Het ENIGE welles/nietes winterbandendiscussietopic

Gestart door moderators, 24-03-2008 12:11:48

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Citaat van: antraciet op 22-12-2010 23:01:55
bier en nootjes?

Kan ik ze downloaden ........... ik zit zonder :(

Groet,
Roger

elmarconi

Citaat van: reneetje op 22-12-2010 22:26:27
Citaat van: M a r c op 22-12-2010 22:20:50
In winterse omstandigheden zijn winterbanden gewoon beter. Meer grip en dus minder glijden, meer controle en kortere remweg. Punt.

Iedereen die anders beweert l..lt uit zijn nek of is te krenterig om er geld aan uit te geven.

Klopt helemaal ,maar enige terughoudendheid is ook wel op zijn plaats .....

10 jaar terug reed er (bijna) geen mens op winterbanden en toen kwam je ook overal... :-\

Zelfde verhaal geldt voor ABS, traction control, airbags, kreukelzone, gelaagd glas voorruit, halogeen lampen, airco, whatever...

Heb regelmatig met wegbeheerders Oostenrijk/Zwitserland/Zuid-Duitsland te maken en 't zijn aantoonbaar vaker buitenlanders (NL/BE/FR/EN) die met Sommerreifen ergens in een vangrail hangen.
Of zoals een Oostenrijker me vertelde: Sommerreifen im Winter ist für Idioten, Winterreifen im Sommer ist für Geizhalsen...

--
Autogas Inside . . .

antraciet

elianmars

Citaat van: rpakuypers op 22-12-2010 23:02:57
Citaat van: M a r c op 22-12-2010 22:52:32
Op iets wat je niet ziet aankomen kun je niet anticiperen....  ;)

Klopt helemaal, maar dat kan je ook op een mooie zomerse dag gebeuren en ik zeg altijd "je hoeft het zelf niet te doen, een ander kan het ook voor je verkl*ten".

Nogmaals en dan hou ik erover op :
neem de banden waar je jezelf het prettigst bij voelt en dat zal ongetwijfeld voor iedereen weer anders zijn. Tuurlijk zijn er ook mensen die beroepshalve veel meer op de weg zitten dan ik en heel andere ervaringen hebben en daarvan zal ik niet beweren dat ze ongelijk hebben, zo eigenwijs ben ik echt niet. Helaas zie ik maar al te vaak mensen rondrijden die denken dat ze met hun winterbanden nu net zo hard kunnen rijden dan in het voorjaar op hun zomersloffen, en vandaar dat ik de term "snel" gebruikte. Voor mij echter werken op dit moment de banden die ik heb en na enig speurwerk op het web heb ik ze aangeschaft ............. er is ook een categorie winterbanden die ronduit slecht presteert in de sneeuw. En als je dan goede banden wil aanschaffen, en dat ben ik wel met Marc eens, koop dan een band van een gerenommeerd merk en ga daar niet op bezuinigen.

Groet,
Roger

100% mee eens  :eusa_clap:

M a r c

Citaat van: rpakuypers op 22-12-2010 23:02:57
Citaat van: M a r c op 22-12-2010 22:52:32
Op iets wat je niet ziet aankomen kun je niet anticiperen....  ;)

Klopt helemaal, maar dat kan je ook op een mooie zomerse dag gebeuren en ik zeg altijd "je hoeft het zelf niet te doen, een ander kan het ook voor je verkl*ten".

Nogmaals en dan hou ik erover op :
neem de banden waar je jezelf het prettigst bij voelt en dat zal ongetwijfeld voor iedereen weer anders zijn. Tuurlijk zijn er ook mensen die beroepshalve veel meer op de weg zitten dan ik en heel andere ervaringen hebben en daarvan zal ik niet beweren dat ze ongelijk hebben, zo eigenwijs ben ik echt niet. Helaas zie ik maar al te vaak mensen rondrijden die denken dat ze met hun winterbanden nu net zo hard kunnen rijden dan in het voorjaar op hun zomersloffen, en vandaar dat ik de term "snel" gebruikte. Voor mij echter werken op dit moment de banden die ik heb en na enig speurwerk op het web heb ik ze aangeschaft ............. er is ook een categorie winterbanden die ronduit slecht presteert in de sneeuw. En als je dan goede banden wil aanschaffen, en dat ben ik wel met Marc eens, koop dan een band van een gerenommeerd merk en ga daar niet op bezuinigen.

