Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: )()()sT op 15-11-2013 22:21:17
In je eigenste logje zal ik ook nog even m'n ervaring delen van je comfortmodule.
Het is o.a. op de snelweg een ideale gadget, ben er content mee!

Check:

Citaat van: )()()sT op 14-11-2013 21:38:38
Me vallen een paar dingen op:

• Als je het knipperlicht uitzet klikt het relais nog één keertje na;
  • Bij het vrachtwagen-inhaal-bedankje moet je 'knippertje links, knippertje rechts' snel genoeg achter elkaar doen;
  • Als je bovenstaand iets te langzaam doet, floept de aanhangwagen-indicator even aan.

Een en ander heb ik even gepoogd in een filmpje te zetten.

http://youtu.be/0BOwMmTyyf0

Verders: bedankt Yits! :D
Perfecte analyse van wat er gebeurt Joost.
Je liet heel duidelijk en goed zin wat er gebeurt als je net te langzaam bent met de vrachtwagen groet. Er gebeurt ook precies wat er moet gebeuren:
Links gaat aan, je wacht iets te lang, links wil weer aangaan, logisch: comfortmodus.
Terwijl hij weer aangaat tik je rechts aan, Het systeem onderbreekt ondanks dat je te laat bent voor de groet de comfortmodus onmiddellijk en gaat over in de groet modus. ;)

Je hebt wel een punt met dat aanhanger lichtje  bij te vertraagd groeten. Ik zal er morgen naar kijken. Bij mij is het niet gelukt, maar als jij het meldt bestaat het. ;)

-edit- de naklik hoort. Een noodzaak om dit tye bedrading zonder aanpassing een comfortmodus te geven incl. vrachtwagengroet.

MikeyQR

Nog even terugkoment op Volvo van Vloten. ;)
Ze kunnen de onderdelen klaar leggen voor je als je iets bestelt en zegt kom het zaterdag ophalen 8) , doe ik altijd zo.

razorx

Citaat van: MikeyQR op 15-11-2013 23:00:11
Nog even terug koment op Volvo van Vloten. ;)
Ze kunnen het klaar leggen voor je als je iets bestelt en zegt kom het zaterdag ophalen 8) , doe ik altijd zo.
Dank je Mike, wordt het van Vloten voortaan. ;)
Zo flexibel kan het dus toch nog.

The Volvoboy

Citaat van: razorx op 15-11-2013 23:02:43
Ze kunnen het klaar leggen voor je als je iets bestelt en zegt kom het zaterdag ophalen 8) , doe ik altijd zo.

Oh dat kan bij ons ook hoor. ;) Ik was in de veronderstelling dat je morgen de onderdelen moest scoren.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

razorx

Citaat van: The Volvoboy op 15-11-2013 23:10:12
Citaat van: razorx op 15-11-2013 23:02:43

Oh dat kan bij ons ook hoor. ;) Ik was in de veronderstelling dat je morgen de onderdelen moest scoren.
Nee ik doe het bij de volgende beurt. Scheelt mij KVS en olie.
Die beurt is over een kleine 2 dkm.

Wat voor mij het belangrijkste is. Is dat de leverancier voor de originele onderdelen, dichtbij is, snel kan leveren en het klinkt raar sympathiek is, Furness was daarin perfect. Nu het de Bangarage heet zijn ze de weg kwijt. Het lijkt bijna dat het een gunst is als je hun onderdelen mag afnemen. Svala Weesp is voor mij heel dicht bij. Maar van Vloten A'dam Noord evenzeer. Mike zijn persoonlijke ervaring als beroeps neem ik serieus. ;)

jeroen74

Als je nog 'naalden' nodig hebt,ik heb nog een hele collectie van die dingen liggen die ik toen gebruikt heb tijdens mijn soldeerpasta experimenten; iets van drie of vier verschillende diameters; vijf van elk. Komen van Farnell.

razorx

Dank je Jeroen. Naast mijn eigen voorraadje, komt er nog wat van Hans aan. ;)

Nog even over de bug die Joost ontdekte:
Je zou dat kunnen bagatelliseren: Zo een aanhanger lampje dat alleen even kort oplicht als je de vrachtwagen groet net wat te langzaam doet.
Het is heel logisch wat er gebeurt. Het linker knipperlicht licht net voor de tweede keer op, je wilt snel maar te laar rechts knipperen. Op dat moment voor een fractie van een seconde zijn alle knipperlampen even verbonden met de plus. Dubbel stroomverbruik, dat moet zeker een aanhanger zijn. ;)

Mijn software zorgde er al voor dat op zo een plotselinge richting verandering adequaat gereageerd wordt door het linker knipperlicht meteen los te koppelen.
Maar die hoge stroom die zou duiden op een aanhanger is wel gemeten.

De oplossing was simpel. In mensentaal: If RapidDirectionChange Don't do TrailerDetect. Of zo. ;)

Ik ga hiervoor geen verse modules opsturen. Zo dramatisch is het ook allemaal niet. Ik zorg er wel voor dat ik mijn programmer geladen met de actuele code op meetings bij me heb. Die programmer heeft alleen een USB aansluiting voor de 5V nodig en kan zonder computer zijn werk doen.

Verder big fun in de badkamer gehad met het verwijderen van slechte voegen. Gewoon vervelend werk, ook met een voegenfrees en zeker als je Dremel na 10 jaar trouwe dienst op dat moment kapot gaat. Een nieuwe was snel gehaald, maar het blijft ... werk.

UserID6342

Kon je de voegen er niet uitslijpen Yits ?  Met zo'n dun blad voor steen erop ?

razorx

Ik was bang wat te lomp te werken met de haakse slijper. Werkt dat fijner dan een voegenfrees?
De tegels mogen namelijk blijven. ;)

UserID6342

Met een goed blad werkt het perfect en beter als een frees vind ik.  Alleen moet je wel secuur werken, maar dat is jou wel toevertrouwd.

razorx

Goed om te weten. Ik heb nog wel een stukje te gaan. Overmorgen maar even een fijne schijf bij de bouwmarkt halen.

Morgen heeft de R een feestdag bij Koen de poetskampioen.

LouisXIV

Citaat van: razorx op 15-11-2013 23:28:44Wat voor mij het belangrijkste is. Is dat de leverancier voor de originele onderdelen, dichtbij is, snel kan leveren en het klinkt raar sympathiek is, Furness was daarin perfect. Nu het de Bangarage heet zijn ze de weg kwijt. Het lijkt bijna dat het een gunst is als je hun onderdelen mag afnemen.
Die houding herken ik van Volvo Buitenweg in Hilversum  :eusa_sick:

StefanCJ

Tja, Volvo Verkerk in Utrecht is niets anders. Hooftman daarentegen bied weer geweldige service, zelf voor een onderdeel van een paar kwartjes gaan ze op hun gemak op zoek.

LouisXIV

Citaat van: StefanCJ op 16-11-2013 21:36:39
Tja, Volvo Verkerk in Utrecht is niets anders. Hooftman daarentegen bied weer geweldige service, zelf voor een onderdeel van een paar kwartjes gaan ze op hun gemak op zoek.
zo hoort dat. Als ik vriendelijk behandeld wordt kom ik terug en doe ik aan mond op mond reclame. En als ik kil en arrogant wordt behandeld dan zien ze mij niet meer terug. Hooftman vind ik erg fijn inderdaad.

The Volvoboy

Citaat van: StefanCJ op 16-11-2013 21:36:39

Moet je Verkerk Leidsche Rijn eens proberen, heb een kennis die daar speciaal heen gaat vanuit Sassenheim. Supertevreden ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km