Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Citaat van: Dirk342 op 19-02-2012 18:59:53
Leuke post weer Yits !  En net zoals Jack ook al zei, als ik zo'n ding moet vervangen pak ik meteen de slijptol er al bij.  Is tenslotte toch m'n grootste vriend ;D.  Eet smakelijk dadelijk en Thais is altijd lekker.
Vooral de vrouwtjes toch Dirk?  ;)

Groet,
The Demon.

Thys

Nog even terugkomend op die Tek scopes;

Ik kreeg van de week een rondleiding door het nieuwe huis van een collega, blijkt hij die dingen ook te verzamelen. In de schuur 3 rijen breed tot aan het plafond, en op zolder nog meer :o

Deed hem goed te horen dat er nog iemand bestond die er zo gek van is :D

razorx

Geinig Thijs.
HP maakt of maakte, weet ik niet, ook aardig spul, Maar hoe een Tek triggert, dat kan geen ander.
Alhoewel, vrijdagavond bij de kantoor borrel de specs van een voor mij onbekend merk doorgenomen. Schrik niet, tot 4,5 GHz.
Ik krijg dan wel onmiddelijk vragen over de probe, met name de aardklem.

Blijft een leuke wereld die elektronica.
Heb nog wel wat plannetjes over een niche markt.

jeroen74

Hoe breedbandiger het signaal is (dus niet de frequentie, maar de rise/fall time) hoe belangrijker een korte massaverbinding is, wil je goed meten. Anders krijg je allemaal artifacten zoals ringing en over/undershoot te zien; en het risico dat je problemen gaat proberen op te lossen die er niet zijn; of juist problemen maskeert.

Bij een beetje digitale logica moet je eigenlijk dat hele aardklemmetje weggooien, en krans rondom de tip gebruiken met een zo korte mogelijke verbinding naar het dichtsbijliggende massapunt. Bij echt snel spul gebruik je actieve FET probes enzo.

Zoals iemand ooit zei tegen me... meten is weten... maar weten hoe te meten! ;)

razorx

Ik verbaasde me vandaag weer eens over het brandstof verbruik.

Het verbruik was bij een ritje Amsterdam den Haag en weer terug 7L/100km
Snelheid op de snelweg tussen de 90 en de 120km/h bij een buitentemperatuur van 6 graden.
Dit is incl. ongeveer 15 minuten stadsverkeer. Rijstijl rustig cruisend maar niet tuttig. Geen files.

Ik weet wel dat het onmogelijk is een echt gecontroleerde vergelijkingstest op te zetten, maar vond dit toch erg netjes van het oude beestje.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Citaat van: razorx op 13-12-2011 20:01:21
Nrfh, 297dkm of zo, MAD MAP again
..
Tijdens een ritje Maastricht, viel mij op dat het brandstofverbruik van Nrfh wat aan de hoge kant was:
8.9L op 100km volgens de BC. Ok het is niet warm, maar ook niet vreselijk koud. Het was een filevrij ritje met snelheden tussen de 80 en 130km/h.
Met frisse ontsteking, goede labdasonde en frisse sensors moet dit echt beter kunnen.
..
Bij 297dkm heb ik de MAP sensor vervangen, scheelt echt pittig.
De net verse bougies die ik iedere 15dkm (ivm LPG) vervang zullen ook wel een beetje geholpen hebben.
Tja en de rest qua ontsteking en sensors/sondes kan je ook als nieuw beschouwen.

rogerV701998

Citaat van: razorx op 20-02-2012 20:15:08
Ik verbaasde me vandaag weer eens over het brandstof verbruik.

Het verbruik was bij een ritje Amsterdam den Haag en weer terug 7L/100km

Lijnolie toch? :eusa_think:

;D

Mooie waarden Yits!

razorx

Nrfh 301dkm
LED's fettish.

Goedenavond,

Geobsedeerd door LED's de kleur en de speiding was ik nog niet tevreden met het lichtbeeld van de parkeerlichten.
Ten overvloede: Xenons van 6000K zijn qua kleur het makkelijkste te matchen met parkeerleds.
Sorry voor de slechte plaatjes, geen moeite genomen om de camera correct in te stellen.

fout

schijnen alleen naar voren, inferieure 5mm leds, geen overspanningsbeveiliging gaan zo kapot.
(Koop dit soort 5mm combi rommel ook niet voor thuis. Philips, Osram en Cree leveren het echte werk, dan heb je geen gloeilamp meer nodig)

oud

Iets betere spreiding, goede LED's met beveiliging.

nieuw

€ 2,- per stuk incl. gratis verzending (China)
Goede spreiding, beveiliging moet ik nog afwachten.

oud

nieuw

nieuw

nieuw

Wat een prutfoto's.

Je ziet dat die 13 LED 5W vervanger mooi rondom schijnt. De kleur is een fractietje blauwer dan de Xenons maar 100% matching is erg moeilijk.
Op ebay zijn ze te vinden als je zoekt op 1156 BA15S Car SMD 13 LED White het eerste getal duidt op het type LED.

Claudia verdacht me er van dat ik van tijd tot tijd op een kruispunt luid sta te scanderen met LED's.
Ehh dit is waar. Dit bericht wordt ingetypt door mijn Cavia, terwijl ik in een mouwloze witte koker zit omgeven door bezorgde gezichten met blocnotes.
Als één van die lieden nou zo aardig was wat gekoelde lijnolie en een rietje voor me te halen zou mijn lot een stuk dragelijker zijn.

-edit- In de ruimte waar ik me nu bevind is de verlichting analoog met gloeilampen. aaaaarrgghhhh.... ... .. .

pwberg

Citaat van: razorx op 22-02-2012 20:22:52
Claudia verdacht me er van dat ik van tijd tot tijd op een kruispunt luid sta te scanderen met LED's.
Ehh dit is waar. Dit bericht wordt ingetypt door mijn Cavia, terwijl ik in een mouwloze witte koker zit omgeven door bezorgde gezichten met blocnotes.
Als één van die lieden nou zo aardig was wat gekoelde lijnolie en een rietje voor me te halen zou mijn lot een stuk dragelijker zijn.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Mooie upgrade trouwens.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Dit is een bericht van Cavia Franz Joseph,

Mijn baasje Yits is nu in een ruimte dat er het meeste uitziet als een grote cavia ren. Ik ben een vrije cavia dus ik vind die dingen heel naar, ook voor jullie.
Als eten krijgt hij kleine ronde witte dingetjes. Het lijkt een beetje op wat ik krijg als ik ziek ben, niet lekker.
Hij zit nog steeds vast in die nare ronde buis.

Omdat ik mijn baasje wil helpen, wil ik wat lijnolie voor hem binnensmokkelen.
Ik ben zo klein dat ik tussen de tralies door kan.

Kan iemand mij helpen? Ik kan betalen met wat prei of weegbree.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jack v

Malloot, die cavia word steeds gekker volgens mij 8)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km