Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Dat mensen kiezen om geen uitgave te doen voor winterbanden moeten ze zelf weten. T is een keuze, en als je voor werk niet van je auto afhankelijk bent ook best begrijpbaar. Alleen vind ik het wel knap onverantwoord dat zoveel mensen nu, op een zondag, aan het verkeer deelnemen met zomerbanden.

Ludo

Citaat van: Geertje op 20-12-2009 14:52:06
Zolang je met je zomerbandjes maar niet tegen de mijne aanschuift of anderen schade of letsel toebrengt. :eusa_hand:

Jij bent er vast ook zo eentje, die denkt met winterbandjes niet meer te kunnen glijden, en gewoon op volle snelheid te kunnen rijden met 10cm sneeuw?.

:eusa_doh:

Geertje

CiteerJij bent er vast ook zo eentje, die denkt met winterbandjes niet meer te kunnen glijden, en gewoon op volle snelheid te kunnen rijden met 10cm sneeuw?.

Nee maar ik pas me wel zo goed mogelijk aan aan de weersomstandigheden. Dat houdt in NIET rijden nu als het niet nodig is.
Als je nu nog denkt dat je goed bezig bent met zomerbandjes heb je geen plank voor je hoofd maar een badding, in de lange weg wel te verstaan :eusa_wall:

Ludo

Als je niet rijd, heb je ook geen winterbandjes nodig.  ;D

Dat winterbandjes beter tegen koudere temperaturen kunnen, zal wel een feit zijn.
De lamelen zitten in 10cm sneeuw net zo goed dicht, het voordeel van winterbanden is dan 0,0.
10cm platgereden sneeuw, is/word een spiegel, grip ook 0,0.
Als je dan nog denkt dat winterbanden beter zijn, ja dan zit het pas goed tussen je oren.

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Lampje

Af en toe gewoon voor de bocht een dosis tussengas geven; dan lossen de profielen de sneeuw beter!

tackle

Citaat van: Geertje op 20-12-2009 15:23:57
CiteerJij bent er vast ook zo eentje, die denkt met winterbandjes niet meer te kunnen glijden, en gewoon op volle snelheid te kunnen rijden met 10cm sneeuw?.

Nee maar ik pas me wel zo goed mogelijk aan aan de weersomstandigheden. Dat houdt in NIET rijden nu als het niet nodig is.
Als je nu nog denkt dat je goed bezig bent met zomerbandjes heb je geen plank voor je hoofd maar een badding, in de lange weg wel te verstaan :eusa_wall:

leuk dat je al die aannames doet. Ik heb ook nergens beweerd dat ik me niet aanpas aan de weersomstandigheden. Sterker nog, ik rijd auto voor mijn beroep en ook nog op hoge snelheden. Ik heb niet gezegd dat ik goed bezig ben mijn zomerband(jes)en. Ik heb alleen gezegd dat ik er niet aan meedoe.
Winterbanden of zomerbanden, uiteindelijk komt het aan op de chaufeur.

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 20-12-2009 15:34:07Dat
De lamelen zitten in 10cm sneeuw net zo goed dicht, het voordeel van winterbanden is dan 0,0.
Als je dan nog denkt dat winterbanden beter zijn, ja dan zit het pas goed tussen je oren.

De grip is gewoon beter, zowel bij losse als bij vastgereden sneeuw, de sneeuw vliegt trouwens onmiddelijk uit de lamellen uit als ze draaien...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

V70 classic

Citaat van: tackle op 20-12-2009 16:12:44

leuk dat je al die aannames doet. Ik heb ook nergens beweerd dat ik me niet aanpas aan de weersomstandigheden. Sterker nog, ik rijd auto voor mijn beroep en ook nog op hoge snelheden. Ik heb niet gezegd dat ik goed bezig ben mijn zomerband(jes)en. Ik heb alleen gezegd dat ik er niet aan meedoe.

:eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:

V70geRwin

Citaat van: V70 classic op 20-12-2009 16:22:36

uhm, het gaat hier toch juist om welk materiaal je gebruikt. Dan beginnen met dat het uiteindelijk op de chauffeur aankomt is een dooddoener van jewelste want het komt altijd op de chauffeur aan. Als je daarmee begint erken je eigenlijk je ongelijk.

V70 classic

Citaat van: spekkie99 op 20-12-2009 16:29:23
Citaat van: V70 classic op 20-12-2009 16:22:36

uhm, het gaat hier toch juist om welk materiaal je gebruikt. Dan beginnen met dat het uiteindelijk op de chauffeur aankomt is een dooddoener van jewelste want het komt altijd op de chauffeur aan. Als je daarmee begint erken je eigenlijk je ongelijk.

Ben ik niet met je eens.
Laat ik eerst zeggen dat je met dit weer op winterbanden in het voordeel bent.

Kom ik bij hetgeen dat ik vet maakte.

Je kunt iemand van de beste materialen voorzien als deze niet over de juiste kwaliteiten beschikt wordt het niets.
MAW als je nu niet op winterbanden staat (net als ik) moet je gewoon anders en meer defencief rijden als iemand die wel op winter banden staat.
Andersom werkt dit niet.
Winterbanden zijn geen vrijbrief om harder te rijden als iemand op gewoon schoeisel.
Immers dan ben je het veiligheids voordeel weer kwijt.
Komt bij als je met deze hogere snelheid gaat glijden word de rommel alleen maar groter.
Kan de chauffeur dit niet snappen moet ie gewoon binnenblijven, en zal deze zowel zomer als winter een gevaar op de weg zijn.
Vaak zijn het deze idioten waar je elke ochtend achter staat.
En dit dan met nog 10 Km anderen.

ief

Citaat van: Ludo op 20-12-2009 15:34:07
Als je niet rijd, heb je ook geen winterbandjes nodig.  ;D

Dat winterbandjes beter tegen koudere temperaturen kunnen, zal wel een feit zijn.
Gevalletje klok/klepel.... :eusa_doh:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Hans Duiven

De winterbanden liggen er al dik twee maand onder alle voertuigen van UMCG Ambulancezorg.

Door eenzelfde discussie,  onder ambulancechauffeurs,  die hier gaande is, zijn testen uitgevoerd om het verschil aan te tonen in bochtengedrag, grip en remweg.

De winterbanden bleken beter geschikt voor de winterse omstandigheden en daarom rijden we met winterbanden in deze periode van het jaar.

De ambulances varieren door type en uitvoering wat in gewicht, maar zitten tegen de 3500 kilogram aan of er stevig over heen (De UV Modular's).
Met die auto's worden spoedritten gereden onder alle omstandigheden.

Maar wij, om het in Wilders termen te zeggen, zullen wel 'kettergek' zijn.

Hans

Ludo

Citaat van: ief op 20-12-2009 16:57:41
Citaat van: Ludo op 20-12-2009 15:34:07
Als je niet rijd, heb je ook geen winterbandjes nodig.  ;D

Gevalletje klok/klepel.... :eusa_doh:

Ik merk er anders echt niks van, meer grip in deze dikke sneeuw.
De winterbanden blijven ook vol zitten met sneeuw, en ja ze draaien echt wel.  ;D
Ook op een spekgladde ondergrond helemaal niks meer grip, het blijft glijden.
Of ga je straks nog roepen dat Nederlandse banden verschillen tegenover Belgische?.

Is wat mij betreft helemaal geen gevalletje klok klepel, maar wel dat er bij velen iets mis zit tussen de oren.   :eusa_shhh:

Misha

Citaat van: Ludo op 20-12-2009 17:57:57
Is wat mij betreft helemaal geen gevalletje klok klepel, maar wel dat er bij velen iets mis zit tussen de oren.   :eusa_shhh:

Misschien wel bij jezelf, omdat je werkelijk de enige lijkt te zijn die ook in deze echte Winterband-omstandigheden nog geen profijt merkt ? :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het