Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Altijd erg vervelend om voor zo'n verrassing komen te staan, hopelijk lukt het met polijsten Yits.
Overigens wel een mooie R hoor die Mystic Silver :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Dank je Henry. Als ik het je heel eerlijk moet zeggen vond ik de wagen van bigben het mooiste. Een 70R is jong, dus dat is allemaal wat makkelijker. Zo een alter-I in optimale staat, ik heb daar respect voor.  :eusa_clap:

Het even afstand nemen van het ontwerp voor de ikwilalleswetenmeter was nuttig. Geen ontwerpfout, maar ik kwam wel wat tegen wat de soldeerbaarheid thuis wat moeilijk maakt. Dat heb ik gecorrigeerd.

Vannacht wilde ik de bestelling doen, maar de site was offline. Tja "the coud" is er niet altijd, maar dat weten we ook van de ING. ;)

Dit is het plaatje van de definitieve lay-out voor het prototype vanuit het programma waar ik mee werk:

Het groen oplichtende gedeelte is een waarschuwing van het CAD/CAM programma. Ik zal jullie de details besparen. ;).

De definitieve afmetingen van het printje zijn 7,620cm. bij 3,594cm.

jeroen74

Ik neem aan dat je EuroCircuits bedoelt... ik heb daar voor mijn werk recentelijk drie ontwerpjes laten maken, kwaliteit is gewoon goed (6 mil baantjes...). Van VPS trouwens ook, daar heb ik ook de nodige ontwerpen laten maken ;)

Bij dit soort kleine printjes maakt het weinig uit hoeveel je er bestelt, 2 of 10, dat scheelt maar een paar euro. De minimale grootte is 0.5dm2 of zo.

Overigens kan EuroCircuits ook allerlei speciale dingen doen, waaronder enkelzijdig op aluminium substraat, leuk voor LED projectjes ;)

razorx

@Jeroen: Inderdaad die bedoel ik. Wat Vermeulen Print Service aangaat: Ik zit daar al jaren bij. Hun enige nadeel is het wat hogere opstartbedrag. Hun voordeel is het goede meedenken. Goed om van je te horen, dat ik bij Eurocircuits ook veilig terecht kan.

TT 270dkm, Lakschadeherstel
Goedemiddag!
Ik had al bericht dat een onverlaat wat schade aan mijn rechterachterdeur had veroorzaakt. Vermoedelijk veroorzaakt door een moeder met één kind achterop de fiets, ééntje voorop. Uiteraard voorzien van een volle fietstas en zwabberend omdat ze maar één hand vrij had voor de fiets. In de andere bevond zich een natuurlijk een mobieltje. Storend.

Aan de slag!
Dit is het uitzicht wat ik bij het weekendse gesleutel heb:

Wat puberende kuikentjes die zitles hebben.

Na afspoelen met water zag de schade er zo uit:

De onderste krassen waren met de nagel te voelen, dus dat wordt lakken. Eerst ging ik met Commandant 4 en een zachte poetsdoek aan de gang. Dit gaf enige verbetering maar niet genoeg.

Dan maar grover geweld.

Mocht je zo iets willen kopen, let dan ook op het gewicht, dit ding is te zwaar. Excentrisch of niet excentrisch hoef je met een beetje handigheid niet bang voor te zijn. Belangrijker is een rustig op toeren komen en een goede toerentalregeling. Nu begon het wat te worden. Mijn autopenselen waren op, dus het werd de naargeestige kwast van de lakstift.

Dat ziet er eng en naar uit, maar de truuk is de lak net niet volledig uit te laten harden. Een minuutje of 10 is voldoende. Daarna zo zacht als je maar kan de overtollige lak met een zachte doek wegpolijsten. Zo blijft de nieuwe lak alleen in de kras. Dat leverde na één behandeling het volgende op:

Deze behandeling moet je indien nodig een paar keer herhalen.  Voor mij wordt dat een andere dag. De weergoden waren ontstemd en het begon te regenen.

Als het helemaal klaar is, polijst ik nog even na met een fijnpolijstmiddel zoals Scratch X of zo.

Nrfh wil ook zo een behandeling, maar die moet maar even wachten op beter weer.
Op naar een heerlijke bak koffie.
Groeten,

Yits.

The Demon

:eusa_clap: :eusa_clap:
Nog even en je wordt ook nog lichte schade expert Yits.  ;D

Groet,
The Demon.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Mooi en netjes opgelost,wat is dat toch top dat polijsten! :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

big ben

Netjes opgelost  :eusa_clap:,  "ouderwets" met commedant nr 4  :D

LouisXIV

Citaat van: razorx op 26-05-2013 00:28:18
Dank je Henry. Als ik het je heel eerlijk moet zeggen vond ik de wagen van bigben het mooiste. Een 70R is jong, dus dat is allemaal wat makkelijker. Zo een alter-I in optimale staat, ik heb daar respect voor.  :eusa_clap:

Het even afstand nemen van het ontwerp voor de ikwilalleswetenmeter was nuttig. Geen ontwerpfout, maar ik kwam wel wat tegen wat de soldeerbaarheid thuis wat moeilijk maakt. Dat heb ik gecorrigeerd.

Vannacht wilde ik de bestelling doen, maar de site was offline. Tja "the coud" is er niet altijd, maar dat weten we ook van de ING. ;)

Dit is het plaatje van de definitieve lay-out voor het prototype vanuit het programma waar ik mee werk:
http://www.paerl.it/volvo/2013052601.jpg

Het groen oplichtende gedeelte is een waarschuwing van het CAD/CAM programma. Ik zal jullie de details besparen. ;).

De definitieve afmetingen van het printje zijn 7,620cm. bij 3,594cm.
wat voor moois kan dit apparaat?

razorx

Dat apparaat komt in plaats van de BC voor de 70 classic. Het doel is de turbodruk aan te geven alsmede de water temperatuur, olietemperatuur, oliedruk en de buitentemperatuur. En natuurlijk de tijd. Een aantal sensors moet ik nog kopen, maar Dirk heeft me hier een goed adres voor gePBt.

Arnie82

Netjes weggekregen weer... Toch altijd irritant, zo'n veeg erop.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

LouisXIV

Citaat van: razorx op 26-05-2013 14:24:11
Dat apparaat komt in plaats van de BC voor de 70 classic. Het doel is de turbodruk aan te geven alsmede de water temperatuur, olietemperatuur, oliedruk en de buitentemperatuur. En natuurlijk de tijd. Een aantal sensors moet ik nog kopen, maar Dirk heeft me hier een goed adres voor gePBt.
wat gaaf dat je dat zelf kunt maken. 8)

razorx

Omdat ik toch bezig was nog even verder gegaan. Hieronder wat beelden van Nrfh.

Je ziet wat schade bij de reflectie van mijn handen en wat grof aangetipte schade boven de wielkast. Voor:

Na:

De lastigste zit links achter. Nog niet tot op het metaal, gelukkig, maar het is wel een vrij brede kras. Hier zal ik meerdere dunne lagen lak moeten toepassen en geduld moeten hebben. De ervaring leert dat dit ook netjes goed kan komen zonder spuiten. Geduld en de juiste lak kleur zijn een vereiste.

Arnie82

Die foto's kunnen zo het smoelen boek in ;)
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

V70geRwin