Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: kulk op 11-12-2017 11:56:12
Soort van on-topic weer, iemand toevallig nog een setje leuke velgen met goede winterbanden liggen voor onder een V70N uit 2004?

Hier liggen nog een paar Thor velgen met Vredestein Wintrac Xtreme in 225/45/R17 in de schuur. Banden zijn twee korte seizoenen gebruikt dus nog ruim profiel (ik weet niet hoeveel precies). Velgen zijn gebruikt maar nog redelijk netjes. 1 met stoeprandschade. Stuur maar PBtje als je interesse hebt.

UserID6342

Feit blijft dat een bestuurder de veiligheid bepaalt met dit weer, en ja winterbanden kunnen daarbij helpen maar zijn niet zaligmakend als er 'verkeerd' rijgedrag is. Absoluut heb je met winterbanden meer grip nu als met de zomerwielen er nog onder.

Hans Duiven

Gisteren viel ons op dat er op de snelweg weer veel BMW's uiterst rechts en kalm reden.
Niet iedereen heeft vol vertrouwen in achterwiel aangedreven auto's met die winterse omstandigheden

Piet

Citaat van: Hans Duiven op 11-12-2017 13:23:44

Gisteren viel ons op dat er op de snelweg weer veel BMW's uiterst rechts en kalm reden.
Niet iedereen heeft vol vertrouwen in achterwiel aangedreven auto's met die winterse omstandigheden

BMW rijders gedwongen kalm rijdend?
Oei die moeten dan wel met hun tanden vastgebeten in het stuur gereden hebben.

Hans Duiven

Citaat van: Piet op 11-12-2017 13:41:29
Citaat van: Hans Duiven op 11-12-2017 13:23:44

BMW rijders gedwongen kalm rijdend?
Oei die moeten dan wel met hun tanden vastgebeten in het stuur gereden hebben.

Veel tuthola's achter het stuur  ;D

henry classic v70

...nou ik merk wel duidelijk verschil tussen zomer- en winterbanden.
Sinds vanmorgen liggen de Peg's er weer onder, veel meer grip  :azn:

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Juist in de sneeuw maakt het best wel uit.

Blackfox

Citaat van: Piet op 11-12-2017 17:34:19
Juist in de sneeuw maakt het best wel uit.

Ja zeker wel inderdaad.De S60 stond soms vast op sommige plekken  ;D ;D, Had vandaag wat korte ritjes ging wel goed met de zomerbandjes .
Wel kwestie van verstand met rijden maar wegkomen .. was wel is moeilijk ;D ;D

Benny850

Ik rij nu voor het eerst met de Vredestein Quatrac 5 in de sneeuw en ook dat scheelt t.o.v. vorige jaren op zomerbanden.

razorx

Beetje boel off topic, maar ik zag recente Mercedes en BMW taxi's uiterst moeilijk weg kwamen op sommige plekken.
Vreemd genoeg had mijn 21 jaar oude 10V geen enkel probleem op die zelfde plekken. En ja met zomerbanden en in zijn één.

Dat zo een oud systeem als tracs als wegrijdhulp effectiever blijkt dan wat die bolides hebben verbaast me.

-D©©©L-

Citaat van: CarolineB op 11-12-2017 06:36:05
Citaat van: Vulk op 11-12-2017 06:25:30
Citaat van: CarolineB op 10-12-2017 23:23:37
Citaat van: -D©©©L- op 10-12-2017 22:58:16
Gisteren reed ik op de A50, veel inhaalacties op de gladde weg gezien omdat een slecht voorbereidde automoebilist op halfgare zomerbanden 50 km/h reed op de rechterbaan. Lekker veilig, thuisblijven ook.  ;D

Wat een aanname weer...

Malloten die maar doorjakkeren omdat ze denken dat dat kan omdat ze winterbanden hebben, zijn lekker veilig bezig :eusa_snooty:

Edit: ik rij ook op de zomerbanden want de winterbanden liggen nog in Soest :eusa_doh:

Citaat van: cornelis-b op 10-12-2017 23:25:16
Citaat van: -D©©©L- op 10-12-2017 22:58:16
Gisteren reed ik op de A50, veel inhaalacties op de gladde weg gezien omdat een slecht voorbereidde automoebilist op halfgare zomerbanden 50 km/h reed op de rechterbaan. Lekker veilig, thuisblijven ook.  ;D

Knap hoor dat jij met een snelheid van 50km/u ziet op wat voor banden iemand rijdt

Eerst goed lezen, dan pas posten...

Wij kunnen prima lezen.
Hoe weet hij dat die banden halfgaar waren, tenzij hij zichzelf bedoelt als de persoon die met die banden reed

Jij neemt jezelf echt te serieus.  ;D Geniaal.

Blok70

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hans Duiven

katuut

In de huidige autoweek een winterbandentest in vergelijk met zomerbanden.

Datgene wat ik vaak roep/me afvroeg, staat er in:

Zomerbanden of winterbanden in de regen: geen verschil
Zomerbanden of winterbanden droog: zomerbanden veel beter

Zomer of winterbanden in de sneeuw: winterbanden veel beter.

Sidemark: er staat niet bij WELKE zomerband hier gebruikt wordt. Daar zit een groot verschil.

Moraal van het verhaal: koop zomerbanden die goed in de regen zijn. En laat voor 2 dagen per jaar je auto staan (sneeuw) dan ben je pas echt veilig.

Het is in nederland vele malen vaker droog dan dat het sneeuwt.

Sarcasmenodus aan:Je bent jandorie een gevaar op de weg met je winterbanden als het droog is! Ik zie ze schuivelen voor een stoplicht als het doorg is!Levensgevaarlijk! Ik hou voortaan mijn binnenspiegels in de gaten als ik sta te wachten en er weer zo'n winterbandengevaar op me afstuift, denkend dat ie alles kan maken
Chronisch last van detaildiarree