Stotterende motor na schoonmaken blok

Gestart door Methode, 15-03-2008 17:47:36

Vorige topic - Volgende topic

Methode

Netjes Dasty gekocht bij de Wibra. Nog nooit binnen geweest. Vriendelijke dame wist dat er meerdere mensen Dasty gebruiken om hun motor schoon te maken.

Motorkap open. Voorzichtig Dasty inspuiten, kwast gepakt en zachte kant van schuyrsponsje gebruikt. Afspoelen met water uit een fles. Gewoon kraanwater geen San Pellegrino. Dit een paar keer herhalen zoals Ludo heeft beschreven en laten zien.

Na een klein uurtje, heb ook nog mijn dashboordlampjes vervangen, stop ik ermee. Start motor en zie lambda lampje branden. Vreemd. Ga een stukje rijden en motor stottert op zowel gas als benz. Gas terug, beetje gas ok, meer gas stotteren. Laat auto een klein uurtje staan, kijk Rugby 6 Nations, en ga weer rijden. Start goed, loopt goed stationair, ga rijden prima. Geef meer gas tot 160 km/u en voel de motor knijpen, wil niet harder en gaat weer stotteren.

Kan mij nog wel herinneren dat er wat water over de bobine/verdeler recht is gegaan. Heb gezocht op verschillende onderwerpen, mar kan de juiste niet vinden. Wie kan mij een zetje in de juiste richting geven?

Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

-D©©©L-

Zippo

Verdelerkap los halen een droog blazen

Methode

Citaat van: -D©©©L- op 15-03-2008 17:51:42
bougie gaten droog geblazen ?

Gewapend met schroevendraaierset en voetbalpomp van de jongens naar buiten. Kapje losmaken, bougiedoppen losgehaald, voetbalpompje gepakt, voorovergebogen in gaten stoppen. pompje opruimen, hoogabsoberend keukenpapier gepakt en deppen maar!.

Schaam me rot.

D@@@L I owe you! 

Citaat van: Ludo op 02-02-2008 22:14:33
ik heb er gewoon alles mee gedaan.  ;D
overal spuiten en met een doekje goed poetsen, en dat verschillende keren herhalen en afspoelen met een gieter.
het paravaan en de kap boven de bougies had ik er wel afgehaald.
bougiegaten (die komen vol te staan!) achteraf uitgeblazen met perslucht.

Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala