Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Ach, overall vind ik de N echt wel een hoop beter rijden.
Zou ook absoluut niet meer terug willen, zou dat ook echt als terug ervaren.

Maar de 850 heeft ook zeker positieve kanten, rijdt beter dan een hoop hedentendaagse middenklassers en is rechtuit stabieler.

Je zou dat ook kunnen omschrijven als dat hij eigenljk liever rechtdoor gaat dan bochten neemt.

Ik zou er tzt wel eentje bij willen hebben, maar zeker niet in plaats van hoor.

En dat het allemaal veel duurder is en complexer: ik kan dat uit eigen ervaring niet bevestigen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

jeroen74

Rammeltjes, piepjes en kraakjes kan ik ook absoluut niet tegen en dat is eigenlijk het enige wat mij echt serieus tegenvalt aan de 850.

Mijn vader heeft sinds een paar weken een Passat uit 2007 gekocht. 16 klepper 144pk diesel met DSG bak. Ik mocht er de nodige honderden kilometers mee rijden en heb de wagen ook eens zeer kritisch beoordeeld :)

elianmars

Citaat van: Misha op 02-12-2012 22:39:20
Ach, overall vind ik de N echt wel een hoop beter rijden.
Zou ook absoluut niet meer terug willen, zou dat ook echt als terug ervaren.

Maar de 850 heeft ook zeker positieve kanten, rijdt beter dan een hoop hedentendaagse middenklassers en is rechtuit stabieler.

Je zou dat ook kunnen omschrijven als dat hij eigenljk liever rechtdoor gaat dan bochten neemt.

Ik zou er tzt wel eentje bij willen hebben, maar zeker niet in plaats van hoor.

En dat het allemaal veel duurder is en complexer: ik kan dat uit eigen ervaring niet bevestigen.

Volledig mee eens. Door de o.a. de verlaging en sportuitlaat heb ik wat meer "karakter" aan de N toegevoegd, waardoor het voor mij heel erg genieten is met deze wagen.
Ondanks dat ik 'm goed gebruik, heb ik nauwelijks problemen met de wagen. Ja, gekloot met de koppeling, maar daar kon de wagen niks aan doen, dat lag aan de monteur.

Toch weet ik zeker dat er ooit nog een 850 of C70 cabrio (bij) komt. Ik moet er gewoon nog eentje gehad hebben, voordat ik het loodje leg.

Taranis

Citaat van: elianmars op 03-12-2012 09:20:20
Toch weet ik zeker dat er ooit nog een 850 of C70 cabrio (bij) komt. Ik moet er gewoon nog eentje gehad hebben, voordat ik het loodje leg.

Helemaal mee eens.
Het zit er financieel nog niet helemaal in, maar een C70 cabrio staat toch wel met stip op nummer 1 op het verlanglijstje :) Meer nog dan een opvolger voor de XC.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 03-12-2012 09:35:21
Het zit er financieel nog niet helemaal in, maar een C70 cabrio staat toch wel met stip op nummer 1 op het verlanglijstje :) Meer nog dan een opvolger voor de XC.

Ik weet een zilveren te staan met wat werk eraan, maar daar zal de prijs dan ook wel naar zijn. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: The Volvoboy op 02-12-2012 22:33:04
Ik vind een 850/870 inderdaad meer als een kart rijden dan een V70/285. Mede door de slappe vering/demping van de V70N heb ik het idee met een slagschip onderweg te zijn.
Rijdt eens met een fatsoenlijke dan. Ik ken er wel een paar die redelijk strak op de weg liggen

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 03-12-2012 18:19:07
Ik vind een 850/870 inderdaad meer als een kart rijden dan een V70/285. Mede door de slappe vering/demping van de V70N heb ik het idee met een slagschip onderweg te zijn.
Rijdt eens met een fatsoenlijke dan. Ik ken er wel een paar die redelijk strak op de weg liggen

+ 1!

Verschil merk ik al heel erg als ik met Henk zijn D5 weg ben (2007 D5 AWD) en met de onze (2002 D5 Aut.) Onze is veel slapper. Met de AWD kan je veel strakker door de bocht. Ook op hogere snelheid stukken strakker.

En ondanks dat ik en mijn pa 850's/X70 erg leuk vinden, zal de D5 er niet voor weg gaan. Het is gewoon een super fijne reisauto. Toch zeker stap hoger als een 850/X70.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Citaat van: Sbv op 03-12-2012 18:19:07

Tsja wat is fatsoenlijk.... Heb met heel veel (mee)gereden. V70N R op Comfort is ook veel zachter dan mijn V70.

