Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

CarolineB

Goed nieuws Yits!!
Nu deze lijn vasthouden.

Citaat van: hilko73 op 26-11-2016 11:46:56
Fijn om te lezen dat de "flow upwards" is.
Ben zelf ook in die hoek van de psyche geweest en wens het niemand toe.
Belangrijkste les: je MAG je eigen welzijn belangrijk vinden ;)

Ja, maar omgaan met de opmerkingen die je dan weer krijgt vind ik ook wel weer een leermoment..
Laat los denk ik dan maar weer, valt ook niet altijd mee...

wimped

Fijbn dat jij jezelf weer gevonden hebt, hou het vast, en blijf doorgaan met al die leuke posts van je, geniet nu al van drogon  :eusa_boohoo:

V70geRwin

Mooi dat je ook zelf weer de fijne tune te pakken hebt Yits.
Zelf gedaan en daar kan je trots op zijn, het is hard werken en geduldig zijn.
Geniet er van  :eusa_clap:

razorx

Goedenavond!

Dank jullie voor de hartelijke reacties. Dat doet goed.

Poes Sloerie zit nu naast me op een muis te kauwen. Vroeger slikte ze die in één keer door wat prettiger was voor de omstanders. Nu hoor je letterlijk de botjes kraken,

Als ik mijn tune heb aangepast hoef ik hem alleen te uploaden. Dat gaat met mijn carputer en gebeurt on the fly. De reden is dat er een Ostrich eeprom emulator in mijn ECU zit.
Als ik een bin voor een ander "maak" dan gaat de ECU er uit en wordt bij mij op de werkbank geflashed.

Ik deed dat met dit setje van draadjes:

Bepaald geen fijne werkwijze zeker nu de stekertjes aan de uiteinden grager en grager loslaten. Ik wist dat het maken van een behuizing om de ECU's te flashen voor mij een lui klusje zou worden. Het tekenen is voor mij, de 3d printer doet de rest. Op de link hieronder zie je de printer aan het werk. In een lekker rap tempo dankzij de betere lagers.

Printen van ECU bak

Dunne wanden met ABS printen is lastig. Direct na het printen wil het materiaal wat krimpen. Als het de kans krijgt krijg je dit:

Het volgende exemplaar printte ik met PLA, dat ging wel goed.

Van Gerwin had ik een ECU voet en OBD gekregen. Hoogste tijd om die te gebruiken. De OBD connector past wonderbaarlijk goed in een vrij slot van de voet.

Na het wegknippen van de ovebodige draadjes van de ECU voet was het tijd om de voet vast te schroeven en te bedraden.

Het past!

Het flashbakje in gebruik:

Op naar een koel glas lijnolie.
Proost!

classicT5

KIM

Oei, da's een geyle ECU voet...   :eusa_drool:

Ik zit nog te denken over een combi voet met zowel M4.4 als ME7. Lijkt me ook wel tof.

UserID6342

Netjes zo Yits, ga je een hoop plezier van hebben (zie ik wel bij die van mij) ;D

razorx

Hieronder een linkje naar het STL bestand van de Flashbak.

www.paerl.it/volvo/Flashbak.zip

Die kan je zo naar een 3d print bedrijf sturen. De eenheden zijn metrisch in mm zoals het hoort. ;)

V70geRwin

razorx

Dank je Gerwin. Ik heb van jou een linker linker wiel en meer bedekkende dinges gekregen en van Nick ook wat moois voor de achterklep. Ik wacht nog even met de overbouw.
Ik vind het nog even te koud en ik ben nog wat andere dingetjes aan het doen.

De plaatjes van dit weblog zien jullie letterlijk vanaf nu van een andere server. Ik ben blij met het resultaat. De plaatjes komen merkbaar sneller binnen. De komende dagen migreer ik mijn klanten naar de zelfde nieuwe server. Bandbreedte uitbreiding en verhoging van de servercapaciteit horen hier bij. Het gaat hier om ongeveer 100 domeinen en een veelvoud aan mail adressen. Leuk!

