trek de stukken rubber met staal eraf :eusa_silenced:. Dat wordt vervangen zaterdag.

Ik vind 350 euro een berg geld voor stabistangen, is het verschil echt duidelijk merkbaar?

Turbobiker

Citaat van: nickk. op 20-03-2008 00:04:01
Ik vind 350 euro een berg geld voor stabistangen, is het verschil echt duidelijk merkbaar?

Ja, als de rest op orde is.
De Tussenpaus

Enno

niet twijfelen....gewoon doen, je zult er geen spijt van krijgen......

koekdoosopwielen

Vandaag groot feest bij huize koekdoosopwielen!!

Mijn v70 tdi bij de dorpsgarage opgehaald. Ik had hem achtergelaten met (in dozen in de kofferbak).
1. Koni fsd (goudkleurige demper) (europeantuning)
2. zware stabilisatorstangen (europantuning)
3. veerpootbrug (europeantuning
4. powerbox (p-pox uit belgie)

Handeltje is geinstalleerd en zalig.

Meer vermogen: dit is zeer duidelijk merkbaar. Je kunt het vergelijken met de situatie als je bijvoorbeeld 120 in zijn 5 rijd of in zijn 4. In zijn 4 is de trekkracht/versnelling veel groter. Ditzelfde effect is nu in zijn 5 waarneembaar. Als je terugschakelt naar zijn 4 is het brute kracht.
De motor loop veel mooier en rookt niet (iig niet zichtbaar in mijn spiegel).

Wegligging: fijn, fijn, fijn.
Het was een soort duikboot. Ik wilde sportief de hoek om zonder in te boeten aan comfort in de bebouwde kom. Daarnaast wil ik niet verlagen aangezien de auto nogal eens als pakezel voor vakanties en kinderen wordt gebruikt.
Mij werd toen aangeraden om voor Koni goud te gaan met de originele veren, dit tezamen met den verzwaarde stabilisatieset en veerpootbrug.
Ik mag wel zeggen: een zeer goed advies. Ik kan het iedereen aanraden.

Het is wel vervelend voor mijn medeweggebruikers, ik wordt opeens een zeer associale rijder.

pimsam

Waar heb je die p-box gekocht. En ben wel benieuwd wat ie gekost heeft. :eusa_whistle:
Ben van de ene kant aan het twijfelen tussen chiptuning en een powerbox (een goede dan). Powerbox moet dan wel veel goedkoper zijn dan chiptuning.

koekdoosopwielen

Valt wel mee, is een beetje afhankelijk van waar je naar zoekt.

Powerbox heb ik (licht gebruikt) gekocht bij www.ptronic.be.
Koste 300 euro.

Als je een beetje zoekt chippen ze voor 350/400. Ik wilde echter niet een halve/hele dag kwijtk zijn om de auto naar een chipper te brengen. De powerbox dacht ik zo aan te kunnen sluiten.
Uiteindelijk heeft de garage het gedaan.

tackle

powerbox dat zijn toch meestal een paar potmetertjes ?

koekdoosopwielen

tackle: dat zou zomaar kunnen, chippen is uiteindelijk ook niks meer dan een paar toetsslagen op een laptopje tijdens het programmeren.

conclusie: materiaal kost in beide gevallen waarschijnlijk niks.

Uiteindelijk gaat het mij om het resultaat en hierover ben ik zeer tevreden.

Wie weet, over een paar jaartjes een grote turbo inclusief "op maat chippen".
Maar dit kost allemaal al weer fiks meer. Eerst maar eens genieten van wat ik heb.

nickk.

Zeau, morgen gaat alles in erin, hoop ik :P Vanmiddag toch nog maar een VPB gehaald, voor die 60 euro kan ik het niet laten.
Banden zit ik nog over te twijfelen, komt door Marc ;D Een Falken fk452 zou ook heel aardig moeten presteren, iemand ervaringen?

thuur

Citaat van: tackle op 20-03-2008 21:29:25
powerbox dat zijn toch meestal een paar potmetertjes ?

1 Weerstandje.

Gr 8)

J a a p

Die Falkens heb ik onder de T-5 zitten, en die bevallen super! Heb ze kunnen kopen voor 100 euro per stuk incl monteren en balanceren. Maar goed, er is een heel topic over deze Falkens:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=16166.0
Wannabe C70 rijder.

ovlov 058

Is er niemand die last heeft van z'n subframe-rubbers als de rest verstevigd is ???

Heeft er al iemand een vast subframe(lijkt me toch ideaal voor een racer :eusa_think:)

Turbobiker

Citaat van: nickk. op 21-03-2008 22:38:14
Banden zit ik nog over te twijfelen, komt door Marc ;D Een Falken fk452 zou ook heel aardig moeten presteren, iemand ervaringen?

Falken zijn prima. Maar ik heb ze gemonteerd na mijn Kumho's (omdat ik ook de Falkens eens wilde proberen) en moet zeggen dat ze in vrijwel alle opzichten net wat minder waren. Niet veel, maar wel merkbaar. Alleen als het echt warm is (20 graden +) en de banden zijn goed op temperatuur, dan lijken de Falkens net wat beter in de bochten. Onder de 15 graden gaan de Falkens duidelijk achteruit, Kumhos blijven zelfs bij 5 graden nog prima prestaties leveren.
De Tussenpaus

Johann

Je zou eens een winterbandje moeten proberen voor de koudere maanden..

nickk.

Nuja, goed. De beslissing is genomen, er komen 17inch pegs(titangrijs) onder icm. bridgestone potenza's ALS deze het zo'n 40.000km uithouden.  :eusa_shifty: En nee, ik scheur niet altijd, zeg maar 1/3 van de tijd dat ik in de wagen zit doe ik dat wel ;D.

Even iets heel anders, maar wat word er verstaan onder stage 0 tuning(kan geen compleet antwoord op het forum vinden, baggerzoekfunctie ook :-\)? De carterventilatie is pas gedaan, maar verrrrder?