En daarbij, mijn V70 heeft nog het originele onderstel met de originele veren en schokdempers (dus bijna 15 jaar en 366.000km oud). Vergeleken met een V70N van 2005 met 220.000km is de mijne echt een heel stuk strakker. Het feit blijft gewoon dat een V70N veel meer op comfort is gericht dan een Classic, en daarom zachter afgeveerd en gedempt is.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

CharlieFox

Citaat van: razorx op 23-05-2012 20:27:18
Citaat van: jeroen74 op 23-05-2012 19:23:16
Ik wil ook de remvloeistof vervangen. Ik heb laatst een pompje uit een in onbruik geraakt goedkoop espresso machine gesloopt. Lijkt me een ideaal pompje om bij elke klauw de verse vloeistof aan te zuigen :) En geen risico dat de hoofdremcilinder naar de eeuwige jachtvelden vertrekt (en niet terugkomt).
Het nadeel van de zuigmethode vind ik, is dat je een tweede persoon nodig hebt om je vloeistofniveau bij het reservoir in de gaten te houden.
Als je het systeem daarentegen met een eezibleed onder druk zet, heb je een buffer van je extra vulreservoir.
Dit bedoel ik:
http://www.paerl.it/volvo/2012052301.jpg

Dus systeem onder druk zetten, afvoerflesje met slang op nippel. Nippel open.
http://www.paerl.it/volvo/2012052302.jpg

Aan de volheid van je afvoerfles zie je of je de nippel dicht moet draaien om de aanvoerfles even bij te vullen.
Werkt zo fijn ;)

Werk in de volgende volgorde: Paar keer licht op rempedaal trappen om lucht uit hoofdremcilinder te verwijderen, rechtsachter ontluchten.
Paar keer rempedaal intrappen, linksachter.
trappelmans, rechtsvoor.
trappelmans, linksvoor.

P.S. 3 Bar wordt vaak aangeraden, iets boven de 2 1 Bar werkt wat subtieler.

-edit- Met een druk van iets boven de 1 bar gaat het allemaal lekker rustig. Tekst aangepast.
Citaat van: razorx op 23-05-2012 20:27:18
Citaat van: jeroen74 op 23-05-2012 19:23:16
Ik wil ook de remvloeistof vervangen. Ik heb laatst een pompje uit een in onbruik geraakt goedkoop espresso machine gesloopt. Lijkt me een ideaal pompje om bij elke klauw de verse vloeistof aan te zuigen :) En geen risico dat de hoofdremcilinder naar de eeuwige jachtvelden vertrekt (en niet terugkomt).
Het nadeel van de zuigmethode vind ik, is dat je een tweede persoon nodig hebt om je vloeistofniveau bij het reservoir in de gaten te houden.
Als je het systeem daarentegen met een eezibleed onder druk zet, heb je een buffer van je extra vulreservoir.
Dit bedoel ik:
http://www.paerl.it/volvo/2012052301.jpg

Dus systeem onder druk zetten, afvoerflesje met slang op nippel. Nippel open.
http://www.paerl.it/volvo/2012052302.jpg

Aan de volheid van je afvoerfles zie je of je de nippel dicht moet draaien om de aanvoerfles even bij te vullen.
Werkt zo fijn ;)

Werk in de volgende volgorde: Paar keer licht op rempedaal trappen om lucht uit hoofdremcilinder te verwijderen, rechtsachter ontluchten.
Paar keer rempedaal intrappen, linksachter.
trappelmans, rechtsvoor.
trappelmans, linksvoor.

P.S. 3 Bar wordt vaak aangeraden, iets boven de 2 1 Bar werkt wat subtieler.

-edit- Met een druk van iets boven de 1 bar gaat het allemaal lekker rustig. Tekst aangepast.

Ik heb, na deze tip, dus ook zo'n EeziBleed aangeschaft en ideaal natuurlijk. Bedankt! Dat ik het al die jaren op de ouderwetse vrouw-trapt-op-rempedaal-methode heb gedaan met het risico op beschadigen van je o-seals in je hoofdremcilinder. De EeziBleed sprak voor zich, ging prima. Toch 'n vraagje:

Klopt het dat na de handeling je ten alle tijde met een meer dan maximaal gevuld reservoir zit? Boven max helemaal gevuld tot de rand. Klopt natuurlijk omdat het EeziBleed reservoir remvloeistof vanuit het slangetje (onder 20 psi druk) in het remvloeistofreservoir perst. Ik heb dus met een injectiespuit de remvloeistof tot aan het maximum eruit moeten halen. Of doe ik toch iets fout?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

razorx

Ik zit ook altijd met een overvol reservoir na eezybleeden.
Denk dat het inherent aan het systeem is.

