Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: The Volvoboy op 26-06-2013 20:31:05
Citaat van: Laguna-S60R op 26-06-2013 20:28:57
Citaat van: Arnie82 op 26-06-2013 15:49:53
De oplossing is een ruime buurt (en dus geen woonwijk) en een lange oprit + ruime garage... Ik ben ermee bezig ;D

Wij ook :P Huis staat nu 20 maanden te koop :-\

Met dank aan de buren heeft jullie straat ook de naam 'barbecuestraat' gekregen.... Niet echt bevorderlijk voor de verkoop natuurlijk, helaas :-\

Mwa, heb ik in de zomer geen enkel probleem mee hoor ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Volvoboy

Citaat van: grijzev70tdi op 26-06-2013 20:55:09
Citaat van: The Volvoboy op 26-06-2013 20:31:05
Citaat van: Laguna-S60R op 26-06-2013 20:28:57
Citaat van: Arnie82 op 26-06-2013 15:49:53
De oplossing is een ruime buurt (en dus geen woonwijk) en een lange oprit + ruime garage... Ik ben ermee bezig ;D

Wij ook :P Huis staat nu 20 maanden te koop :-\

Met dank aan de buren heeft jullie straat ook de naam 'barbecuestraat' gekregen.... Niet echt bevorderlijk voor de verkoop natuurlijk, helaas :-\

Mwa, heb ik in de zomer geen enkel probleem mee hoor ;D

Bij Gerrit in de straat ben je 't snel zat hoor, geloof me ::) Maar goed, laten we het topic van Yits hiermee niet verder vervuilen :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Ik zie dat anderen dit gedoe met buren herkennen. ;) En dan woon ik nota bene nog op een bedrijventerrein.
Het klinkt raar maar ik denk dat dat "aan de grond" verwijderen van de achteras het makkelijkst is.

Niet zozeer omdat ik anders eerst een brug moet kopen en de klus dus langer duurt, maar:
Je hebt bij deze klus heel vaak een krik nodig. Om onderdelen waardig te laten zakken terwijl je de laatste bout losdraait, maar ook bij het terugplaatsen.
Ik denk dat dit relatief het makkelijkst was. Als de as er niet onderuit hoeft zal een brug makkelijker werken. Ik benadruk wel dat als je weet dat de as er uit moet het veel effectiever is een andere as al klaar te hebben.

Ewout Schalkwijk

Hoe heb jij dat opgelost met het losmaken van de ABS sensoren? Ik krijg ze niet los. Zelfs niet na een halve liter WD40. Als ik dat eraf heb, heb ik een reserve as...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Die ABS sensoren zijn inderdaad berucht. Als je het goed doet heb je ze zo los:
Eerst boutje er uit. Tikje naar beneden op het boutgat (wat een woordkeuze) met een schroevendraaier. Dan tikje naar boven. WD40 er tussen.
Weer tikje naar beneden en naar boven, dan een dunne schroevendraaier tussen de spleet die ontstaan is en voorzichtig wrikken van buiten naar de sensor toe.
Eventueel na een paar mm, de omhoogomlaag tik methode herhalen. Werkt zowel aan de voor als de achterkant. Achter heb je wat meer geduld nodig, maar scheelt niet veel.

Als je klaar bent het gat en de sensor even schoonmaken met een doekje.

-edit- eventueel eerst omringend vuil weg peuteren.

ZC3rr0r

Heb hier qua buren meestal niet zoveel problemen. Heb wel eens mensen tegen elkaar horen verzuchten "Is ie nu alweer bezig met dat rothok?" en "Moet dat ook altijd maar hier op de stoep?" maar verder niks.

Wel veel positieve opmerkingen in de trant van "Goh, je moet het maar kunnen/willen/zin in hebben" als ik midden in de centrale hal bezig ben een dashboard opnieuw te bekabelen of een set stoelen aan het bekleden ben :D

Al vond ik de buurvrouw van de week ook wel hilarisch (op de 3e dag van het dashboard-sleuteldrama): Heb je de dealer al eens gebeld? :D

jeroen74

Ik heb eerlijk gezegd ook geen last van klagende buren, ook niet als ik om drie uur 's nachts nog aan het hameren ben met de auto half in de garage. Maar dat laatste is dan ook maar 1 of 2 keer gebeurd; meestal is wat ik doe niet al te "opzichtig".

Heb het wel anders meegemaakt helaas :/ Zo'n tien a elf jaar geleden sleutelde ik regelmatig op een pleintje achter het huis van mijn (semi)schoonouders aan mijn geliefde Sierra. Er was toen een buurman van een huizenblok verderop die een garagebox huurde voor zijn bootje. En elke keer als hij zijn bootje in de garage wilde zetten stond mijn auto net in de weg zodat hij de draai net niet kon maken (en het was toch een redelijk groot pleintje...). Was elke keer gezeik, en ik was echt niet beroerd om mijn auto even aan de kant te zetten.

