Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: razorx op 14-04-2011 20:12:47
De rij ervaring is een beetje alsof je op een wiebelige roltrap met snelheidsbegrenzing zit.
Tja de vorm: Die vertoont veel gelijkenissen met een verhoogde klodder mayonaise.

;D

razorx

Citaat van: Jack v op 14-04-2011 20:16:36
..
Jammer van Fred, maarja leeftijd hé :-[
Ach hoort erbij. ;)

Normaal gesproken zou ik toch echt een aantal zaken controleren alvorens de werkcilinder te bestellen.

Omdat de wagen nog niet terug is, is dat niet mogelijk. Dus maar het zekere voor het onzekere genomen.
Niet kunnen rijden zou duurder worden.

Niet de meest gestructureerde manier, maar ja je moet wat.

Jack v

Dan zou hij toch ook olie moeten zien Yits. Je kan ook even bij het koppelingspedaal kijken of daar niks is gebroken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Doe ik, ik werk gewoon het lijstje af alsof er niemand naar heeft gekeken. ;)

Taranis

Citaat van: razorx op 14-04-2011 20:12:47
Wat een kerstboom op wielen! De zit is wel behoorlijk, maar al die plastic bling bling.
Zelfs een halfblinde ekster zou er niet naar willen kijken.
Overal is het goedkoopste biologisch afbreekbare plastic gebruikt.

Veel berichten zoals dat het systeem een zelftest doet. Alsof mij dat ook maar iets zou interesseren.
Elektronische handrem, brrr. En natuurlijk een totaal gebrek aan motor vermogen.
OK toegegeven, de laadruimte is heel behoorlijk. Ik verwacht alleen dat als je die gaat benutten, je niet weg komt.

De rij ervaring is een beetje alsof je op een wiebelige roltrap met snelheidsbegrenzing zit.
Tja de vorm: Die vertoont veel gelijkenissen met een verhoogde klodder mayonaise.

;D ;D ;D

Balen van de auto van Saskia, maar ach... heb je tenminste een keertje waar voor je ANWB lidmaatschap :eusa_whistle:

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Citaat van: Jack v op 15-04-2011 18:47:32
Is Fred al thuis?
Fred is inderdaad thuis.

Ik wilde aan de gang gaan maar bespeurde een ongeduldìge bui.
Dan kan je beter niet sleutelen. Dus voor straf zit ik aan een heerlijk koel biertje.
Morgen dan maar aan de gang. ;)

pwassink

Citaat van: razorx op 15-04-2011 21:05:35
Citaat van: Jack v op 15-04-2011 18:47:32
Is Fred al thuis?
Fred is inderdaad thuis.

Ik wilde aan de gang gaan maar bespeurde een ongeduldìge bui.
Dan kan je beter niet sleutelen. Dus voor straf zit ik aan een heerlijk koel biertje.
Morgen dan maar aan de gang. ;)

Ben je duidelijk ziek ja, had minstens een pint koele lijnolie verwacht ..   ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

 ;D ;D ;D
Het koele pint lijnolie was verdwenen.
Bij nader onderzoek bleek het aardig nattig rond de hulp cilinder.

Of dat ook de werkelijke boosdoener is in de koppeling en lijnoliezaak is, moet ik nog zien.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Toch niet helemaal stilgezeten.

Even een vraagje: Is het normaal dat je de ontkoppelvork met handkracht kan bedienen?
Ik bedoel dat ding dat door de hulpcilinder wordt bediend.

-edit- als dit niet normaal is verschuif ik meteen naar positie 5 in dit lijstje:
0. Vloeistofverlies: Ja, zat voor kort op max, nu halverwege
1. Klemring koppelingscilinder los? Nee
2. Luchtbel in het systeem? Kan, al voelen de remmen goed aan. Gechecked door ANWB (echt?)
3. Leiding tussen hoofdkoppelingscilinder en werkcilinder verstopt? Nee
4. Hoofdkoppelingscilinder of werkcilinder defect? werk/hulpcilinder is nat, smaakt zurig/bijtend
5. Drukgroep.

haasje

punt 2 e/o 4: ze delen wel het grootste deel van het reservoir, maar het zijn wel 2 gescheiden systemen, ongeveer halfweg het tankje zit een scheidingsschot. De voorste deel is voor de koppeling, het achterste deel voor de remmen.
Ik heb bij mij gehad dat de flens van de leiding aan de hulpcilinder kant een klein scheurtje had, hierdoor werd de hulpcilinder ook iets of wat vochtig. De hulpcilinder zelf was nog wel goed.

elmarconi

Citaat van: razorx op 15-04-2011 23:30:26
4. Hoofdkoppelingscilinder of werkcilinder defect? werk/hulpcilinder is nat, smaakt zurig/bijtend

Aaah, dat is het! Bedorven remolie!  ;)
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: haasje op 16-04-2011 00:16:39
punt 2 e/o 4: ze delen wel het grootste deel van het reservoir, maar het zijn wel 2 gescheiden systemen, ongeveer halfweg het tankje zit een scheidingsschot. De voorste deel is voor de koppeling, het achterste deel voor de remmen.
Ik heb bij mij gehad dat de flens van de leiding aan de hulpcilinder kant een klein scheurtje had, hierdoor werd de hulpcilinder ook iets of wat vochtig. De hulpcilinder zelf was nog wel goed.
Dank je Erwin.
Het lijkt vergelijkbaar: Ik zie een soort van schuimvorming bij de sluiting.
Blijft nog mijn vraag of de bedienbaarheid van de ontkoppelvork met de hand normaal is.
Mijn gevoel zegt nee.
Als mijn angst bewaarheid wordt moet ik nog een Dennis850estate in Amsterdam zien te vinden. ;) De auto rijdt immers niet.

Jack v

Het zou wel mooi licht moeten gaan Yits, als de koppelingscilinder stuk is, hoef je geen olie meer weg te duwen. Die van mij ging verschrikelijk zwaar ik heb teflonspray bij het rubber vande gafffel ingespoten en nu is de koppleing weer mooi licht. Dat was bij bj ook het probleemvan een zware koppeling. Hoever kan je de gaffel heen en weer halen?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.