Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dank voor jullie bemoedigende berichten.

Vandaag zit ik op dag 1 van de 10 dagen afbouwen met behulp van Champix. Een boeiende ervaring. Ik wil niet te vroeg juichen, maar vooralsnog geen echte last van bijwerkingen. Ja iets minder rap denken, dat wel.

Vrij snel na de inname van de eerste tablet merkte ik dat ik mijn sjaggie vies begon te vinden. Ik ben onder de indruk. Het kostte me geen moeite in deze 1e afbouw dag minder te roken. In tegendeel. Nog geen last van humeur verschijnselen. Zekerheidshalve heb ik mijn omgeving gezegd dat ze het me gewoon moeten zeggen als ik naar doe.

Ik wordt hier voorlopig vrolijk van.

De vervanger voor het kapotgedrukte displaytje is ook binnen. Ik had geen geduld, dus dit keer niet in China besteld maar bij vanallesenmeer.nl. Snelle levering en opvallend nette prijzen.

Ook zijn er twee nog kleinere processor bordjes binnen gekomen voor de Iwnawmetertjes van Dirk en Piet. Voor hun ga ik ook het roosterje aanpassen en het metertje netjes inbouwen. Zal wel de laatste keer zijn dat ik roostertjes aanpas. Wat is dat een werk!

De elektronica wil ik uiteraard wel aan anderen met een gemodificeerde M44 bin leveren, Het grootste werk is al gedaan. Eerst maar even de definitieve versie voor de twee heren afmaken.

Ik heb bewust voor een extreem klein processor bordje gekozen in de vorm van een Arduino Pro Micro. Door de manier van assemblage is het van belang dat het gewicht dat aan het display komt minimaal is. Eh dat is wel gelukt.

Zo even nieuws en een film kijken en dan lekker pitten.

Yits.

volvobug

Niet eens een goed glas lijnolie meer  ???

;)

Top dat je begonnen bent (met stoppen)  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Demon

De meeste rokers zijn gewoonte-rokers, zo ook ik, een peuk pakken als je achter de pc zit of als je 's morgens je eerste bak koffie op hebt.
Als je wil stoppen is het dus zaak om die gewoonte te vervangen door een andere gewoonte.

Nadeel is dat je een gewoonte in 3 minuten aanleert maar het afleren duurt 3 maanden.
Daarom gaan veel mensen (overmatig) snoepen met alle nadelige gevolgen van dien.

Iedere roker weet dat het schadelijk is maar weet niet hoe hij deze gewoonte moet afleren of vervangen, medicijnen kunnen net dat duwtje in de goede richting geven.

Yits, ik hoop dat je snel een andere gewoonte hebt aangeleerd, succes!

Citaat van: razorx op 07-07-2015 20:18:45
Ook zijn er twee nog kleinere processor bordjes binnen gekomen voor de Iwnawmetertjes van Dirk en Piet. Voor hun ga ik ook het roosterje aanpassen en het metertje netjes inbouwen. Zal wel de laatste keer zijn dat ik roostertjes aanpas. Wat is dat een werk!
Misschien is dat juist die vervangende gewoonte.  ;D

razorx

@Ruud:  ;D Dit keer is het een LPG. Ook niet verkeerd.

@Walter: Die gewoonte. Daarin zit inderdaad het gevaar. Als ik met mijn handen werk zal ik geen problemen hebben.

Het achter de PC zitten. Dat is het gevaar. Misschien zoethout proberen.

pwassink

Citaat van: razorx op 07-07-2015 20:35:45
@Ruud:  ;D Dit keer is het een LPG. Ook niet verkeerd.

@Walter: Die gewoonte. Daarin zit inderdaad het gevaar. Als ik met mijn handen werk zal ik geen problemen hebben.

Het achter de PC zitten. Dat is het gevaar. Misschien zoethout proberen.

