Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Nav mijn ergernissen over deze banden:

Nu zie je in 1 keer dat die testen dus echt helemaal geen reet zeggen :

http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_fulda_kristall_supremo_205_55_r16_h_p38233.html

Ze zijn goed, aanbevelenswaardig, gemiddeld.

Uiteindelijk klopt het dus wel dat ze op sneeuw drama zijn.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

hendrik75

Ik heb gelukkig nog een set Bridgestone Blizzaks gevonden! Helaas geen velgen; dus om het huidige lichtmetaal laten lepelen.
Net op tijd voor de tweede ijstijd van dit jaar   :eusa_dance:

Veel meer grip dan voorheen... moet wel zeggen dat de achterpartij van de michelin exalto's echt niet APK waardig waren.. vóór op het randje.. Ben bang dat die set het ochtendgloren van de eerste januaridag 2011 niet meer meemaken  ;D

Voor dit voorjaar ben ik dus wél op zoek naar een setje lichtmetaal 17"

Misha

En om het compleet te maken :

Plus: Bestnote beim Verschleiß; besonders gut auf trockener Fahrbahn. Minus: Relativ schwach auf Nässe und Schnee."

Waarom verkoop je ze dan als winterbanden... :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

GeertG

Citaat van: Misha op 17-12-2010 15:04:40
En om het compleet te maken :

Plus: Bestnote beim Verschleiß; besonders gut auf trockener Fahrbahn. Minus: Relativ schwach auf Nässe und Schnee."

Waarom verkoop je ze dan als winterbanden... :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Om de koper voor een boete te behoeden  :eusa_boohoo:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

volvobug

Citaat van: volvobug op 15-12-2010 23:38:51
De winterbanden voor erop zodat je in de sneeuw tractie hebt, maar nog steeds voorzichtig de bocht om om te voorkomen dat je kont voorbij komt schuiven.......
Citaat van: Marc O. op 16-12-2010 07:04:33
De beste banden altijd achter. Je wilt niet dat je in een bocht wordt ingehaald door je achterkant. Tractie aan de voorwielen is van ondergeschikt belang.

De achterkant zal nooit voorbij komen als je niet eens van je plaats komt  :P
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

LPGLE

omdat hier toch al een heel aantal dagen sneeuw ligt, en het er nu naar uit ziet dat het zeker nog een week blijft liggen .

Zijn er mensen die eerlijk op hun bevindingen terugkomen , dat winterbanden in NL onzin zijn ?

Lijkt me toch dat alle zomerband-rijders nu balen als een stekker ?

Marc O.

Citaat van: LPGLE op 22-12-2010 20:41:28

Ach....Ik rij deze week met de 740 naar het werk omdat mijn vriendin daar nu niet in durft te rijden, dus zij neemt de S80 met winterbanden mee. De 740 heeft zomerbanden, waarvan er 2 nieuw zijn, maar de andere 2 de volgende APK waarschijnlijk niet halen. Tel daarbij op dat de 740 achterwielaandrijving heeft en de wegligging niet echt modern te noemen is en je zou verwachten dat ik jouw vraag met een JA zou beantwoorden. Maar als je je rijgedrag een beetje aanpast aan de omstandigheden en een klein uitstapje van de kont van de auto kunt opvangen dan is er niet zo heel veel aan de hand.
...The Nile isn't just a river in Africa...

rpakuypers

Citaat van: LPGLE op 22-12-2010 20:41:28
omdat hier toch al een heel aantal dagen sneeuw ligt, en het er nu naar uit ziet dat het zeker nog een week blijft liggen .

Zijn er mensen die eerlijk op hun bevindingen terugkomen , dat winterbanden in NL onzin zijn ?

Zoals in een andere topic al aangegeven rij ik met een 850 en een V70 waarbij beiden voorzien zijn van nieuwe zomerbanden van het merk Uniroyal Rain Expert. Afgelopen zondag ben ik met de 850 op pad gegaan in de bossen rond Havelte en Steenwijk en dat viel me niet tegen met de automaat op de besneeuwde wegen en paden. Banden happen goed in de sneeuw en heuvels zijn geen enkel probleem. Het grove profiel van de band zal daar absoluut aan meewerken en met goed anticiperen kom ik de winter echt wel door met beide Volvo's.

Wat me wel opvalt is het aantal bestuurders met hun SUV's en leasebakken die op hun wintersloffen in een sneeuwbui gerust met snelheden van ver boven de 100 voorbij komen zeilen. Tuurlijk hebben ze alles aan boord, maar het gedrag is onverantwoord. Durf wel bijna te stellen dat iedereen maar op zomerbanden moet gaan rijden want dan blijf je in ieder geval alert.