Groet,
Roger

In de zomer is het meestal niet zo glad  ;) al zijn er ook slechte zomerbanden die weinig grip hebben, ik noem Wanli en Federal...

Wat ik probeer te zeggen is dat je er eigenlijk naar moet streven om de goede banden voor het juiste seizoen onder je auto te hebben... Zelfs met een Wanli heb je in de zomer meer grip dan met een goede zomerband in de winter (en dan bedoel ik een echte winter zoals nu).
:)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

rpakuypers

Citaat van: antraciet op 22-12-2010 23:05:56
Citaat van: rpakuypers op 22-12-2010 23:04:35
Citaat van: antraciet op 22-12-2010 23:01:55
bier en nootjes?

Kan ik ze downloaden ........... ik zit zonder :(

Groet,
Roger

ga t proberen  ;D komen ze

Zal ik op OK drukken ?

Groet,
Roger

antraciet

elianmars

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

rpakuypers

Citaat van: antraciet op 22-12-2010 23:16:08
als je wat te knabbelen wilt  ;)

Tja, je hebt het wel vaker over bier en nootjes, daarom .................

Groet,
Roger die op doktersadvies wat meer aan de breedte moet werken ................. want uit de lengte komt het niet meer

antraciet

:eusa_shhh: anders krijg ik weer op mn donder van de mods  ;)

rpakuypers

Citaat van: antraciet op 22-12-2010 23:20:01
:eusa_shhh: anders krijg ik weer op mn donder van de mods  ;)

Oei, die kun je maar beter te vriend houden ...............

Groet,
Roger

reneetje

Citaat van: elianmars op 22-12-2010 23:00:03
Citaat van: reneetje op 22-12-2010 22:52:42
Citaat van: elianmars op 22-12-2010 22:51:14
Citaat van: reneetje op 22-12-2010 22:49:00
Citaat van: M a r c op 22-12-2010 22:43:35
In winterse omstandigheden zijn winterbanden gewoon beter. Meer grip en dus minder glijden, meer controle en kortere remweg. Punt.

Iedereen die anders beweert l..lt uit zijn nek of is te krenterig om er geld aan uit te geven.

10 jaar terug reed er (bijna) geen mens op winterbanden en toen kwam je ook overal... :-\

De laatste 2 jaar zijn echter de winterse periodes veel langer....  Wat ik ook zeg: "winterse omstandigheden". Wel goed lezen  ;)

Mankeert me (nog) niks aan de ogen  ;) , maar weet jij nog wanneer de laatste 11 steden tochten zijn gereden met bijbehordende "winterse omstandigheden" ?

Wat heeft de elfstedentocht hier nou in hemelsnaam mee te maken? ???

Je kunt wel merken dat jij vandaag de dag in Belgie zit ... :eusa_wall:

Sorry? Beetje te hard gevallen toen je uitgleed op je gladde stoepje?  ::)

De elfstedentocht wordt gereden op IJS. Daarvoor moet het lang en hard vriezen.

We hebben het nu over het rijden in/op/over de SNEEUW. Voor zover ik weet wordt de elfstedentocht niet op sneeuw gereden.

::) Zit je nu te stangen of ......

Vooruit , nog 1 keer dan :

Dat die 11 steden tocht op ijs word gereden weet ik , dat daar strenge vorst voor nodig is snap ik ook.

Maar laat het nu in dit soort winters ook vaak sneeuwen en niet zo'n klein beetje ook....

In '97 lag er lokaal meer dan 10 cm , in '96  5 cm en zo kan ik wel doorgaan

Snap je nu de link tussen een 11 steden tocht en sneeuwval ?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

v40pokemon

Citaat van: elmarconi op 22-12-2010 23:05:14

Zelfde verhaal geldt voor ABS, traction control, airbags, kreukelzone, gelaagd glas voorruit, halogeen lampen, airco, whatever...

mee eens

10 jaar geleden werden ook hele andere banden geproduceerd. Ik kan me van langer geleden nog die Michelin herinneren met dat 'blokjes' profiel, de XZX ???
Mijn ouder hadden hebben deze op de 245DL (bj 1978)
Geen appels met peren vergelijken  :eusa_hand:

sander2

ik snap niet dat dit uberhaupt nog een discussie is! Iedereen die wel eens goede winterbanden onder zijn auto heeft gehad heeft ervaren dat het verschil in grip,remweg etc etc met name in de sneeuw giga is.  Of zouden ze in landen waar ze wel elk jaar met sneeuw te maken hebben en dus winterbanden verplicht hebben gesteld allemaal halve tammen zijn?!?