Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: pwberg op 24-08-2013 18:34:59
Haha, ik dacht al toen dit topic opeens boven kwam drijven.

Welke mafkees heeft er vandaag zijn wintersloffen onder geknutseld?  ;D

It was me!! ;D (alleen maar de banden op de velgen gedraaid hoor  :P)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

StefanCJ

Ik heb twee nieuwe winterbanden nodig op de Trexen, zit nog iets van 4mm op. Zal wel weer Nokian wr nemen, bevielen goed, afgezien van het geluid.

Ik heb de laatste maanden de prijzen wat in de gaten gehouden maar ze werder nauwelijks goedkoper.

MrCain

Citaat van: StefanCJ op 24-08-2013 19:07:39
Ik heb twee nieuwe winterbanden nodig op de Trexen, zit nog iets van 4mm op. Zal wel weer Nokian wr nemen, bevielen goed, afgezien van het geluid.

Ik heb de laatste maanden de prijzen wat in de gaten gehouden maar ze werder nauwelijks goedkoper.

Echt goedkoper gaan ze nu niet meer worden, wel duurder vrees ik.....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

LouisXIV

Na mijn aanrijding van begin dit jaar heb ik voor het nieuwe seizoen een setje winterbanden besteld. Het machteloze gevoel van remmen en geen vaart minderen wil ik niet nog eens meemaken. Danwel de kans daarop verkleinen. Ik zeg dus JA!

Lindert Bogers

Bandenprijzen in Nederland gaan stijgen, zeker in November.
In Duitsland blijven ze redelijk gelijk (heel normaal winterbanden in de winter) , echter in Nederland worden we weer gek gemaakt en doen we allemaal weer mee met de hype. Koop winterbanden in de ZOMER !!!

Een zomerjas moet je eigenlijk ook kopen in de herfst, maaja de kleur voor de volgende zomer is niet meer hip  :eusa_silenced:

glenfiddich1983

Citaat van: Lindert Bogers op 25-09-2013 10:47:58
maaja de kleur voor de volgende zomer is niet meer hip  :eusa_silenced:

Gelukkig dan dat banden altijd zwart zijn  ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Lindert Bogers

;D

Heb ze wel met een witte rand voor je als het moet  ;)

LouisXIV

In Duitsland blijven ze redelijk gelijk (heel normaal winterbanden in de winter) , echter in Nederland worden we weer gek gemaakt en doen we allemaal weer mee met de hype. Koop winterbanden in de ZOMER !!!

Een zomerjas moet je eigenlijk ook kopen in de herfst, maaja de kleur voor de volgende zomer is niet meer hip  :eusa_silenced:
Tja dat is waar maar dan zijn ze tegelijkertijd ook slecht verkrijgbaar dus hoe los je dat op  :eusa_shifty:

The Demon

Een zomerjas moet je eigenlijk ook kopen in de herfst, maaja de kleur voor de volgende zomer is niet meer hip  :eusa_silenced:
Koop ze maar in het voorjaar dan moeten ze van die meuk voorraad af en zijn ze gewoon goedkoper, ik de zomer worden ze alweer langzaam aan duurder en zijn ze veelal moeilijk te krijgen.

Groet,
The Demon.

P.S. Vraag in het najaar eens bij de bandenboeren die ook opslag doen, vaak kan je daar nieuwe banden voor weinig krijgen die door leasemaatschappijen zijn besteld ondanks dat de betreffende auto uit de lease is gegaan.

KIM

Bij mij liggen ze ook sinds maart te wachten op montage.

StefanCJ

Ik heb vorige week twee nieuwe Nokian banden in 215/45/17 besteld. Worden morgen gemonteerd. Ik heb de prijzen vanaf april bij gehouden en voor deze band waren ze gewoon constant.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 25-09-2013 19:56:57
Ik heb vorige week twee nieuwe Nokian banden in 215/45/17 besteld. Worden morgen gemonteerd. Ik heb de prijzen vanaf april bij gehouden en voor deze band waren ze gewoon constant.
zelfde type besteld of de opvolger ?

Bouke

Citaat van: StefanCJ op 25-09-2013 19:56:57
Wat was je kwijt voor je banden.

StefanCJ

De opvolger. Twee banden incl. monteren/balanceren voor iets van 240,-.

Domaso

Las vandaag op de ANWB website het volgende:

De 225/45-banden worden in de winkel aangeboden met snelheidscodering H (tot 210 km/h) en V (tot 240 km/h). De ANWB raadt aan om in deze bandenmaat te kiezen voor snelheidscodering H omdat vooral de prestaties in de sneeuw dan veel beter zijn. Om die reden hebben wij ook dit type band in de winterbandentest 2013 gebruikt.

Kan iemand deze bewering onderschrijven dan wel weerleggen?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!