Hiker

Yits, jouw blog blijft zeer leerzaam leesvoer!

Blij dat je 'The Dark Side of the Moon' weer achter je hebt!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

razorx

Dank je.

Met dat nieuwe blok is het toch wel erg leuk oliepijlen. Het olie verbruik gaat ergens naar richting de 1 op 20000  :eusa_dance: .
In deze setup bijkt de 19T een druk van 1,4Bar makkelijk aan te kunnen houden.

De vraag is natuurlijk of je je vermogen uit turbodruk wilt halen of uit vervroeging. Dat laatste is effectiever. Ik zal de actuator een halve slag losser zetten aangezien er een oscillatie zichtbaar is in de load en druk waarden.

Het is ook opmerkelijk dat er met die verhoogde druk geen detonatie is in dat lastige middengebied. Dit is een wezenlijk verschil met het oude blok dat ik niet kan verklaren. Koolstofafzetting misschien?

Er is nog één detonatietje tussen de 5500RPM en de 6000RPM, maar die poets ik er wel uit. ;)

Nogmaals zeer blij met dat blok.

UserID6342

Mag ook wel want heeft ook echt zat gekost allemaal.....  Het blok wat je er nu in hebt liggen is van een beduidend betere kwaliteit als Volvo levert (anders had je beter een ruilblok kunnen nemen) en vele malen sterker.  De gebruikte materialen zijn van topkwaliteit en dat uit zich uiteraard ook in het olieverbruik.

razorx

Vandaag heb ik me onledig gehouden met wat knopjes.
Al eerder viel het me op dat 70 classic schakelaartjes veel kwetsbaarder zijn dan 850 schakelaars. Het bedekkende grijze kunststof aan de zijkanten is dunner en de metalen lipjes vallen er uit als je er naar kijkt.

Van Hugo (T5-4life) kon ik een uiterst net dimmertje overnemen voor de instrumenten. De mijne hing al meer dan een jaar half uit het dashboard te bungelen.

Toen ik de R kocht heb ik vrijwel meteen alle lampjes van de instrumenten vervangen. Behalve die ene. Die van de boordcomputer. Niet zonder reden. van mijn LEDs play project weet ik dat dat een vervelend lampje is om te vervangen. Volgens mij staat er in het blog van Henk een mooie how-to.

Als je het BC schakelaartje openmaakt zal een veertje en een stukje plastic weg willen schieten. Wees daarop bedacht. Het lampje dat er in zit kan je niet zomaar vervangen omdat een stuk plastic in de weg zit.

De oplossing is simpel: Pak de Proxxon. Dan Proxxon je wat in de weg zittend kunststof weg en krijg je dit:

Sind mijn laatste Dremel minder dan een jaar mee ging ben ik overgestapt op Proxxon. Goedkoper en degelijker.
Dremelen bekt lekker maar voor mij betekent dat werkwoord nu terug gaan naar de winkel. ;)

Met een wattenstaafje en wat alcohol kan je de contactbaan schoonmaken. Of met een glasvezelborsteltje zoals op de foto.
Vervolgens de contactbaan voor de schakelaar schoongemaakt en de "lopertjes" van de schakelaar zelf. Die zijn heel kwetsbaar. Aaien met wat alcohol en een wattenstaafje. Op de foto hieronder zie je nog net drie contactjes helemaal bovenin.

De laatste ergernis aan het dash ben ik nu mee bezig. Hat kastje heeft last van het bekende euvel. Links en rechtsboven.:

Ik hoop met hulp van de 3d printer een oplossing te kunnen maken. Gewoon voor de fun. Ben benieuwd of het lukt.

volvobug

Ben je een nieuw kastje aan het printen Yits?  :D

Print er dan maar twee, ik heb dat euvel ook.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.