Hij had altijd al ruzie met mijn schoonvader, en dat is een op dag zo hoog opgelopen dat ie gewoon door de schutting heen stormde en mijn schoonvader aanviel  :-[  ;D Politie moest er zelfs bij komen.

Later heeft die man zich zelf opgehangen in de douche, paar maanden nadat zijn vrouw was overleden. Ja, kan raar lopen  :eusa_silenced:

razorx

Pff, mijn auto vanmorgen naar mijn vaste uitlijner gebracht.
Onderweg naar kantoor kreeg ik een belletje van ze: Speling op het stuurhuis.

edit: bij 180dkm zouden niuewe stuurkogels geplaatst zijn.

UserID6342

Ai Yits :(  Dat is ronduit k*t te noemen. Is het geen idee om nieuwe spoorstangeinden en kogels te plaatsen dan ?  Dat is goed te doen.

razorx

Citaat van: Dirk342 op 27-06-2013 19:06:38
Ai Yits :(  Dat is ronduit k*t te noemen. Is het geen idee om nieuwe spoorstangeinden en kogels te plaatsen dan ?  Dat is goed te doen.
Dat is een goed idee. Misschien de subframerubbers ook maar meenemen.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Misschien valt het allemaal wel mee. Dirk vertelde me al dat het waarschijnlijker is gezien de lage km stand dat het de binnenste kogels zijn.
Toen ik dit aan Sas vertelde, kwam zij doodleuk met het laatste bericht dat er haar bij het ophalen van de auto verteld werd dat het niet het stuurhuis was maar vermoedelijk de kogellagers binnen.  :eusa_wall: Zeg dat dan eerder lieverd!

Dit weekend ga ik er niet naar kijken. Ik wil even andere leuke en nuttige dingen doen. Daarna de markering bekijken of het TRW of SMI is en voor de zekerheid zelf even kijken waar de speling zit.

Was ook mijn dag niet. Een in mijn ogen onterende rouwplechtigheid, mijn dementerende vader die me continu stoorde, maar wel hulp van mij nodig heeft etc. Ik zit nog steeds niet aan de lijnolie, maar dat gaat nu veranderen.

Ik had beperkte betrokkenheid met de overledene, de nabestaanden meer. Maar zo een plechtigheid blijft in mijn ogen een ontmoeting met de dood. Als het dan nog eens heel onpersoonlijk gebeurt ga ik me ergeren en mijn tenen krommen.

Genoeg gezeur. ;) Op naar een heerlijke Grolsch!

elianmars

razorx

Goedenavond!

Omdat mijn chassisnummer op een 4 eindigt weet ik dat mijn stuurhuis van SMI TRW komt. 5 op het einde staat voor TRW SMI. Ik zit met 4. Daar moet ik rekening mee houden met het bestellen van de spoorstangetjes. Voor mij zijn nieuwe zaken altijd even een uitzoeken, lezen en begrijpen kwestie.

Als ik hetgoed snap vormen de spoorstangetjes en de binnenste stuurkogels één geheel.
Ik kom dan uit op:
2 Spoorstangen 3546266
2 balgset 271601 of alleen de balgjes.

De buitenste stuurkogels zouden al nieuw zijn. Wel even checken.

De ikwilalleswetenmeter had ik even terzijde gelegd. Dat is voorbij. Jeroen was zo aardig een leen tellerunit achter te laten. Zo kon ik wat passen.

Het "probleem":

De hoogte van het leesbare gedeelte van het display is gelijk. Ik zal wel wat van het witte plastic van de oude BC houder moeten wegdremelen. Geen zorgen Jeroen, de jouwe blijft onaangetast. ;)

De vijf pinnen van de programmeer interface van mijn printje steken wat te ver uit aan de onderkant.. Of een haakse connector. Of alle connectoren aan de onderkant, dan past het ook. Gaat goedkomen.

Let even niet op de verkleuring door mijn camera. Het licht is egaal.
Ik had niet genoeg handen om te laten zien wat twee doffe plastic stripjes links en rechts doen ter opvulling, maar dit is net te krijgen.

De dagteller is verlicht met een gloeilampje. Ik heb de leds op kleur al binnen. Die leds gaan tot 750mCd en zouden dus genoeg licht moeten geven. Omdat de lichtbron ver van het display is verwacht ik niet te veel problemen met de spreiding.

Enfin, nu ben ik nog optimistisch en vrolijk. ;)

Groeten,

Yits.
-edit- Vrij essentiële correctie m.b.t. TRW versus SMI, de voor mij benodigde onderdeel nummers kloppen.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.