Performance Spark Plug Wires by IPD

Gestart door Enno, 19-03-2008 11:39:07

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Ik ben de naam kwijt waar IPD de kabels alweer koopt (is ooit eens een group buy geweest op volvospeed bij de producent aan 1/3 van IPD prijs) maar het is wel degelijk spul. Overigens zijn standaard volvo bougiekabels goed te gebruiken tot ver over de 400 pk dus je kan je de vraag stellen....  :eusa_whistle:  ( 50 USD voor een set incl bobinekabel bij FCP )
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Standaard kabels voldoen prima als ze nieuw zijn, maar na ca. 30.000 kms beginnen ze alweer aan prestaties in te leveren en de buitenkabel/isolatie wordt kneiterhard na verloop van tijd.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Na bijna 3 jaar trok ik een Magnacor bougiehuls doormidden... :eusa_boohoo:

Enno

Citaat van: Emiel op 19-03-2008 22:16:47

Na 13 jaar is de bougicord nog steeds een geheel, beetje oud, beetje stoffig en waarschijnlijk niet meer optimaal in de geleiding, maar het blijft wel heel. Blijft een IPD bougiekabel set dan wel heel na 3 jaar?

Citaat van: M a r c op 19-03-2008 22:11:47
Standaard kabels voldoen prima als ze nieuw zijn, maar na ca. 30.000 kms beginnen ze alweer aan prestaties in te leveren en de buitenkabel/isolatie wordt kneiterhard na verloop van tijd.

Ik merk overigens bij de Magnecor nog steeds geen verval na een krappe 20000 KM. Ik hoop dat ik ze voorlopig ook lekker kan laten zitten. Of ik moet tzt besluiten de kabels op de 850 te plaatsen, hetgeen ik niet voor onmogeljk houd met de aanstaande plannen. Hopelijk blijven ze dan heel. De andere optie is om samen met een paar andere kleine dingen toch een zending uit de USA te laten overkomen. Zolang het allemaal niet te veel weegt vallen de tranportkosten ook nog wel mee.

Enno

Na 45000 KM vliegen de vonken van de kabels van de Magnecor. Zo erg heb ik dat nog nooit met origineel volvo Bougicord gehad. Het waren de blauwe kabels.

M a r c

Citaat van: Enno op 16-12-2008 16:41:37

Na 45000 KM vliegen de vonken van de kabels van de Magnecor. Zo erg heb ik dat nog nooit met origineel volvo Bougicord gehad gezien. Het waren de blauwe kabels.

Ik heb het bij diverse kabels gezien, veelal uit ouderdom maar ook omdat sommige mensen teveel rommelen aan de kabels, ze verkeerd plaatsen waardoor ze op sommigen plaatsen inslijten en ook mensen die domweg zonder benul aan die dingen lopen te trekken wanneer ze los moeten voor nieuwe bougies o.i.d.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl