Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Na wat denkwerk zit ik te spelen met de gedachte geprepareerde Ecu's te verkopen.

Wat ik wil leveren zijn Ecu's die via de OBD aansluiting programmeerbaar zijn.

Het idee is als volgt:
Een schakelaartje op de Ecu. Je zet dat schakelaartje om. Je stapt in de auto, sluit je VAG KKL kabel aan op de ABD aansluiting een je flashed de bin naar jouw keuze.

De grote stroomverbruikers worden tijdens het flashen automatisch uitgeschakeld.

Bins's zal ik niet leveren. Via de M44 wikia zijn die vrij beschikbaar. Zekerheidshalve zal ik voor een backup link zorgen.

Dus de tuning is aan je zelf. Voor LPi map switching moet je bij Piet of Maarten zijn. Ik wil alleen hardware leveren die gereed is voor tuning wensen.

Het moet plug and play zijn. Dus de gemodificeerde Ecu er in. Extra aansluitingen voor eventuele LPi mapswitching, turbodrukmeter, wideband regeling, incl. connector worden meegeleverd inclusief instructies. Dat gedeelte moet je zelf afronden. Ik zorg graag voor begeleidende informatie.

Mijn idee is een plug and play oplossing te bieden zonder het werk van anderen te verkopen. Indirect gebeurt dat toch wel ;) we luisteren ook naar de gevolgen van Bach of Kraftwerk. Maar ik denk dat hiermee een nette weg heb gevonden.

Wat denken jullie hiervan?

)()()sT

daanium

zoals altijd, heb je dat weer goed bedacht
ik lees zo nu en dan op een avond enkele pagina's mee, echter is het mij niet helemaal duidelijk voor wie dit nuttig is.
alleen voor Volvo's op lpi? of eigenlijk voor iedereen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Lunadust

Techneut, geen dichter.

Piet

Ik vrees dat we nu concurrenten gaan worden. :)
Wij willen geprepareerde ecu's gaan verkopen met 16 extra aansluitingen op de ecu zelf voor 16 extra loggingskanalen. Drie daarvan zullen ingezet worden voor temperatuur metingen 2x IAT en 1x EGT.
Drie kanalen voor druksensoren voor bv. boost, backpressuremeting en bv. druk na turbo.
6 kanalen voor sensoren als bv. benzinedruk, oliedruk, olietemperatuur en wat verder nog te verzinnen valt. Van de overgebleven kanalen kan er eentje worden ingezet voor de LPi switcher.
En dan nog eens 4 digitale kanalen.
De grap is dat we een manier hebben gevonden om deze kanalen door de microcontroller van de ECU zelf te kunnen laten uitlezen. Er wordt dus hiervoor geen gebruik gemaakt van een extra controller als bv een arduino o.i.d.
Het mooie hiervan is dat de gemeten waarden direct beschikbaar komen in de bin zelf, wat weer interessante mogelijkheden gaat bieden als bv. een door de gebruiker via tunerpro in te stellen maximale EGT waarde waarbij de requested load begrensd wordt en dus de zaak niet meer te heet kan worden, een belangrijke veiligheidsmaatregel. En zo valt er nog veel meer te verzinnen wat via enkel softwareupdates geimplementeerd kan worden.
Voor de digitale ingangen hebben we een soort tractiecontrol in ontwikkeling om doorslaan van de voorwieln bij pulls tegen te gaan, hierbij worden de ABS sensoren op deze ingangen aangesloten.
Er komt naast een USB aansluiting voor de ostrich ook een USB aansluiting voor het loggen. De K-line wordt intern al naar USB omgezet. De ECU kan dus zowel voor programmeren als voor loggen direct op een computer worden aangesloten.
De ECU wordt dan gelevert met een bin waarin gekozen kan worden tussen de originele deels open loop narrowband controle en de volledige closed loop widebandcontrole. Ook de lpi switcher zal er ingebakken zitten.
Met onze ECU's heb je dan een volledig D.I.Y. tune systeem met de meest uitgebreide loggingsmogelijkheden denkbaar zonder extra (dure en vaak gammele) randapparatuur. Het enige wat nog extra nodig is is TunerPro (freeware/shareware), twee usb kabels en een laptop of carputer.
Als extra kan er dan nog een LCD schermpje in het interieur  komen waarop loggingsgegevens naar keuze constant zichtbaar zijn.

We kunnen dan ook een poor mans versie maken zonder ostrich maar wel met in car flash mogelijkheid. Deze zal ook wel de volledige loggingsmogelijkheden kriijgen.

Het wordt een behoorlijk plug and play systeem.
Ecu erin, gewenste sensoren direct op de connector op de bovenzijde van de ecu aansluiten en inpluggen in de computer met tunerpro geinstalleerd. That's it.

Maarten-t5

Citaat van: Lunadust op 14-02-2015 09:08:10
Eeeh, ook voor ME7?
:eusa_angel:

Me7 is nog n btje lastig, wordt nog aan gewerkt. M43 gaat wel available worden.

BBS

Het mag aan mij liggen, maar ik snap er geen fluit meer van. ???

Dat de wagen, 2,5T LPI, zuiniger zou gaan lopen op LPI dat snap ik. Maar hij moet het gewoon doen en ik heb eigenlijk geen zin/belangstelling in allerhande dingen zelf doen.

Gaat ook niet helemaal goed komen denk ik, als dan de ruitewissers aan moeten dan gaat vast en zeker het knipperlicht branden :eusa_wall: ;D ;D
Volvoloos....

Piet

Ik wil je er wel graag bij helpen, wat snap je niet?
Ik zal dan proberen wat te verduidelijken.  :)

Piet

Citaat van: BBS op 14-02-2015 11:28:42
Het mag aan mij liggen, maar ik snap er geen fluit meer van. ???

Dat de wagen, 2,5T LPI, zuiniger zou gaan lopen op LPI dat snap ik. Maar hij moet het gewoon doen en ik heb eigenlijk geen zin/belangstelling in allerhande dingen zelf doen.

Gaat ook niet helemaal goed komen denk ik, als dan de ruitewissers aan moeten dan gaat vast en zeker het knipperlicht branden :eusa_wall: ;D ;D

Dan is het systeem ook niet voor jou :)
Het is echt bedoeld voor de D.I.Y. tuner.
Alhoewel we ook versies kunnen gaan maken met alleen de LPI switcher en/of widebandcontroller.
Dan is het alleen een kwestie van ECU eruit en andere ECU erin.

BBS

Het tuningsverhaal gaat Schutten doen als het blok omgebouwd is. Maar voor die tijd is dat LPI verhaal voor mij wel interessant eigenlijk.
Ik zat het de hele tijd al wat volgen maar kon het LPI gebeuren er eigenlijk niet meer uithalen..

Zit dat überhaupt nog in de pijplijn?
Volvoloos....

Piet

Zeker wel.
Het is alleen wel een feature waarbij aanpassingen in de bin nodig zijn c.q. een aangepaste bin nodig is......

BBS

Dat kunnen jullie toch ook doen? of doen jullie dat er niet bij en moet je dat zelf doen?
Volvoloos....

razorx

Mooi hoor wat jullie doen!
Ik ga daar niet mee concurreren.

Waarom niet: Als ik een nettere of completere oplossing zie dan de mijne, dan erken ik dat en zal achter de beste oplossing staan.

Succes met het goede werk!

Piet

Citaat van: BBS op 14-02-2015 11:51:50
Dat kunnen jullie toch ook doen? of doen jullie dat er niet bij en moet je dat zelf doen?

Tuurlijk doen we dat erbij.
Punt alleen is dat een tuner zijn eigen bin zal gebruiken.

Piet

Citaat van: razorx op 14-02-2015 11:53:32
Mooi hoor wat jullie doen!
Ik ga daar niet mee concurreren.

Waarom niet: Als ik een nettere of completere oplossing zie dan de mijne, dan erken ik dat en zal achter de beste oplossing staan.

Succes met het goede werk!

We hadden al een ontwerp en zijn nu met een prototype bezig.
We wilden er eigenlijk nog niet mee in de openbaarheid treden, maar nu je er toch over begon... :)