Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: V70geRwin op 26-09-2017 21:50:21
Haha, die meevaller is je gegund  :eusa_clap:

Schermpie staat netjes, en weer een mooie howto, nu dus op zoek naar 2de sticker?  ;D
Als het maar niet mét zijscherm is. Ghe ghe. Nee dolblij met wat je me gaf. ;)

UserID6342

Een fris scherm er weer op kijkt altijd lekker, bovendien is het nooit geen onaardig werk om te vervangen en je hebt meteen dankbaar resultaat.

Over die circulatie en idd airlock hebben we het al eens gehad.  Ben allang blij dat je weer circulatie hebt in het systeem !  Zoals je weet heb ik de koppakking nooit echt verdacht, juist omdat dit een stalen is en je die er niet zomaar uit poft.

MrCain

Zou in principe goed kunnen die airlock. Zeker met de keuze van de stalen koppakking icm met je kop...

Zoek de verschillen:

Koelgaatjes aan de uitlaatzijde komen niet echt overeen  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

KIM

Dat zou wel heel fijn zijn als het alleen airlock is geweest.
Waarschijnlijk was de R even in dezelfde gemoedstoestand als jij op dat moment; een echte soulmate dus  ;D

razorx

Ik was er al bang voor dat er meer zou zijn.
Geborrel in het vaatje en niet zo een beetje ook. Als ik gas geef verandert het expansievaatje in een KVS vulkaan. Het kvs spuit letterlijk 10 á 20 cm omhoog.

Ik denk dat die airlock die ik had letterlijk door de druk vanuit de cilinders is te verklaren. Ik zeg nooit nooit, maar vanaf nu hoop ik op een lekke koppakking. Het alternatief is naarder.

En een een vraagje aan de APK geleerden:
Morgen verloopt mijn APK. Ik heb geen zin om de wagen te schorsen omdat ik hem dan in de garage moet zetten. De garage is zo klein dat ik dan niet aan de wagen kan werken. Schiet niet op zo.

Hoe lang kan ik een APK loze wagen aan de straat laten staan zonder boete?

BBS

Als je pech hebt nog geen dag.
Het ligt er maar net aan wanneer het RDW een registercontrole gaat doen op de APK plicht. Soms kan je 2 maand geluk hebben en na 1 dag al pech....

Is echt geen zinnig iets over te zeggen ::)

Vroeger had je een week of 2 overlap, maar dat is er niet meer. Moet je wagen gekeurd zijn 30 september bijvoorbeeld en je vergeet dat, kan je op 2 oktober al een prent hebben door de registercontrole.

Is schorsen een idee en dan zo'n complete afdekhoes eroverheen niet een idee? Ik zie die dingen wel vaker staan, ook aan de weg
Volvoloos....

razorx

Dank je Bert Jan. Arjen (T5R) kwam met een leuke tip. Wagen op de net aangelegde bakstenen vloer in de tuin. Die zouden doorzakken onder de wielen, maar hij suggereerde stoeptegels van 60*40 om de kracht mooier te verdelen. Lijkt me een goed idee wat mij alle tijd en ruimte geeft om de kop te lichten.

Vulk

Kan je hem toch nergens binnen krijgen?
De kop lichten buiten zo in het najaar lijkt me niet zo fijn.

razorx

Ik heb geen plekje dichtbij waar hij wat langer kan blijven. En langer dan twee dagen mag ik er als amateur echt niet over doen. ;)

BBS

Citaat van: razorx op 27-09-2017 19:33:16
Dank je Bert Jan. Arjen (T5R) kwam met een leuke tip. Wagen op de net aangelegde bakstenen vloer in de tuin. Die zouden doorzakken onder de wielen, maar hij suggereerde stoeptegels van 60*40 om de kracht mooier te verdelen. Lijkt me een goed idee wat mij alle tijd en ruimte geeft om de kop te lichten.

Is inderdaad een hele mooie tip! :eusa_clap:

Echter zou ik dan 2 60x40 tegen elkaar dwars onder de wielen leggen en als het dan helemaal kan 1 in de lengte er bovenop. Dan heb je een drukvlak van 60x80 cm.
grofweg 1500 kilo delen op 4 wielen is om-en-nabij 375 kilo per draagvlak.
Het zou zo zonde zijn van je nieuwe straatwerk als alles verzakt.....

Ik bedacht mij net dat de termijn die je vroeger had voor de APK na de APK datum, nu kunt gebruiken om je wagen eerder te keuren. IPV 2 maand na de vervaldatum kan je hem nu al na 10 maanden van een verse APK gaan voorzien.
Volvoloos....

razorx

Goede tip Bert Jan. Gaat goedkomen. Morgen nog wat tegels erbij en dan groeit er een V70 in de tuin. ;D

BBS

Mag ik ook zo een V70 boom? ;D Dat ze spontaan in de tuin gaan groeien :eusa_clap: :eusa_clap:

Aan de andere kant kan ik het mij goed voorstellen dat je d'r ineens klaar mee bent met zo'n ding.
Zo van het ene op het andere moment kan dat moment daar zijn.
En dan na verloop van tijd begint het dan toch weer te kriebelen. Is dat het Volvo virus? ;D
Volvoloos....

classicT5

Je krijgt hem toch wel goedgekeurd met lekke koppaking? Heeft alleen te draaien voor de gasmeting, das niet lang.

Als je het bij de garage aan de overkant doet, hoef je niet ver te rijden.

Maar kan zijn dat ik mis ben en kan niet inschatten hoe erg hij lekt.

Oh ja, neem aan dat je eerst compressie gaat meten voordat je de kop eraf haalt?

razorx

Ook een optie, De eerste 10 minuten gaan goed. Voor de gasmeting verwacht ik dan nog niets engs.

sander69

Citaat van: BBS op 27-09-2017 19:07:41
Als je pech hebt nog geen dag.
Het ligt er maar net aan wanneer het RDW een registercontrole gaat doen op de APK plicht. Soms kan je 2 maand geluk hebben en na 1 dag al pech....

Is echt geen zinnig iets over te zeggen ::)

Vroeger had je een week of 2 overlap, maar dat is er niet meer. Moet je wagen gekeurd zijn 30 september bijvoorbeeld en je vergeet dat, kan je op 2 oktober al een prent hebben door de registercontrole.

Is schorsen een idee en dan zo'n complete afdekhoes eroverheen niet een idee? Ik zie die dingen wel vaker staan, ook aan de weg

Volgens mij krijg je na 2 maanden pas automatisch bericht toch?

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992