Groet,
Roger

ik-rol

Ik rijd al bijna 25 jaar op zomerbanden en dit jaar voor het eerst op winterbanden. Ik vind het verschil groter dan ik had verwacht. Ik heb ook het idee dat wat de ANWB laatst schreef; de verschillen tussen winterbanden en zomerbanden worden steeds groter (vanwegen de fabrikanten). En natuurlijk worden de motoren ook steeds sterker denk ik dan meteen en banden steeds breder, etc. met als gevolg dat ik dit eerder had moeten doen. Bij elke 'nieuwe' auto meteen een setje winterbanden erbij voor mij (hopelijk duurt dat heel lang voor mijn roffel  ;)).

verron

Ik heb vandaag gehoord, van iemand die dicht bij het vuur zit, dat volgend jaar in Ned winterbanden ook verplicht gesteld gaan worden.  :eusa_think:
Ik weet niet of het waar is, maar waar rook is, is vuur.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

BBS

Onze V70 staat ook nog op zomerschoeisel ;) Maar aangezien wij toch niet veel km maken op dit moment, het meeste binnen de gemeentegrenzen, komen de wintersloffen er voorlopig (nog) niet.
Daar komt nog bij dat ik op de meest brede wegen, de grootste angsthazen aan de linkerzijde voorbij kan komen ;D.
Wanneer de winterbanden ook in NL verplicht worden, dan ga ik echt op zoek naar winterbanden. (al is het dan ook niet meer dan een formaliteit, en zal ik op zoek gaan naar "hoe duur is het goedkoopste ;D")

edit: In Duitsland ben ik trouwens al banden tegengekomen, 205/55R16 voor €46,92 per stuk. Het merk weet ik niet, misschien dat die er toch een keer komen, maar dan moeten er ook een setje stalen velgen bij.....
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: rpakuypers op 22-12-2010 20:53:15
Durf wel bijna te stellen dat iedereen maar op zomerbanden moet gaan rijden want dan blijf je in ieder geval alert.

Groet,
Roger

Sorry, maar dat vind ik echt onzin.

Op sommige plekken is op het moment echt onmogelijk om op zomerbanden te rijden.
Bij ons in de wijk kan ik precies zien welke auto's zomerbanden er onder hebben liggen. Die komen namelijk totaal niet van hun plek.

Ik heb het ook gemerkt met de pick-up van de zaak. Zomerbanden en achterwielaandrijving (dubbel lucht). In de verse sneeuw is er geen centimeter mee te rijden.

Ik ben nu weer in België, waar ik, zelfs op winterbanden, van links naar rechts over de weg schuif, door natte sneeuwsmurrie. Ik zou iemand op zomerbanden wel eens een poging willen zien doen om überhaupt maar vooruit te komen in die zooi. Dat gaat echt niet lukken.

BenC70ES

En al zeker niet als het geen fietsbanden zijn zoals op een 740  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rpakuypers

Citaat van: elianmars op 22-12-2010 21:21:06
Durf wel bijna te stellen dat iedereen maar op zomerbanden moet gaan rijden want dan blijf je in ieder geval alert.

Groet,
Roger

Op sommige plekken is op het moment echt onmogelijk om op zomerbanden te rijden.
Bij ons in de wijk kan ik precies zien welke auto's zomerbanden er onder hebben liggen. Die komen namelijk totaal niet van hun plek.

Ik heb het ook gemerkt met de pick-up van de zaak. Zomerbanden en achterwielaandrijving (dubbel lucht). In de verse sneeuw is er geen centimeter mee te rijden.

Ik ben nu weer in België, waar ik, zelfs op winterbanden, van links naar rechts over de weg schuif, door natte sneeuwsmurrie. Ik zou iemand op zomerbanden wel eens een poging willen zien doen om überhaupt maar vooruit te komen in die zooi. Dat gaat echt niet lukken.

Ik weet niet hoe het er in Belgie aan toe gaat met sneeuwruimen, maar ik ben hier in Nederland nog nooit een plek tegengekomen waar ik niet kon rijden (ik kom natuurlijk niet door heel Nederland). Dat ik nu ook mensen zie rondrijden met zomerbanden en dan bijna apk-afkeur zie ik ook en dat is in mijn ogen zeker niet slim. Er zijn ook vast mensen die met winterbanden rondrijden die weinig tot geen effect meer hebben. Vandaar dat ik ook al eerder zei dat ik liever mensen om me heen heb rijden die op goede zomerbanden rondrijden en net als ik alert zijn dan die snelle types die vertrouwen op hun winterbanden en alle electronische "veiligheid" die tot een bepaald gebied is geprogrammeerd en op enig moment door toedoen van de bestuurder niet meer werken. Ik voel aan mijn eigen wagen of ik iets doe wat wel of niet kan en daar reageer ik dan meteen op, en dat bedoel ik met alert zijn.

Groet,
Roger

BenC70ES

Citaat van: rpakuypers op 22-12-2010 21:54:34
Citaat van: elianmars op 22-12-2010 21:21:06

Groet,
Roger

Ik weet niet hoe het er in Belgie aan toe gaat met sneeuwruimen, maar ik ben hier in Nederland nog nooit een plek tegengekomen waar ik niet kon rijden (ik kom natuurlijk niet door heel Nederland). Dat ik nu ook mensen zie rondrijden met zomerbanden en dan bijna apk-afkeur zie ik ook en dat is in mijn ogen zeker niet slim. Er zijn ook vast mensen die met winterbanden rondrijden die weinig tot geen effect meer hebben. Vandaar dat ik ook al eerder zei dat ik liever mensen om me heen heb rijden die op goede zomerbanden rondrijden en net als ik alert zijn dan die snelle types die vertrouwen op hun winterbanden en alle electronische "veiligheid" die tot een bepaald gebied is geprogrammeerd en op enig moment door toedoen van de bestuurder niet meer werken. Ik voel aan mijn eigen wagen of ik iets doe wat wel of niet kan en daar reageer ik dan meteen op, en dat bedoel ik met alert zijn.

Groet,
Roger

België is net iets minder vlak dan een snookertafel  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!