Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

V70 classic

Citaat van: Blok70 op 25-01-2018 22:25:38
Buiten de twee dagen flinke sneeuw, zijn al wb-rijders in het nadeel. Een moderne zb voert méér water af, staat daardoor éérder stil in nat (tot wel 5-10 meter) en is bovendien gripvoller in bochten.
Toegegeven, die sneeuw icm zb was niet te doen. Mijn Michelin zb hebben volledige capaciteit van 0 tot 30 graden en dat voldoet ruimschoots voor mijn rondje om de kerk. Wintersporters die op zb vertrekken, heus, vind ik ook e#kels. Maar het positivisme rondom de wb is tenminste misplaatst. En komt de industrie flink ten goede.

Vrouwtje rijd op 4 seizoenen.
T is een leuk compromis zeker wonenede in de polder waar met name t najaar een uitdaging is soms.
De volvo heeft ook een set winder schoeisel.
Daar ze op
Vrijwel nieuwe ZB staat en ik met die 2 dagen sneeuw niet weg hoefde.
En de vogels in paniek zijn voor t nest seizoen.
Blijfven de winter schoenen dus op zolder.

Iedereen maauwd over t voordeel in de winter.
Maar als er een omslagpunt is met koude en sneeuw ,werkt t ook andersom he.
Daar hoor je niemand over.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

widebody

Ik heb gister de zomerbanden er weer onder geschroefd. Met deze temperathuren rijd het net ff lekkerder ;D

Blok70

Ik ben in 1 klap geholpen door een publicatie van jl Autovisie. WB rijders trekt u zich dit aub enorm aan; ik viel van mijn stoel;

Dat remweg verschil is er 1 van leven en dood. There I ve said it.
Dit schreeuwt om de terugkeer van de zomerband in any winterbandentest.

Zó meelopen in de winterbandenpolonaise is voor iedereen vrij, natuurlijk. Maar dan graag niet waar mijn kinderen plots oversteken.

Blok70

Bedenk nu eens dat tijdens het gros van de winterdagen, een wb rijder zich niet optimaal véílig voortbeweegt..... het vergt wat omdenken en ik zal wel doordraven.

innocenti

Citaat van: Blok70 op 27-01-2018 14:33:28
Ik ben in 1 klap geholpen door een publicatie van jl Autovisie. WB rijders trekt u zich dit aub enorm aan; ik viel van mijn stoel;

https://myalbum.com/photo/8EDGWQh5zirm/360.jpg

Dat remweg verschil is er 1 van leven en dood. There I ve said it.
Dit schreeuwt om de terugkeer van de zomerband in any winterbandentest.

Zó meelopen in de winterbandenpolonaise is voor iedereen vrij, natuurlijk. Maar dan graag niet waar mijn kinderen plots oversteken.

Waar is je wetenschappelijke bewijs? Ik hoop niet in bijgevoegde foto. Er zijn teveel relevante variabele in de meting.

Blok70

Welke relevante variabelen heb je het over?

Baanomstandigheden;
waren gelijk (zelfde moment vd dag ect), type auto en wagengewicht ook. Kortom de relevante gegevens om een remweg te meten.

Dus welke relevante gegevens mis ik? Gebruikte abs afstelling per auto? Weet dat deze porsche een bloedsnelle 40V boordspanning hanteert.

Het liefst zag ik ook dat ze de bmw wielen even met die vd porsche wisselden. Maar ik vrees dat het voor de wb adepten niet veel rooskleuriger wordt....

Dat remweg verschil zet me echt het denken, 7,2 meter méér....

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

innocenti

Je noemt al 2 verschillende auto's. Dat is al voldoende om geen goede vergelijk te maken wat betreft banden. Maar ik leg me er bij neer dat je voor jezelf een rechtvaardiging zoekt om je keuze voor zomerbanden te rechtvaardigen. Ik ben iig niet overtuigd en dat gaat je met deze test ook niet lukken.

KIM

Misschien moet eens meedoen met een rijvaardigheidstraining BlokS70?
Dan kun je het verschil zelf ervaren. Lijkt me ook een overtuigend bewijs toch?

Overigens rij ik alleen met winterbanden als de temperatuur tijdens mijn rijmomenten meestal onder 5 graden is.

Vertelt de test iets over de temperatuur waarbij gemeten is? Plaatje is niet bepaald leesbaar

Martijn-V70

Met de huidige winters is het bijna onmogelijk een verantwoorde keuze te maken. Het ene moment sneeuwt het maar liefst 2 daagjes, dan is het droog en vriest het maar voornamelijk is het 5 graden+ en nat. Je kunt bijna wekelijks wel wielen blijven wisselen op deze manier want met de juiste band rijden wordt zo wel erg moeilijk. Wat ik wel weet is dat ik met winterbanden rijd, en er meer nadeel dan voordeel van ondervind met de huidige winters... Just my 2 cents... ;D :eusa_whistle:

reneetje

Citaat van: Martijn-V70 op 27-01-2018 21:18:04
Met de huidige winters is het bijna onmogelijk een verantwoorde keuze te maken. Het ene moment sneeuwt het maar liefst 2 daagjes, dan is het droog en vriest het maar voornamelijk is het 5 graden+ en nat. Je kunt bijna wekelijks wel wielen blijven wisselen op deze manier want met de juiste band rijden wordt zo wel erg moeilijk. Wat ik wel weet is dat ik met winterbanden rijd, en er meer nadeel dan voordeel van ondervind met de huidige winters... Just my 2 cents... ;D :eusa_whistle:

Ik denk dat de all season band de juiste compromis is , worden ook meer en meer verkocht.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Martijn-V70

Citaat van: reneetje op 27-01-2018 21:26:04
Citaat van: Martijn-V70 op 27-01-2018 21:18:04

Ik denk dat de all season band de juiste compromis is , worden ook meer en meer verkocht.

Die mening deelde ik, maar ben er steeds minder van overtuigd. Een All season band is niets meer dan een zomerband met winterse eigenschappen. Als het een keer goed sneeuwt dan schiet je er ten opzichte van een goede winterband ook weinig mee op. Ik ben in elk geval van plan om voortaan zoveel mogelijk met een set goede zomerbanden te rijden en een setje winterbanden achter de hand te houden voor die ene maand dat het wel een keer winter is. Let wel: Ik rijd niet veel kilometers en kan me dat dus permitteren. Ik kan me voorstellen dat wanneer je dagelijks een flinke rit maakt de keuze anders ligt...

Benny850

All seasons vind ik tot nu toe ook prima voldoen. En verwacht er in de zomer ook geen problemen mee. De bestuurder heeft zelf het grootste aandeel in veiligheid!

rpakuypers

Citaat van: Benny850 op 27-01-2018 22:28:34
All seasons vind ik tot nu toe ook prima voldoen. En verwacht er in de zomer ook geen problemen mee. De bestuurder heeft zelf het grootste aandeel in veiligheid!

Helemaal mee eens. Heb met de nieuwe Vredestein Quatrac's al diverse weersomstandigheden meegemaakt en onder alle omstandigheden doen ze het goed. Natuurlijk moet je ook je rijden aanpassen aan de omstandigheden .........

Groet,
Roger