Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: jeroen74 op 17-03-2013 10:24:07
Toch vraag me ik waar je in godsnaam een 40x2 display vandaan wilt halen dat ook echt gaat passen in die ruimte, Yits... ik denk je dat hier erg optimistisch in bent.
..
Klopt Jeroen. Ik verwachtte dat de zichtbare ruimte voor het display van de BC groter zou zijn dan hij is.
Het display mag een zichtbare ruimte hebben van maar 127 * 15 mm.

Ik ben nu een berg display datasheets aan het lezen. In de overzichtslijst van de leveranciers worden zaken als outside dimensions en viewing area regelmatig verwisselt. Maakt het zoeken niet echt een feest. ;)

peteRRR

Kan je niet een display in de zonneklep maken,dan hoeft het ook niet zo klein. :eusa_shifty:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

jeroen74

Ik zou een 36x10mm 16x2 LCD-displaytje in de ruimte van niet-bestaande turbodruk meter stoppen. Noem het dan maar de optionele (maar nooit in productie genomen) 'Engine Performance Monitor' :)

razorx

Weer bedankt voor het meedenken, heren.
Niets is nog definitief, een nee tegen een suggestie is nog geen definitieve nee.

Zaken als oliedruk, olietemp e.t.c wil ik redelijk direct in het zicht.

De inbouwplekken die ik nu voor mogelijk houd zijn:
-De plaats van de in de x70 missende turbodruk meter.
Moeilijk om mooi te krijgen en niet veel ruimte om "alle" data weer te geven.

-Op de plaats van de BC.
Inbouw is nog steeds bewerkelijk. Na lang zoeken komt ik op het volgende 24*2 display, dat met een "kijkluik" passend is te krijgen:
http://nl.farnell.com/everbouquet/mc24021a-syr/lcd-module-alphanumeric-2x24-stn/dp/1220430?ref=lookahead
Let op, de afbeelding is niet het display zelf, maar een kleiner broertje

-Op de plaats van twee schakelaartjes.
Als ik de zinloze TRACS schakelaar opoffer zou het volgende grafische display op die positie passen:
http://nl.farnell.com/midas/mccog128064d6w-fptlw/lcd-cog-128x64-fstn-black-on-white/dp/2219012?in_merch=New Products
Liever in de kleur geel/groen, maar daar is misschien uit te komen.

Ik weet het nog niet.

razorx

Ik heb wel wat geschikte displays gevonden. Het verkrijgen is een ander verhaal.

Grafisch display resolutie 202 x 32 de versie met als visible area 123mm x 23mm past mooi.

-Crystalfontz CFAG20232C-YYH-TT, absurde verzendkosten
-Vishay LCD-202H032A, nergens te koop
-Winstar WG20232C
-Mostron WG20232C

Er zijn ook andere varianten, maar die zijn of te groot, of hebben een verouderd type aansturing. ST7920 driver is de goede.

De aanhouder wint zullen we maar zeggen.

Voor het plaatje:
http://www.crystalfontz.com/product/CFAG20232CYYHTT

thuur

Staat er geen fabrikant/type op het originele display?

Gr :eusa_think:

jeroen74

Het origineel is toch een custom-made display. Dat is overigens niets bijzonders, en vanaf relatief kleine aantallen al rendabel. Alhoewel ik denk dat Yits geen 5000 units gaat maken :)

Yits, wat noem jij een verouderd type aansturing?

Je kan ook nog Newhaven Displays proberen, maar dat is in Nederland ook moeilijk te verkrijgen.

Als alternatief kun je ook nog overwegen gewoon lekker old-skool 7 segment LED displaytjes te nemen.

thuur

Citaat van: jeroen74 op 17-03-2013 16:07:16
Het origineel is toch een custom-made display. Dat is overigens niets bijzonders, en vanaf relatief kleine aantallen al rendabel. Alhoewel ik denk dat Yits geen 5000 units gaat maken :)

Klopt, maar fabrikanten gebruiken ook graag dezelfde onderdelen in verschillende producten, dus wellicht heeft die fabrikant ook een modelletje met dezelfde afmeting maar meer displaymogelijkheden. Dat bedoelde ik eigenlijk.

Gr :D

razorx

razorx

http://www.crystalfontz.com/product/CFAG20232CYYHTT
Is onderweg!

-edit- soms heb je je zinnen ergens op gezet en weet je dat je het zo en zo wil en niet anders. ;)
-edit2- het leuke is dat dit een grafisch display is. Ik kan eventueel ook werken met symbolen en grotere of kleinere letters gebruiken.
            zo kan het turbodruk gedeelte er nog eens leuk uit gaan zien.

jeroen74

En hoe wil jij dat er in gaan krijgen? Die module is 43mm hoog... en je hebt maar 28mm of zo.

Links de twee knopjes voor uren en minuten in te stellen, en rechts het LEDje dat waarschuwt voor gladde wegen.

thuur

razorx

Ik ontkom inderdaad niet aan wat subtiel gehak.;)
Ach, ik zie wel waar het schip strandt.

jeroen74

De bovenkant van je module zal ergens halverwege je odometer display uitkomen.  Kan me even niet 1-2-3 zo herinneren of daar ook pinnen zitten. Hoe dan ook zal het niet echt subtiel hakken worden ;)

razorx

Is er ook ruimte om naar beneden weg te dremelen?
Doordat het frontgedeelte van het display wat kleiner is en bovendien wat uitsteekt t.o.v. de grotere print kan het zijn dat ik net geluk heb als ik de print naar beneden verschuif. Misschien valt de print net achter de meters.

Het display heeft verticaal genoeg pixels om een stukje te kunnen zakken.

Ik weet het: Het is een beetje een gok. Maar als dit op wat voor manier dan ook lukt, kan het leuk worden.
Dit is wel een oplossing specifiek voor mij. Een algemene oplossing denk ik ook nog over.