welke accu???

Gestart door ilona, 16-03-2008 10:40:42

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Pwassink, mij hoor je niks zeggen over handelsprijzen of wat dan ook, het kan namelijk best zijn dat Taranis dezelfde accu gevonden heeft bij een automaterialenzaak onder een andere merk naam of wat dan ook terwijl hij identiek is aan de Volvo accu.
Ik heb hem nooit ge-PB't daarvoor dus het fijne weet ik er niet van maar ik probeer hier iemand een tip te geven en wellicht heeft Ilona daar wat aan.
Van Marco weet ik wel dat hij prat gaat op lage prijzen die hij wel kan regelen via zijn connecties maar absoluut niet haalbaar zijn voor de gemiddelde Forum member.

Typisch dat de bekende 'Origineel Volvo' Bokken weer op de haverkist springen als het weer over een alternatief voor een Volvo onderdeel gaat.  :eusa_whistle:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

BenC70ES

Citaat van: -D©©©L- op 16-03-2008 12:05:26
Citaat van: Turbo-Geek op 16-03-2008 11:34:50
Als je geld teveel hebt dan koop je een 'originele' Volvo accu, dan krijg je voor 100% extra een mooie Volvo sticker op de Varta accu en doet ie het opeens een stuk beter.

Bullshit + kroegpraat.

Volvo accus zijn goedkoper dan een gelijkwaardige varta.

Ik had de mijne vervangen door een Varta, omdat ik natuurlijk dacht dat die bij Volvo veel duurder zou zijn, en ik 30% korting krijg bij een automaterialen zaak.  Bleek dat ik inclusief mijn korting slechts 3 Eur goedkoper was als bij Volvo.

En voor die 3 Eur had ik dan toch liever een (mooiere) Volvo accu gehad.  Laat staan als ik geen korting had gehad.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 16-03-2008 13:32:12
Pwassink, mij hoor je niks zeggen over handelsprijzen of wat dan ook, het kan namelijk best zijn dat Taranis dezelfde accu gevonden heeft bij een automaterialenzaak onder een andere merk naam of wat dan ook terwijl hij identiek is aan de Volvo accu. Ik heb hem nooit ge-PB't daarvoor dus het fijne weet ik er niet van maar ik probeer hier iemand een tip te geven en wellicht heeft Ilona daar wat aan.
Van Marco weet ik wel dat hij prat gaat op lage prijzen die hij wel kan regelen via zijn connecties maar absoluut niet haalbaar zijn voor de gemiddelde Forum member.
Typisch dat de bekende 'Origineel Volvo' Bokken weer op de haverkist springen als het weer over een alternatief voor een Volvo onderdeel gaat.  :eusa_whistle:
Vraag nou gewoon eens een prijs van een accu op zoals je hem moet afrekenen aan de balie, dan praten we verder.
Er is een groot verschil tussen telefonisch vragen "wat kost een accu" en aan de balie op een vriendelijke manier vragen "wat moet ik daar nou netto voor afrekenen ?"
De prijzen die ik betaal zijn voor een ieder wel haalbaar, mits je maar een beetje bewust inkoopt. Tis niet veel anders als het bestellen van extra meters, remmen sets of HID lampjes in het verre oosten.

V70 classic

Citaat van: ilona op 16-03-2008 13:07:21
Citaat van: -D©©©L- op 16-03-2008 12:53:48
Citaat van: ilona op 16-03-2008 10:40:42
Hoi,

Ik rij in een c70 t5.
Nu staat hij voor de deur met een accu die aan zijn einde is gekomen!
NU blijkt er een volvo accu in te zitten van 55amp????
Is dit niet veel te min voor full options?
Hoeveel amp moet ik hebben en kan je ook te veel amp hebben?
Groetjes

De accu gebruik je alleen voor het starten.
Als de auto eenmaal in bedrijf is (en de motor loopt dus) dan wordt de energie geleverd door de dynamo.
De oude 55 Ah versie wordt weinig meer geleverd; 60Ah past er in en is niets duurder. (meestal goedkoper).
Een te echt veel grote accu heeft niet alleen maar voordelen, zeker als je veel kleine stukjes rijdt kan de dynamo het vaak net niet bijsloffen. Je zou ook een 70 Ah diesel accu kunnen monteren, dat gaat vaak wel goed. (ben er niet 100% zeker van of dat in een C70 ook past).
Als je een originele accu ophaalt en zelf monteert zijn er leuke prijzen mogelijk.

bedankt, maar weet iemand waar ik vandaag nog een 60ah vandaan kan halen?
halfords in rotterdam heeft hem niet op voorraad.

ff google raadplegen.
Op de meeste industrie terreintjes heb je vaak wel een autospeciaal zaak,je weet wel zo een winkel waar het gemiddelde garagebedrijf dat soort spullen haalt.

En ga nou niet zeiken en quoten de merkdealer gebruikt alleen org spullen.

ja zeker en volvo maakt accu's en de wereld is plat.
het verschil is vaak gewoon dat men bij een volvo accu de stikcer er bij de expeditie erop plakt en niet in de winkel, of men gebruikt een bak waar volvo in gegoten is maar het binnenwerk is hetzelfde.
p.s ga dan wel voor een A merk
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Citaat van: V70 classic op 16-03-2008 13:44:24
En ga nou niet zeiken en quoten de merkdealer gebruikt alleen org spullen.
ja zeker en volvo maakt accu's en de wereld is plat.
het verschil is vaak gewoon dat men bij een volvo accu de stikcer er bij de expeditie erop plakt en niet in de winkel, of men gebruikt een bak waar volvo in gegoten is maar het binnenwerk is hetzelfde.
p.s ga dan wel voor een A merk

Volvo accu = 100% Varta  ;)  ;D
Zelfs de bakken zijn volledig gelijk, 't is enkel de sticker (en die zit er al op als ze -gevuld en al-  bij de dealers binnen komen).