Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

t5karel

Heb nog nooit met winterbanden gereden :eusa_shifty:.Binnenkort op vakantie naar Winterberg op winterbanden ben benieuwd naar de rijeigenschappen :eusa_dance:
Heb de Benz van pa mee dan ;D

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

thuur

Na 11 pagina's toch nog een nuancering ;D

Citaat van: Johann op 31-12-2008 15:59:40
Beetje bull, grootste probleem is dat je appels met peren gaat vergelijken. Hoeveel mensen gaan er niet van een goede zomerband naar een raldibaldi vaak te smalle winterband met ook vaak nog een veel te smalle stalen velg en foute bandenspanning. De wegligging en ook remweg van zo'n opzet is dan ineens minder dan de helft ongeacht wat alle testen je mogen vertellen. En waarom? omdat iedereen het doet koste wat het kost voor 0 centen winterbanden onder je auto zetten?

Een goede winterband doet het ook nog bij 25 graden hoor. Remweg is dan meer dan acceptabel en de wegligging ook. Of het aan te raden is is wat anders maar het wil wel.

Wil je echt veilig kijk dan ook naar de prestaties van de band, kijk naar een juiste bandenmaat en een juiste banden spanning. Ben je een stevige rijder ga dan niet van 215 17" zomerband naar een 195 15" winterband want dat zal je bezuren. En ja dat kost een paar cent meer. Wil je dan niet ga dan langzaam op zomerbanden rijden want die doen het idd vaak nog beter..

Gr :eusa_clap:

Turbo-Geek

Ach nu klap je Thuur maar woorden met de zelfde strekking zijn als eerder gevallen en toen was het aan dovemansoren besteed.
Ben het overigens helemaal met Johann eens hoor maar nog maals, inhoudelijk is hetzelfde al veel vaker verteld en toen was er sprake van protest incl. gesloten/deleted posts enzo.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 01-01-2009 14:25:40
Ach nu klap je Thuur maar woorden met de zelfde strekking zijn als eerder gevallen en toen was het aan dovemansoren besteed.
Ben het overigens helemaal met Johann eens hoor maar nog maals, inhoudelijk is hetzelfde al veel vaker verteld en toen was er sprake van protest incl. gesloten/deleted posts enzo.

Ja, omdat je in het verkeerde topic zat. Ook na meerdere waarschuwingen bleef er steevast een groepje de "wie heeft er winterbanden" topics met negatieve berichtgeving volstorten.

Gr ::)

Kizzy

Het is gewoon reeds vele malen bewezen dat winterbanden beter zijn bij koude temperaturen dan zomerbanden.
Alleen al het feit dat de rubber compound zachter is dan zomerbanden (naar analogie met auto sport zachter rubber = meer grip)
geven ze meer grip op het koude wegdek. Door de lamellen en vele groefjes worden ook regen sneller afgevoerd = meer grip op nat wegdek. Als ik de grip van mijn Vredestein Sporttrac 15 duim met de Semperit 15 duim winterband vergelijk is mijn keuze snel gemaakt. Ook mijn vrouw haar 850 surfijzer heeft winterbanden want ik rij er soms ook mee.
Vind je winterbanden dan maar niks wat maakt het mij uit, ik ben het niet die de reparatie kosten moet betalen voor een slippertje op een nat en of koud wegdek.
Gebruik gewoon je harsens en sluit deze zinloze welles nietes discussie wat levert het op?

V70 classic

Citaat van: Kizzy op 03-01-2009 22:14:11
Het is gewoon reeds vele malen bewezen dat winterbanden beter zijn bij koude temperaturen dan zomerbanden.
Alleen al het feit dat de rubber compound zachter is dan zomerbanden (naar analogie met auto sport zachter rubber = meer grip)
geven ze meer grip op het koude wegdek. Door de lamellen en vele groefjes worden ook regen sneller afgevoerd = meer grip op nat wegdek. Als ik de grip van mijn Vredestein Sporttrac 15 duim met de Semperit 15 duim winterband vergelijk is mijn keuze snel gemaakt. Ook mijn vrouw haar 850 surfijzer heeft winterbanden want ik rij er soms ook mee.
Vind je winterbanden dan maar niks wat maakt het mij uit, ik ben het niet die de reparatie kosten moet betalen voor een slippertje op een nat en of koud wegdek.
Gebruik gewoon je harsens en sluit deze zinloze welles nietes discussie wat levert het op?

Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Discussie  ;D  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Geertje

V70geRwin

Mijn bridgestone RE50A doen het in de winter aanmerkelijk beter dan de michelins die op mijn lease peugeot zaten, daar gleed ik veel sneller mee. Toen daar de vredestein winterbandjes onder zaten merkte ik dat duidelijk, en ook bij de teruggang naar de zomer. Het kan wel op winterbanden maar de grip wordt minder en ze slijten ook zo hard dan.

Kortom hoe doen jouw zomerbanden het in de hollandse winters?

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 10-01-2009 13:12:03

ze glijden goed.  ;D

V70 classic

Citaat van: Ludo op 10-01-2009 13:42:58
Citaat van: spekkie99 op 10-01-2009 13:12:03

ze glijden goed.  ;D

Snelheid een beetje aanpassen dus geen probleem.
Begin vorige week op een ijsplaat hadden ook de winterbandjongens problemen.
Maar goed niemand zal ontkennen dat zolang de vorst aanhoud,je met winterbanden in het voordeel bent.
Dus nu is het welles ;D

Alleen als dadelijk de temp boven de 7 komt ga je dan terug op zomerbanden  :eusa_think:

Lampje

Ik ben toch zó blij met mijn winterbanden. Heb natuurlijk bij ons even in de wijk geëxperimenteerd toen het spek glad was ga erop en vól in de ankers. De winterbanden graven zich in en de ABS laat zich maar 1 seconden voelen en dat sta je stil.

Ik ben ook blij dat dat gezwets over de Global Warming in NL ff geluwd is :eusa_clap:

Haenzel

Citaat van: Lampje op 10-01-2009 19:49:15
Ik ben ook blij dat dat gezwets over de Global Warming in NL ff geluwd is :eusa_clap:

Lampje.....Dat is toch een slim en intelligent stripfiguur.....?

V70 classic

Citaat van: Haenzel op 10-01-2009 23:36:09
Citaat van: Lampje op 10-01-2009 19:49:15

Lampje.....Dat is toch een slim en intelligent stripfiguur.....?

jep een creatie van WW

:eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:

JorritV70

Wil niet lullig doen, maar aan het begin van de topic hebben ze het over 1 dag sneeuw per het ligt er nu al een week, er is al een hoop blik schade, en doe hard mijn best om te voelen hoe mijn V70 aan voelt als hij gaat glijden om hier op voorbereid te zijn, maar met mijn Michelin winterbandjes moet ik echt mijn best doen om hem aan het glijden te krijgen. en dan ie het ongeveer het zelfde gevoel als ik op mijn zomerbanden sta. Dus ik weet niet waar die extra blikschade vandaan komt als winterbanden niet werken? Vorige week in Tsjechië geweest daar stonden mensen voor de skipiste stil terwijl er niet eens een heuveltje was (zomerbandjes) die van mij sloeg nog niet eens door. Mensen met zomerbanden die continue met sneeuwkettingen rond reden terwijl ons pension in een dal lag met een ijsbaan naar boven en ik heb mijn kettingen nog niet eens uit de doos gehad. Terug weg alen maar sneeuw, op de Duitse snelweg stil gestaan omdat er mensen niet de berg opkwamen. ik merkte pas bij het uitstappen dat het spekglad was.

Sorry hoor maar wat mij betreft is het een feit dat winterbanden meer grip hebben en ook als is het maar voor dat ene weekje per jaar, je kan een hoop schade oplopen door slecht rubber.

Ik zweer er bij!!!

GRoet Jorrit

Ludo

Citaat van: JorritV70 op 11-01-2009 14:33:00
maar aan het begin van de topic hebben ze het over 1 dag sneeuw per het ligt er nu al een week,

ja inderdaad, de sneeuw ligt al een week... langs de weg...  ;D