Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Duidelijke how-to Yits, alleen geloof ik dat de laatste foto de verkeerde is.......  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

razorx

Citaat van: pwberg op 01-12-2013 20:07:23
Duidelijke how-to Yits, alleen geloof ik dat de laatste foto de verkeerde is.......  :eusa_whistle:
Klopt. Gecorrigeerd even als de grootte van de afbeeldingen.

Ewout Schalkwijk

Wat is die trillingdemper raar roestig. :eusa_think:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Het is geen diesel hoor. ;)
Zo zie ik de krukaspoelie wel vaker.

elianmars

Misschien volgende keer een plaatje hout o.i.d. tussen krik en carter plaatsen om de druk wat meer te verdelen?

razorx

Citaat van: elianmars op 01-12-2013 21:11:53
Misschien volgende keer een plaatje hout o.i.d. tussen krik en carter plaatsen om de druk wat meer te verdelen?
Heb je gelijk in. Mijn krikrubber  :eusa_think: was zoek.

Martijn_B

Mooi werk, mag ik je vragen wat 2 nieuwe slangen kosten ?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

Citaat van: Martijn_B op 02-12-2013 01:05:14
Mooi werk, mag ik je vragen wat 2 nieuwe slangen kosten ?
ca 80 euro per stuk

UserID6342

Je kunt dat kleine M6 boutje, waar de olieslangen mee op het blok zitten, met een 1/4 dop 10 en wat verlengstukken eropschroeven en zorgen dat je verlengstukken dan over het subframe heen komen (dus dat de ratel tussen radiateur en subframe zit). Dan draai je 'm er zo in.

razorx

Ik kom dan in de knoei met de onderste achterste bout van de airco compressor. Moet ik natuurlijk ook wat aan doen. Eén of andere feestneus heeft die er niet volledig ingedraaid, waardoor ik het met dop 10 niet redt.

Vandaar dat vreemde tooltje dat ik moest vouwen. ;) Ach komt wel goed, gewoon vervelend werk.
Tipje voor de mensen die hun slangen willen vervangen: Je kan er ook een nieuwe slang aan laten persen. zorg dan wel dat de hoek, lengte en zo kloppen.

razorx

Ik ben nu wat meer op de voorgrond aan het denken over de inschakelvertraging voor de Xenon lampen.
Het mengelmoesje van gedachten en eisen begint zich te splitsen en vorm aan te nemen.

eisen
1. Inbouw moet simpel zijn
2. Moet altijd werken. Besef wat er gebeurt als je met hoge snelheid in het duister rijdt en de verlichting het niet doet.

gedachten
-De dynamo als schakelsignaal vervalt. Te link dus strijdig met punt 2, te veel werk qua bedrading dus ook strijdig met punt 1.

-Je wilt ook geen slimmigheden uitvoeren met sleutel in de start stand. Wat gebeurt er als je in dat zelfde Beierse woud aan de kant van de snelweg staat, geen wegverlichting? Aan is gewoon aan, maar met een vertraging van een paar seconden.

-Een tweedraads aansluiting is ideaal: Het makkelijkst om in te bouwen. Nog mooier en betrouwbaarder is het als die schakeling in de lichtschakelaar of het lichtrelais ingebouwd kan worden. Zo vermijd je knippen in de originele bedrading. Plus het levensgevaarlijke uitvallen van het licht op een donkere snelweg. Iets waar ik een hekel aan heb. Vaak hebben volgende eigenaren van een auto hier een nog grotere hekel aan. ;)

het begin?
Het project is vooralsnog simpel. De veiligheidseisen zullen wel prioriteit no. 1 zijn.

Wat zou een mooie inschakelvertragings tijd zijn?

-D©©©L-

Dynamo als schakelsignaal kan wel, maar dan enkel als inschakel criterium.
Ik zou een standaard lichtrelais als technische basis nemen, dan kan je de lampcontrole ook mooi meteen gebruiken.

haasje

Als ik morgen de kans heb zal ik kijken wat volvo bij de s80 gedaan heeft qua vertraging.

jeroen74

Je kan ook de boordspanning als indicatie gebruiken. En zorgen dat je het altijd kan overriden door bijv. even de lichtshakelaar uit-aan te doen.

Ik zou voor een modificatie gaan van het 104/108 relais. En er  meteen een follow-me home upgrade van maken ;)

The Volvoboy

Yes :eusa_dance: :eusa_dance:

Ben het met je eens dat een modificatie in het lichtrelais of de lichtenschakelaar het mooiste is. In de bedrading knippen en solderen heb ik een hekel aan, en bovendien kan ik het niet.

Over de inschakeltijd, in een S60/V70N wordt een tijd van 3 seconden gehanteerd, wat ik persoonlijk te kort vind. Zeker voor de dieselrijders onder ons (en sommige niet-dieselrijders die de sleutel wat langer op contact laten staan voor het starten, zoals ik ook doe). Een seconde of 10? Zoals ik je al heb gezegd, ik weet niet wat er mogelijk is qua techniek en wat jij kunt, maar het mooiste zou ik vinden: sleutel op II = stadslicht (en evt. USA licht) + achterlicht en kentekenplaatverlichting aan, xenon blijft uit totdat de sleutel weer terugkomt in stand II na het starten. Punt van veiligheid dat de xenon aan moet kunnen zonder draaiende motor ben ik zeker met je eens. Is dat niet zo te maken dat je de onderbreking van de xenon manipuleert door de lichtschakelaar van dimlicht, naar stadslicht, en weer naar dimlicht te draaien, en dat de xenon dan vervolgens wel direct aanspringt (met de sleutel op stand II uiteraard) ?

Verder ben ik heel erg benieuwd wat je hier van kunt maken Yits! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km