Jack v

moet ook wel anders kun je niet op druk zetten en bijvullen. ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Nrfh 318dkm, inbouw Parrot Asteroid Head Unit

Goedenavond!
De winter is voor mij een tijd voor de warmere klusjes.
Vandaag de Parrot Asteroid Head Unit definitief ingebouwd.
Dit is een Android gebaseerd apparaat. Hierdoor is er erg veel leuks mogelijk. De belangrijkste reden voor mij is echter dat dit apparaat ook als hands free car kit kan werken.

Het pakketje is mooi compleet. Dubbele microfoon en goede (BU-353) GPS ontvanger worden meegeleverd net als een kudde kabels.

Meteen valt op hoe ondiep de behuizing is. Werkt erg fijn bij het inbouwen.

Het front is behoorlijk Volvo compatibel.

Qua aansluitmogelijkheden laat de achterkant niet veel te wensen over. Een reverse camera input ontbreekt helaas.

De Android versie die er op draait is aangepast aan de bedieningsknoppen van het apparaat en loopt achter (1.6 na de laatste update). Er is veel terecht geklaag dat er geen nieuwere en stabielere firmware beschikbaar is. Een ongevraagde herstart ééns in de twee weken zal men voor lief moeten nemen. Daarnaast is internet gebaseerde navigatie onacceptabel. De 4 * 50W is een leugen maar dat kom je wel vaker tegen.

Dat waren de minpunten. Het leuke aan dit apparaat is de goede geluidskwaliteit, de erg goede hands free telefonie en de veelzijdigheid. Na alle internet gebaseerde rommel er af te hebben gehaald en er een gepatchte Navigon op gezet te hebben kon ik aan de gang.

De plaatsing van de dubbele microfoon volgend de "Haasje" methode. Kapjes uit de hemelverlichting.

De twee T10 torxjes los en de verlichtingsmodule los geklikt. Vervolgens het microfoonsnoer voorzichtig tussen de voorruit en de hemelbekleding getrokken.

Het snoer laat zich zo makkelijk achter de hemelbekleding wegwerken. Het kan zijn, dat het stof her en der los laat. Bij mij was dat op één plek het geval. Eerdaags even met de juiste lijm vastlijmen.

Alles weer terug geklikt en de verlichtingsunit ontvet. De dubbelzijdige tape die bij de microfoonhouder hoort kleeft goed.

Het microfoonsnoer kan je via het schutboard richting de Head Unit laten lopen of net onder het bovendeck van het dashboard. Ik koost voor het laatste vanwege de plaatsing van de GPS ontvanger. Ik had al een GPS ontvanger onder het dash, maar die had ik niet goed vastgezet. Met dubbelzijdig verend tape kom je een heel eind.

De auto was van binnen zo vies dat ik geen foto's durfde te maken. Mijn vermoeden is dat Cavia Franz Joseph en zijn vriendje de Rattenkoning hier een heftige party met veel vrouwen, drank en rookwaar hebben gehouden. De boel maar eens lekker schoongemaakt. De matten liggen nog buiten om te drogen.

De HU ingebouwd.

Het lijkt alsof de rechterkant van de Parrot iets dikker is. Dat klopt ook. Zo wijst het scherm iets meer richting bestuurder.
Uiteraard is de USB hub onder de asbak nog steeds in gebruik.

Ik weet nog niet wat ik met de vrijgekomen ruimte er onder ga doen. Zo een "prullebak" vind ik eigenlijk niet mooi. Ik denk eerder aan een pennenbakje á la de Volvo 700 serie of zo iets.

Bij nacht zou je het interieur van mijn auto een anachronisme kunnen noemen.

Al met al zo'n heerlijk afgebakend niet te koud klusje.
De lijnolie voor vanavond is blonde Leffe in een mooi glas.

Proost!

Jack v

word nog eens de cockpitt van een 747 Yits.

klasse man :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

arjen850

Echt leuk, kan bijna niet wachten op mijn nieuwe displaytje Yits ;) :eusa_dance:

razorx

Citaat van: arjen850 op 24-12-2012 18:18:38
Echt leuk, kan bijna niet wachten op mijn nieuwe displaytje Yits ;) :eusa_dance:
Dat is mijn volgende taakje. Moet dit weekend af zijn.