Mogelijk, want die behoefte met bijvoorbeeld drop of nog erger (maar ook lekkerder) Erdinger op gaan lossen
levert weer een geheel nieuw probleem op ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

The Demon

PC met spraakbesturing nemen en dan laat je Saskia je in de boeien slaan.  :police:

UserID6342

Knap dat je gestopt bent Yits  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Het lukt mij nog steeds niet en nee... ben hierin ook een slecht voorbeeld want wil ook niet...

razorx

Even iets heel anders:

Ik werd schijtziek van de dubbeldins Parrot Asteroid Smart HU. Firmware 2.19 doet het soort van, maar de telefonie klinkt te dof. Iedere versie daarna werkt slechter. Bij de laatste versie kan ik telefoneren, maar de ander hoort mij niet. Ik ben niet de enige met dat probleem maar het lijkt alsof het Parrot niets kan schelen.

Parrot exit. Ook niet meer als ze wel wat goeds maken. Ik ben niet principieel, maar dat soort bedrijven met die onverschilligheid naar hun klanten kunnen mijn rug op.

Dat ding gaat naar Saskia. Niet omdat ik gemeen ben, maar zij hoeft de telefonie functie niet. Voor de navigatie middels TomTom en als radio voldoet dat ding wel.

Vandaag kwam er een leuk pakketje voor mij binnen: Een puur Android 4.4 apparaat. Dubbeldins. Geen fratsen, geen DVD speler of TV.

De eerste test op de werkbank verliep goed en normaal. Google Play store updates als je dat wilt, dus niet die benepen Asteroid market van Parrot.
Gevoelige GPS ontvanger en TomTom draait mooi. Het geluid kan ik pas testen als het apparaat in de auto zit. De gebruikersinterface is zoals het hoort met echte druktoetsen voor de meest belangrijke functies.

Het apparaat gaat uiteraard nog open, ter beoordeling ;) .

pcpg.janssen

Interessant! Heeft dat Android apparaatje nog een naam en een fotootje? Ben er namelijk wel benieuwd naar.

razorx

Het is de CVFY-C396.

Dit apparaat heeft geen DVD speler tv of andere extra's. En puur Android wat voor mij essentieel was.
Zal hem zo eens openmaken.

classicT5

Hoe is de geluidskwaliteit ervan?

En standaard met carkit?

Mooi ding, beetje vag style

razorx

Hij ligt nu nog op de werkbank. Ik ben nog bezig het ding naar mijn wensen in te richten.
De geluidskwaliteit moet ik nog uitproberen.

Van binnen oogt het gelukkig redelijk rustig:

PimR

Ik zie een mooie nieuwe plek voor de NUC

mooi apparaat om te zien!

pcpg.janssen

Ziet er inderdaad netjes uit. Ook leuk om te zien dat die Chinezen nu ook enigszins modulair zijn gaan bouwen: de Rockchip RK3066 SoC en het geheugen zitten netjes op een verwisselbaar kaartje. Als je geluk hebt, zou daar zomaar eens een upgrade voor kunnen verschijnen. En dat kan nog wel eens handig zijn als er nieuwere Android versies voor dit apparaat verschijnen. Aan de andere kant zijn mijn ervaringen met software updates van Chinese bedrijven ronduit bedroevend.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen voor wat betreft stabiliteit en geluidskwaliteit. Succes met dit project!

razorx

Wat je zegt!
De stabiliteit is goed. Het apparaat langdurig gepest met de "monkey test" en andere plagerijen. De interface is ronduit fijn en fijner dan die van de Parrot Asteroid Smart. De extra's voor automotive gebruik werken goed en logisch.

Nu nog de in car-test en het geluid.

@Pim: Zat ook even te denken over de inbouw van het Intel Nucje in het apparaat. Aanlokkelijke gedachte in eerste zin. Ga het toch niet doen. Het Kiss principe blijf ik aanhoden:
Keep It Simple and Stupid. Nou ja de onderliggende technieken zijn niet zo stupid, maar de toch wel pittige integratie en koppeling van de ECU een Windows Nucje en een Android apparaat werkt voor een groot deel zo stabiel door alleen gebruik te maken van beproefde basis technieken.

Anyway heb er zoals altijd lol in. Daarnaast prepareer ik nu een memory stickje met wat erg veel muziek. Die ... Parrot kon niet eens muziek van USB afspelen. ;)