Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: Piet op 23-11-2014 17:03:59
Mja ik had op dat monent toch het complete interieur er uitgesloopt staan.

Dan sleutelt het idd vele malen makkelijker;)

daanium

Yits, ik heb nog een automaat pook + stuur met hout inleg.
Als het geen haast heeft, kun je die overnemen.

Nog voor het eind van het jaar begin ik aan de automaat/handbak conversie, dus dan heb ik niets meer aan die pook ;)

Voor het stuur heb ik inmiddels al een V70 stuur met cruisecontrol knoppen, dat wil ik passend gaan maken.
Dus ook dat stuur is straks over :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

razorx

Dolgraag Daan!
Ben benieuwd naar je inbouwverhaal.

Ik beschikte gelukkig over een microrateltje, zodat ik er redelijk bij kon. Een fijne klus is het dan nog steeds niet.
Grappig hoe smaken verschillen.

razorx

Citaat van: de Boeing op 23-11-2014 11:25:17
Weerom  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

En ik denk dat ik niet de enige ben die hier met smacht zit op te wachten  ;D

Begrijp ik dit nu goed: als je hem als Lamda Commander inzet dan kan je de waardes niet aflezen/weergeven
of moet je deze dan rechtstreeks uit de ECU halen?
of 2 printjes voorzien (1 voor lambda aansturing, 1 om uitlezing aan te sturen)
Je zou het printje zowel als lambda commander als Iwaw meter kunnen inzetten.
In de praktijk heb ik de lambda commander liever onder de motorkap. En de Iwaw meter in een roostertje.

De Iwaw meter haalt alle waarden uit de ECU behalve de AFR/Lambda waarde. Die komen direct uit de wideband.

MrCain

Zo dan! Het word steeds professioneler die lambda controller!  :eusa_clap:
Die optie om er een schermpje op te zetten is eigenlijk helemaal zo verkeerd niet => heb je gelijk een AFR/Lambda meter ;)

Blijf dit project volgen: intrigreert me enorm!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

daanium

inderdaad, super project!
deze BLOG blijft eeuwig interessant :)

elianmars

Citaat van: volvobug op 22-11-2014 23:11:31
Citaat van: razorx op 22-11-2014 22:48:21

Daarna echte lak: SPS. Hun lakken hangen zelfs mooier aan de kwast of roller dan die van Sikkens. Wat een verademing. Je voelt het al terwijl je aan het werk bent.
Gaat misschien over niets, maar wat een werkplezier en wat trekken hun lakken mooi strak. Zowel de binnen als buiten lakken.

Gaat zeker ergens over. Ik heb lang geleden ook het verschil ontdekt tussen eerst Flexa en later Sigma. Iedere keer weer even slikken als je ca. 55 euro de liter moet aftikken, maar man wat is dat een verschil!

Probeer dan eens SPS. Kost echt geen 55 euro per liter en is goed spul.

@Yits: schilder je binnen met acrylverf? Wij mogen niet anders (Arbo), maar vind het niet zo mooi glanzen als alkydverf. Ook al is het zijdeglans. Wel ideaal dat het zeer snel droogt (soms lastig, als je deuren moet schilderen  :P )

razorx

Citaat van: elianmars op 25-11-2014 22:02:12
Citaat van: volvobug op 22-11-2014 23:11:31
Citaat van: razorx op 22-11-2014 22:48:21

Daarna echte lak: SPS. Hun lakken hangen zelfs mooier aan de kwast of roller dan die van Sikkens. Wat een verademing. Je voelt het al terwijl je aan het werk bent.
Gaat misschien over niets, maar wat een werkplezier en wat trekken hun lakken mooi strak. Zowel de binnen als buiten lakken.

Gaat zeker ergens over. Ik heb lang geleden ook het verschil ontdekt tussen eerst Flexa en later Sigma. Iedere keer weer even slikken als je ca. 55 euro de liter moet aftikken, maar man wat is dat een verschil!

Probeer dan eens SPS. Kost echt geen 55 euro per liter en is goed spul.

@Yits: schilder je binnen met acrylverf? Wij mogen niet anders (Arbo), maar vind het niet zo mooi glanzen als alkydverf. Ook al is het zijdeglans. Wel ideaal dat het zeer snel droogt (soms lastig, als je deuren moet schilderen  :P )
Ik deel je ervaring: Die SPS is écht goed. Veel beter dan Sigma en vooralsnog ook beter dan Sikkens.

Ik schilder ook liever met Alkyd. Maar het is winter en we hebben door de verbouwing maar één leef en werkruimte. We willen niet in de Alkyd damp slapen. Hoeveel beter die lakken ook zijn.

Al moet ik zeggen dat de hoogglans aardig opkomt door wat meer schuurwerk vooraf. Alkyd trekt zelf al heel mooi glad, bij Acryl is de ondergrond heel bepalend. De deur ligt horizontaal wat het lakken vergemakkelijkt. Ik werk tegen het advies van de fabrikant altijd met zeer dunne lagen. Is voor mij nog steeds dé manier.

Over dampen gesproken: Ik soldeer vrij tot zeer regelmatig. Omdat één van mijn soldeer stations de geest heeft gegeven moest ik op zoek naar een ander exemplaar. Op kantoor hebben we een Weller. Perfect. De huidige aanschafprijs voor een tweede is extreem hoog geworden en ik wilde meer.

Minimaal een gewone soldeer functie en een hete lucht functie voor het kleinere werk. Daarnaast leek het me slim eens geen soldeerdampen in te ademen tijdens het solderen. Dus een afzuigfunctie was ook een eis. Bizarre woordspeling.

Uiteindelijk kwam ik op een merk waar ik wel eens van gehoord heb. Geen Weller, Ersa, Antex of Hakko maar iets Chinees. Schrik hierdoor niet. Dit merk heeft door de jaren dat het bestaat een goede naam gekregen. Goede garantie, lange levensduur en accessoires zoals tips, maar ook hete lucht opzet stukjes voor het solderen of desolderen van micro processoren zijn ruim beschikbaar.

Wegens de prijs voor een iets ouder model gekozen. De Aoyoue 968.
http://www.aoyue.com/en/pro/default.asp?id=54

Ben benieuwd.
In ieder geval wordt ik dan verlost van die soldeerdampen.

Piet

Mooi dingetje!! .....Kostdat? (zie er zo gauw geen prijs bij)
(Alhoewel ik de vertrouwde geur van die soldeerdampen wel zou gaan missen....)

razorx

160 euro inclusief verzenden.
Vroeger stond dit merk heel slecht bekend. Net als Samsung of Lucky Goldstar (Nu LG, Life's Good) indertijd. Er verandert wel wat in Z.O. Azië.
Ik juich nog niet maar zal mijn ervaring delen.

Was overigens gewend om tijdens het solderen de foute dampen weg te blazen. Zal niet echt helpen. ;)
Over Azië gesproken. De nieuwe THL Chinese telefoon die ik pas aangeschaft heb. Een wondertje. Tien dagen tot twee weken op een acculading. THL 5000. Top apparaat 5" 5000MAh (!) 8 core processor. Fabricage kwaliteit zoals je van LG of Samsung zou verwachten.

Wat ik hiermee probeer te zegen is dat de Chinese producten heel snel in kwaliteit stijgen.

De echte innovatie? Zal wat langer duren, maar ben er van overtuigd dat dat komt.

De nieuwere producten van de fabrikant van het soldeerstation dat ik heb gekocht zijn al meer innoverend op de markt dan de gebruikelijke merken.
Gaat hard daar in China. ;)

daanium

ziet er mooi uit, dat station!
ben benieuwd hoe die bevalt

razorx

daanium

altijd balen als je daar pas achter komt als je bestelling al onderweg is

razorx

Ach ik noem het leergeld.  ;) Die eleshop heeft ook spotgoedkope punten voor het gasboutje dat ik voor buiten heb, lees ik net.
Qua reserve onderdelen zit ik goed met die Aoyue. Daarnaast zou het volledig Hakko compatible moeten zijn.

Weet dit pas sinds kort, maar Hakko geldt als topper. Mijn wereld was beperkt tot Weller. Een beetje overpriced, de laatste jaren.

Daf46

Citaat van: razorx op 26-11-2014 22:41:46
Ach ik noem het leergeld.  ;) Die eleshop heeft ook spotgoedkope punten voor het gasboutje dat ik voor buiten heb, lees ik net.
Qua reserve onderdelen zit ik goed met die Aoyue. Daarnaast zou het volledig Hakko compatible moeten zijn.

Weet dit pas sinds kort, maar Hakko geldt als topper. Mijn wereld was beperkt tot Weller. Een beetje overpriced, de laatste jaren.
Weller is ook niet slecht natuurlijk doe nu al 24 jaar met mijn SPI-27  ;D
Bleef het kopen van een station maar uitstellen wegens te duur (Weller), maar als jouw ervaringen met deze Chinese dingen goed zijn, weet ik wat ik ga kopen.